qwert Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 1-Du har faktisk ikke lov å låne ut, det er så å si det samme som å laste ned. Men vennen din har lov å komme å se den hos deg. Dette er hvis man skal se skikkelig firkantet på ting.Nope. Man kan så absolutt låne bort DVDene sine så mye man vil (så lenge det ikke er organisert). Se Åndsverksloven, §19. Man kan derimot ikke låne bort et dataspill, men det er en sak for et annet forum enn dette... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Det er mye som er dumt med å laste ned også:1. Man får ikke med ekstramaterialet. 2. Man får ikke like godt lyd og bilde. 3. Man risikerer å måtte vente veldig lenge med å laste ned en film, og det hender det ikke er den filmen man vil ha. 6. Man får ikke sett dvd`en på tv en, og man får ikke samme sjans til å lene seg tilbake i godstolen med popcorn. 7. Man kan ikke låne bort dvd`en til en venn. 8294175[/snapback] 1. Man for ofte med ekstramateriale om man laster ned fulle DVDrips.. 2. Og som oftest like godt lyd og bilde.. 3. Om man er i tvil om det er den filmen den utgir seg for å være, så kan man se i "comments" der du lastet den ned (om det er torrent). 4. Man kan brenne den på dvd å se den på TV.. Kan fint låne den bort, også Laster ikke ned så utrolig mye, mest pga jeg liker å ha coveret i hylla Men jeg må si at jeg har lastet ned en del filmer.. MEst fordi nye DVD'er er så sykt dyre Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det er mye som er dumt med å laste ned også:1. Man får ikke med ekstramaterialet. 2. Man får ikke like godt lyd og bilde. 3. Man risikerer å måtte vente veldig lenge med å laste ned en film, og det hender det ikke er den filmen man vil ha. 6. Man får ikke sett dvd`en på tv en, og man får ikke samme sjans til å lene seg tilbake i godstolen med popcorn. 7. Man kan ikke låne bort dvd`en til en venn. 8294175[/snapback] 1. Man for ofte med ekstramateriale om man laster ned fulle DVDrips.. 2. Og som oftest like godt lyd og bilde.. 3. Om man er i tvil om det er den filmen den utgir seg for å være, så kan man se i "comments" der du lastet den ned (om det er torrent). 4. Man kan brenne den på dvd å se den på TV.. Kan fint låne den bort, også Laster ikke ned så utrolig mye, mest pga jeg liker å ha coveret i hylla Men jeg må si at jeg har lastet ned en del filmer.. MEst fordi nye DVD'er er så sykt dyre 8303237[/snapback] 1. Jeg har aldri opplevd å få ekstramaterialet med på en film jeg laster ned, så det hørtes litt rart ut.. Uansett kan man ikke sette norsk tekst på filmene, eller ha samme mulighet til å navigere seg gjennom ekstramaterialet. 2. Like godt lyd og bilde? De fleste har ikke et særlig godt anlegg på dataen, i motsetning til tv`en. 3. Du har jo et poeng der, men det gjelder bare torrents, noe jeg aldri bruker. 4. Du har rett i at man kan brenne den ut, men det er jo litt tungvint da.. Også får man ikke med ekstramaterialet, muligheten om man vil ha tekstet eller ikke o.s.v. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 1. Om man laster ned fulle DVDrips (ofte 4 Gb eller mer), får man med tekster, ekstrametriale og alle andre ting som er på discen(e).. Dette gjelder ikke de 600-900 mb "DVD-rips" sakene.. 2. Jeg mente bildekvaliteten på selve filmen er like bra.. Og mange har eksterne høytalere på PC'en som ofte er bedre enn standardhøytalerne på TV'en (noe veldig mange bruker).. 3. Torrents er det beste, om du ikke bruker det er det mange millioner andre som gjør det.. Uansett om du bruker f.eks et fildelingsprogram (LimeWire, BearShare osv) kan du jo bare bruke VLC Player til å spille av en liten bit av den uferdige nedlastningen (VLC kan det), og da ser du fort hva det er du laster ned.. 4. Er ikke tungvint å brenne ut en DVD.. Synes det er mer tungvint å bruke 170 kr på en lokalbutikk for en DVD.. Og da må man bort til butikken også Og om man kjøper på nettet er ofte helt nye DVD'er like dyre som i butikkene, og man må vente en stund før man får det. Om du ser punkt 1, ser du dette med tekster og ekstramateriale.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå