Sutekh Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Tja, i tester av PSUen min, så gav den stabil spenning opp til makslast. Jeg kjørte en beregning på http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp og kom frem til 456 W anbefalt. Og det var med 8800GTX som grafikkort siden GTS ikke er et valgalternativ. Så jeg skulle ligge greit an Tviler på at noen har en bøsere PSU å låne meg, men kan jo se hvis jeg ikke finner en annen løsning. Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Klokke ned skjermkortet, ja... Vel, etter at jeg endelig fant den rette versjonen av nTune (nVidia må rydde litt opp på nvidia.com) så tenkte jeg jeg skulle prøve på dette. Resultatet er som følger: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når jeg prøver å trykke på "tilpassede klokkefrekvenser", så skjer det ikke noe annet enn at begge knappene blir merket som vist på bildet. Jeg får ikke til å flytte sliderne. Når jeg trykker på "Finn optimale innstillinger" blir skjermen hvit og maskinen slutter å reagere. Dårlig tegn Klokkefrekvensene på GPU og minne er som vist på bildet, og dette er fabrikkinnstillingene. Jeg har ikke rotet en bit med dem. 7745327[/snapback] for det første: på gpu mem så står ikke den på 800mhz til vanlig...prøv der den virkelig ligger...core 503 mem 713...men dritt med det da...har åsså pov, men ingen problemer her Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 for det første: på gpu mem så står ikke den på 800mhz til vanlig...prøv der den virkelig ligger...core 503 mem 713...men dritt med det da...har åsså pov, men ingen problemer her 7848555[/snapback] Øh.... var det noe med "jeg får ikke til å flytte sliderne" du ikke forstod? nTune nekter å justere en døyt på kortet mitt, det du ser på bildet der er fabrikksinnstillingene. Får se om jeg får ting til å virke når jeg installerer nyeste versjonen av nTune i kveld. Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 for det første: på gpu mem så står ikke den på 800mhz til vanlig...prøv der den virkelig ligger...core 503 mem 713...men dritt med det da...har åsså pov, men ingen problemer her 7848555[/snapback] Øh.... var det noe med "jeg får ikke til å flytte sliderne" du ikke forstod? nTune nekter å justere en døyt på kortet mitt, det du ser på bildet der er fabrikksinnstillingene. Får se om jeg får ting til å virke når jeg installerer nyeste versjonen av nTune i kveld. 7848625[/snapback] min lar seg ikke flytte heller, men rivatuner fikser det men for 97.92 driverne er den ikke testa ennå(rivatuner), men opplevde ingen problemer, selv med disse driverne skal du bytte detta kortet åsså da=? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Måtte i så fall vært i et kort fra en annen produsent. Men siden PCBen er mer eller mindre identisk så er jeg i tvil om det hjelper. Hadde heller tenkt å se om jeg fikk ting til å virke med software. Og jeg skjønner ikke helt hvor du får en minnefrekvens på 713 MHz fra... standard for et 8800 GTS er 500 core og 800 mem. PoV har av ukjente årsaker valgt å klokke litt annerledes (513 og 792), men det som nTune oppgir for mitt kort stemmer helt overens med det som er oppgitt som fabrikksettings fra PoV... Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Måtte i så fall vært i et kort fra en annen produsent. Men siden PCBen er mer eller mindre identisk så er jeg i tvil om det hjelper. Hadde heller tenkt å se om jeg fikk ting til å virke med software. Og jeg skjønner ikke helt hvor du får en minnefrekvens på 713 MHz fra... standard for et 8800 GTS er 500 core og 800 mem. PoV har av ukjente årsaker valgt å klokke litt annerledes (513 og 792), men det som nTune oppgir for mitt kort stemmer helt overens med det som er oppgitt som fabrikksettings fra PoV... 7848747[/snapback] min sto på 503 core å 713 mem å di sa det på pov at det var standar, men jaja, samma problemer nå eller? hvorfor bytte produsent? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 http://www.pointofview-online.com/default2...?content_id=186 Og hvis jeg vil bytte produsent er det selvsagt fordi ingen av de to identiske PoV-kortene jeg har hatt har virket til nå. Men jeg vil helst slippe... blir så mye prakk både for meg og netshop å benytte angrerett og så bestille et nytt kort. Bedre å få det jeg har til å virke siden det antageligvis ikke er noe i veien med det. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det jeg kan tenke meg er noe driverprobemer, prøv å formater. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Vel, reformatering av C: og komplett reinstallasjon av Windows med nyeste drivere til alt hjalp heller ikke Nå aner jeg ikke hva mer jeg kan gjøre Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Øh, jeg har allerede gjort det en gang, og har hatt samme problem med to kort, begge to splitter nye og forseglet fra fabrikken... det er neppe kortet. Hva med å lese tråden før du svarer? Endret 5. februar 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Finnes det en slags patch eller noe til spillet som du kan laste ned? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Finnes det en slags patch eller noe til spillet som du kan laste ned? 7876150[/snapback] Spillene strengt tatt... har ikke funnet noen løsninger som går spesifikt på grafikk til noen av dem, men det er i hovedsak snakk om onlinespill som må være patchet til siste versjon for å virke... Har forresten også samme problem med Red Orchestra: Ostfront 41-45 Mulig det er noe krøll med DirectX, jeg så ikke noen symptomer når jeg prøvde DoomIII, som vel er OpenGL. Men DirectX er også i nyeste versjon Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sende inn kortet... 7875565[/snapback] Jeg registrerte ikke det var to sider engang Sorry... Da er det vel bare software igjen, ja... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Mulig det er noe krøll med DirectX, jeg så ikke noen symptomer når jeg prøvde DoomIII, som vel er OpenGL. Men DirectX er også i nyeste versjon 7876277[/snapback] Når OpenGL-spill fungerer utmerket kan du trøste deg med at det enten er et programvareproblem (DirectX) eller driverproblem. Hadde problemet ligget i maskinvaren (grafikkortet) ville du mest sannsynlig hatt samme trøbbelet med Doom III. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Har du prøvd å stille ned teksturkvaliteten i spillet? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Det er mindre synlig når jeg skrur ned grafikkvaliteten (spesielt hvis jeg skrur ned på lyssettings-effekter - refleksjoner, skygge, den slags), men jeg har sett fenomenet med alle kombinasjoner av grafikkinnstillinger jeg har prøvd. Jeg har ikke sett det i OpenGL så langt, men så har jeg spilt relativt lite DoomIII i forhold til andre spill. Skal reinstallere det en kveld og spille noen timer for å bli sikker. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hm. Ok, jeg installerte nettopp nyeste ASUS-utility, og når jeg setter på alarm på spenningsnivået så får jeg etter en liten stunds spilling at 12V-linja faller til 11,5-11,6V. Er dette for lite? Den ligger normalt litt lavt (11,76V), men jeg vet ikke helt hvor mye avvik et 8800GTS tolererer på spenningsfronten. Endret 7. februar 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Er maskinen ellers helt stabil (Memtest86+, SuperPi, Prime)? Det kunne være verdt å sjekke spenningen med et multimeter eller prøve en annen strømforsyning. Men jeg tviler på at PSU-krøll ville vise seg på denne måten. Jeg ville først mistenke defekt minne på skjermkortet, men ettersom du har fått det byttet, er det mindre sannsynlig. Det minner ikke om et softwareproblem, og etter en full reinstallering kan jeg ikke tenke meg hvordan det kunne være det. Det kan virke som skjermkort og hovedkort av en eller annen grunn ikke funker sammen. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Maskinen er fjellstabil. Ingen av spillene kræsjer, det er bare grafikken som er problemet. Men nå har jeg fått låne en Hiper 530W, så får jeg teste i kveld. NorthQ har rykte på seg for å være litt hjalla på 12Ven, og det skader ikke å teste med en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå