cozmos Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 har ikke helt forstått dette.. trenger b-mennesker mer søvn enn a-mennesker, eller er det bare det at bM legger seg seinere enn aM? isåfall kan bM legge seg tidligere, og derved bli et aM? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 har ikke helt forstått dette.. trenger b-mennesker mer søvn enn a-mennesker, eller er det bare det at bM legger seg seinere enn aM? isåfall kan bM legge seg tidligere, og derved bli et aM? når du ser på mengden søvn tror jeg det ikke skal være noen forskjell på A- og B-mennesker. Grovt sett kan du si at den innebygde klokken til B-mennesker er forskjøvet i forhold til A-menneskers. På grunn av dette legger A-mennesker seg tidligere enn B-mennesker og har dermed lettere for å stå opp tidlig. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) i denne artikkelen i Aftenposten er det en dansk forening/samling av B-mennesker som samler seg mot A-menneskenes og vekkeklokkens tyrrani. Lenge siden jeg har sett et så bra forslag. 7733290[/snapback] Jeg er vel et ekstremt tilfelle av A-mennesket. Ohhh noes run! Står opp til og med 7.00-8.00 i helgen automatisk. Endret 5. februar 2007 av DNA Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror jeg kunne passet i et B-menneske sammfunn, ja... Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg tror det nesten er genetisk at enkelte fungerer bedre seint enn tidlig. Kan se for meg et stamme samfunn i steinaldertiden som ville dra god nytte av at enkelte var mer aktive til å passe på om natten enn dagtid ol. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 i denne artikkelen i Aftenposten er det en dansk forening/samling av B-mennesker som samler seg mot A-menneskenes og vekkeklokkens tyrrani. Lenge siden jeg har sett et så bra forslag. 7733290[/snapback] Ja, hovrfor er det akkurat A-menneskene som skal bestemme? Selvom de var her først, fortjener de ikke at alt blir tilpasset etter dem lenger Lenke til kommentar
multisync Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Selvom de var her først 7898481[/snapback] Hvor har du fått det fra, at de var her først? jeg ville nok likt et b-menneskesamfunn (hadde jeg fått lov hadde jeg sovet til 12) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 A-menneskene var først. Før i tiden var det vanlig å stå opp mellom 4 og 6. Har du hørt om utrykket "syvsover"? Nåtildags, er det å stå opp 7 altfor tidlig. før var det altfor sent. det kommer til å gå denne veien. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg er B-menneske. Må selvfølgelig våkne opp i 7.20-9.10 tiden pga skole (avhengig av hvilke dager det er) på hverdager, men i helga sover jeg til 12-15, noen få ganger lengre. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg tror problemstillinga ligger i at døgnet "bare" har 24 timer. A mennesker aksepterer dette og står opp tidlig. B menneskene skulle helst hatt 26 timer eller mer i døgnet slik at de kan få med seg alt av både arbeid og sene filmer. Å starte dagen klokka 12 gjør bare at B menneskene vil slite med å komme seg opp til 12 da de ikke legger seg før 8 om morran. Dette har jeg ingen tro på. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Mmmmm ja 26 eller 27 timer i et døgn hadde vært perfekt for min del. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Bsamfunnet er nå kommet til norge : http://bsamfunnet.com/ B-samfunnet: Forén eder! Endret 3. desember 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Enten misforstår jeg, eller så er det mange andre som misforstår. Er ikke "problemet" at B-menneskers biologiske klokke er forskjøvet, og derfor vil legge seg senere og stå opp senere? Så jeg skjønner ikke hva dere mener med at B-menneskene ville lagt seg senere? SKal de tvinge seg selv til å holde seg våkne? Jeg trodde poenget er at B-menneskene da vil bli trøtte i "rett" tid. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Herregud, det hadde vært deilig. Da hadde jeg sluppet å slite meg opp av senga og vandre rundt som en zombie resten av dagen. Og ja, jeg legger meg tidlig. Endret 3. desember 2008 av Lillium Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg har aldri skjønt meg på folk som går og legger seg når de ikke er skikkelig trøtte. Det å bare ligge der som en potetsekk og glo i taket eller i veggen klarer i hvertfall ikke jeg. Jeg legger meg faen ikke før jeg er skikkelig trøtt, sliten og sigen i kroppen. Da er det bare å hive av seg klærne - krype under den kalde dyna - slippe hodet på puta og vips innen 30 sekunder så sover man som regel. Selv om jeg har slått i stykker fire vekkerklokker + en mobil hittentil i livet kommer jeg ikke til å endre denne vanen. Endret 3. desember 2008 av scumbag Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 /me joins the club. Jeg jobber fra 08.30 - 16.30. Siden jeg er B, så får jeg lov til å komme rundt 09.00. Det setter jeg veldig stor pris på. Jeg er av typen som kan sove når som helst og hvor som helst. Og jeg sovner etter 10 minutter uansett hvor trøtt jeg er. Men problemet er at jeg alltid er skrekkelig trøtt når jeg skal stå opp. Spiller ingen rolle om jeg legger meg 22.00 eller 01.00, jeg er like trøtt kl. 08.00 eller 12.00. Pga døgnrytmen, så våkner jeg av meg selv rundt 08.00 i helgene, men da snur jeg meg rundt og sover til 14.00. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå