Gå til innhold

Ulovlig markedsføring på dvd'r?

Spritfire

Anbefalte innlegg

Når du kjøper dvd'r nå til dags, så kommer du aldri unna propaganda på de.

Men mens jeg satt og så en dvd i går så kom jeg til å tenke på en ting.

Kopiering er vel ikke ulovlig i Norge?

Så vil vel ikke markedsføring med at "piracy is a crime" være ulovlig markedsføring siden det ikke stemmer helt?

Og "piracy is stealing". Er vel ingen lov som sier at det er det?

Bare en tanke og jeg kan ta grundig feil såklart!

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er "villedende markedsføring" er at de sammenligner kopiering med å stjele en fysisk vare - noe som selvsagt er to totalt forskjellige ting.

7734658[/snapback]

Var mest dette jeg tenkte på.

Så egentlig er det ulovlig med reklamen/markedsføringen som blir brukt på dvd'r ?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er ulovlig, men det er i hvertfall utrolig irriterende å få en "piracy is a crime" video når du tar på en film du har betalt for. De som kjøper filmer er vel ikke de som tar piratkopier? Men det verste er reklamen som har sneket seg inn på et par dvder. Hvis jeg ville sett på reklamer når jeg ser film ser jeg heller på tv3..

Lenke til kommentar
Så egentlig er det ulovlig med reklamen/markedsføringen som blir brukt på dvd'r ?

7735730[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det være ulovlig?

7735856[/snapback]

Hvis det er villedende markedsføring bør det jo være ulovlig?

Og kan godt tenke meg å være frabedt reklame på ting jeg kjøper å.

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar

Den "Piracy is a crime"-greia plager meg ikke. Det som palger meg er de filmene som har reklamer fra Maruud og Color Line! Det kan da faen ikke være lov? Man betaler for varen, og da skal man ikke måtte se sånn reklame! Det er derfor man betaler lisensen til NRK, sånn at de skal kunne være reklamefri!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Påstår du at NRK er reklamefri?

"Programmet er sponset av" må vel egentlig gå under reklame?

ikke ifølge NRK men....

7737269[/snapback]

Etter jeg forstår så må de oppgi hvem som har sponset dem. men jeg mener at dette er snikreklame

Lenke til kommentar
Det som er "villedende markedsføring" er at de sammenligner kopiering med å stjele en fysisk vare - noe som selvsagt er to totalt forskjellige ting.

7734658[/snapback]

Det er ikke ulovlig å omforme språket med politisk og økonomisk motiv. Personlig kunne jeg likt å se en kule gjennom hodet på en hver som kommer med så ufattelig teite utsagn som "Kopiering er tyveri!!", men dessverre så er det ikke lovlig å skyte folk bare fordi de er dumme som brød. :cry:

Lenke til kommentar

ikke ifølge NRK men....

7737269[/snapback]

Etter jeg forstår så må de oppgi hvem som har sponset dem. men jeg mener at dette er snikreklame

7737303[/snapback]

Såklart er det snikreklame. NRK veit da godt dette, men vil de ikke øke lisensen fordi da?

NRK går jo som vanlig i heidundranes overskudd. Så hva lisenspengene brukes til er jo et stort spørsmål.

Til overskudd eller til produksjon ?

Lenke til kommentar

ikke ifølge NRK men....

7737269[/snapback]

Sant, det, men jeg mener sånn som TV2 og TVNorge - og for ikke å snakke om TV3. TV3 er jo aller verst. Der bryter de til og med opp 20-minutters sit-coms for å vise ti minutter med reklamer!

Lenke til kommentar

7734658[/snapback]

Det er ikke ulovlig å omforme språket med politisk og økonomisk motiv. Personlig kunne jeg likt å se en kule gjennom hodet på en hver som kommer med så ufattelig teite utsagn som "Kopiering er tyveri!!", men dessverre så er det ikke lovlig å skyte folk bare fordi de er dumme som brød. :cry:

7737319[/snapback]

Så vi må forsette og leve med propagandaen altså.

Tyskland og Hitler gikk til krig, kan vi gå til krig mot RIAA ? :\

Lenke til kommentar

7734658[/snapback]

Var mest dette jeg tenkte på.

7735730[/snapback]

Jeg har nå sendt en "formell klage" til Forbrukerombudet ;)

Hvem er distributør av filmene dere har med denne reklamefilmen? Jeg fant den på "The day after tomorrow" av "SF Norge AS". Gjelder det flere?

Lenke til kommentar

Så den på "Constatine" igår, har den også på flere er jeg helt sikker på.

Ser ikke hvem som har utgitt, da må jeg nok skru den på igjen.

Håper du holder oss oppdatert om hva som skjer med klagen! :)

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...