-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) hei! når jeg slår på pc får jeg denne feilmeldingen: CMOS Settnings wrong, Overclocking failed! Pleas enter setup to re-config your system, chassis intruded ! Fatal Error... System Halted. jeg kommer meg heller ikke inn i biosen... har heller ikke overklokket hva skal jeg gjør! takke så mye for hjelp! maskinvare: Asus P5B deluxe intel duo core e6600 crosar twin2x 2gb pc6400 8800gts sesoni 500w Endret 16. januar 2007 av -Chris- Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du må resette bios. endten ta ut batteriet eller flytte på en jumper.. Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 har prøvd det men det funker ikke Lenke til kommentar
c_holstad Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 har prøvd det men det funker ikke 7733169[/snapback] Du må ta ut batteriet og ha det ute i ca 15sek, skifte over jumperen og tilbake, sette inn batteriet og boote. Da fungerer det! Prøv det du! :-) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 flytt rambrikkenne til de 2 andre spora viktig at dem sitter riktig Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 skal prøve når jeg kommer hjem.... er på skolen nå Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Manualen (rar pakket) til hovedkortet ditt. Regner med du kan finne årsaken til de forskjellige feilene der: - CMOS Settnings wrong - Overclocking failed! - Chassis intruded! (egentlig ikkeno av bry seg om, du kan lå av sjekkingen i bios) - Fatal Error... - System Halted NB: Hvis du ikke har satt "resetting av bios jumperen" (CLRTC) tilbake på de riktige pinnene så vil du få "system boot failure" Du sier du har resetta bios. Er du sikker på at du bruke riktig fremgangsmåte? Her er instruksene for å resette bios/CMOS på ditt hovedkort (hentet ut fra manualen gitt lenger opp) Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det hadde også vært fint om du kunne gitt litt informasjon om hva som skjedde i timene før maskina plutselig ikke ville virke. Eks: - Den har ikke vært brukt på et halvt år, så når jeg prøvde å starte den så får jeg overnevnet feil (trolig lite sannsynlig ) - Maskina låste seg og begynte å pipe da jeg spilte cs:s, bf2, wow .. - Jeg har nettopp bygd meg maskin og den vil ikke starte .. osv - Jeg slo livskjiten ut av tastatur og kabinett da noen tok meg i cs - Maskina sto på under tordenværet i helga, men plutselig så slo den seg av .. osv, du skjønner vel tanken Syns også kanskje at emnetittelen din er litt upressis. "kommer meg ikk(E!) inn på pcn?". Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 har prøvd men det funkerer ikke Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 det som jeg trur er grunnen er fordi jeg var inne i biosen like før det skjeddeog da kan det henne jeg har kødda det til.... pcn er helt ny... ikke jeg som har bygd den er shg.. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hva skjer etter den siste feilmeldinga (System Halted?)? Låser maskina seg eller restarter den seg? Du har ikke muliget til å ta bilde av skjermen eller lignende fra oppstart, eller filme med digitalt kamera eller lignende? Kommer du fortsatt ikke inn i bios? Hvis du hardtrykker del (f2?), eller hva det er, fra start til slutt .. ? Endret 16. januar 2007 av Hareide Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 jeg kommer ikke videre fra den feilmeldingen Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Det står vel ikke tilfeligvis "Intel CPU uCode loading error" før de andre errorene som du lista opp? Samme hovedkort tilnærmet samme problem? Ville egentlig ha anbefalt en bios oppgradering, men det blir vel vanskelig når man ikke kommer inn i bios en gang? Mener Asus har et system der den kan hente bios direkte fra cd, vet ikke om det er støtte for det på hovedkortet ditt .. Endret 16. januar 2007 av Hareide Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ønsker meg fortsatt bilde( r ) av oppstarten din! Ser at hovedkortet ditt støtter en nye metode for oppdatering av biosen. "ASUS CrashFree BIOS 3 (Updates the BIOS using a bootable floppy disk, USB flash disk or the motherboard support CD when the BIOS file fails or gets corrupted.)" Det kan vel være verdt å prøve? Se manualen for instruksjoner. Skjønner ikke helt hva det kan være som gjør at maskina di ikke vil boote. Spesielt når det kan tyde på at dette skjedde da du rota rundt i bios configen. Den burde jo bli resatt når du brukte CLRTC/Clear CMOS Desperate tider fører til desperate tiltak (så lenge ingen andre kommer på banen med noe bedre forsalag så klinker jeg til): - Sjekk at CPU vifta er montert til cpu vifte kontakten på hk. Sjekk at CPU vifta faktisk snurrer. - Sjekk at vifta på skjermkortet ditt snurrer - Sjekk at PSU vifta går rundt - Prøv å bruke kun en rambrikke (har vel mest tro på denne) - Koble ut alt av ting du ikke trenger for å komme inn i bios (HD, CDROM, EKSTRA vifter(altså ikke cpu vifta :! - Ta ut bios batteriet (og psu tilførings kabel) og vent en dag før du setter dem tilbake, for så å boote igjen. Lenke til kommentar
-Chris- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) leverer inn pcn til shg.. så de kanreparere den eller så får jeg det på garantien men takker all for at de har giddi og svart og prøvd å hjelpe meg Endret 16. januar 2007 av -Chris- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå