NilsJohan Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Så noen andre hadde lagt ut et bilde fra Hardangervidda her, så jeg tenkte jeg skulle slå til med to bilder fra høsten i fjor. Bildene er tatt med et EOS 20D med Sigma 18-50 2.8 EX DC objektiv. Edit: Forøvrig er bildet til høyre av min far mens han ser etter reinsdyr i kikkerten. Endret 16. januar 2007 av NilsJohan Lenke til kommentar
BL Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Så noen andre hadde lagt ut et bilde fra Hardangervidda her, så jeg tenkte jeg skulle slå til med to bilder fra høsten i fjor. Bildene er tatt med et EOS 20D med Sigma 18-50 2.8 EX DC objektiv. Edit: Forøvrig er bildet til høyre av min far mens han ser etter reinsdyr i kikkerten. 7733257[/snapback] Flotte bilder fra Hardangervidda, spesielt det tv. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Vært en fordel om du hadde resizet bildene, slik at de ikke var så STORE! :-) Men det var fine bilder da.. :-) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Bilde nr 1 ville jeg kanskje ha kuttet litt på toppen, rett over detalj-skyene... Også litt på venstre side, litt før den store stenen. Fine bilder av fin natur! Marius Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Fine dokumenterende bilder. Lite å utsette, men på bilde nr burde ikke den freste delen av bildet være med, det som er like høyt som dere står ca. Hvilken kikkert har mannen på bilde 2? Lenke til kommentar
licnep Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) kjempekule bilder. Men støtter Litejk, forgrunnen i bildet nummer 1 var litt kjedelig, kanskje noen fine stener eller farget mose hadde gjort seg? Ellers likte jeg skyene og særlig skyggene de dannet i høyre/venstre del av bildet. Fargene var også fine. Bildet nr 2 likte jeg best. Burde kanskje speilvendt det slik at din far ser "utover" mot høyre. Vet ikke helt om den stenen til venstre passer så godt inn, men på en måte danner den jo en slags "motvekt" til personen. Blikket mitt søker iaffal mot stenen, mot hodet til personen, nedover til skoene og tilbalet til stenen igjen. En slags trekant. Så kanskje jeg kan si at teoretisk passer vel stenen inn. Derimot uten den stenen plusss speilvendt, hadde hodet vært plassert rundt det gylne snitt. Bildet haddet kanskje vært litt "roligere"? Bildet er jo perfekt delt inn i den "1/3 loven" ( i motsetning til midtdelt horisont ) . Ellers har du fått frem fine farger og rett eksponering. Puh...dette ble litt langt. Endret 16. januar 2007 av licnep Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Utrolige skyer på det første. Bildene er litt i største laget Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Litt store bilder som de andre har nevnt. Jeg liker helt klart det første bildet best. God dybde og fine dramatiske skyer. Ville ha beskjært det litt, det blir mye himmel. Jeg har redigert et forslag til deg, håper det går bra. Litt redusert pga komprimering, men det får gå. Endret 16. januar 2007 av dynamic Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 Bilde nr 1 = vakkert!! Beskjæringen til dynamic gjorde susen. Liker panorama effekten det gir Makes me wanna stay in Norway <3 Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Takk for mange tilbakemeldinger, er enig i at beskjæringen til Dynamic gjør bildet bedre. Hva har du ellers gjort med bildet, jeg prøvde meg litt frem med photoshop her selv på metning og slikt, men ble aldri helt fornøyd med resultatet. Når det gjelder å speilvende det andre bildet så skal jeg prøve meg litt frem når jeg har tid, hvordan ville du foreslå å fjerne steinen der? PS: Vet ikke helt hvilken kikkert det er, gammel sak fra Zeizz, 10x50 tror jeg. God kikkert Edit: Sitter forresten på en 12" laptop (Dell XPS M1210) her i Cambridge og det gir liksom ikke det beste utgangspunktet for å redigere bilder. *lengte etter 20 tommern hjemme* Endret 19. januar 2007 av NilsJohan Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 20. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har for det meste brukt brightness/contrast, curves, burn tool og hue/saturation i PS. På himmelen lagde jeg en forløpning med gradient tool for å få den gradvis mørk blå øverst. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2007 Dynamic: Meget bra redigert, bildet ble riktig så bra nå med den polariserings-filter effekten som du tilførte. Har sett lignende eksempler i lærebøker! Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 20. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2007 Dynamic: Meget bra redigert, bildet ble riktig så bra nå med den polariserings-filter effekten som du tilførte. Har sett lignende eksempler i lærebøker! 7765322[/snapback] Takk for det. Vil bare si at hvis noen skal bruke gradient tool til å få denne "effekten", så må den være valgt slik at den går fra svart til gjennomsiktig. Deretter sett laget på "soft light". Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2007 Har brukt gradient tool enkelte ganger på svart hvitt bilder for å få himmelen mørkere, meget effektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå