OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har i det siste hatt til dels store problemer med nettverket, med disconnect en gang hver andre time. Ofte oppe igjen etter ikke mange sekundene, noen ganger mer trøbbel. Har lenge hatt mistanke om at routern rett og slett er sliten og gammel. Er dette noe som egentlig skal skje? Det er en 2? år gammel linksys WRT54G Jeg har også hatt en knapp på rett og slett dårlig internet, for hele tiden har jeg kontakt med routern, og lokalnettet, dvs at når internet henger er fortsatt lokal nettet oppegående. Står på routern at jeg har IP fra min ISP de gangene nettet henger. Ligger nå på gulvet foran modemet og har kobla meg opp direkte, og kan ikke se noe trøbbel nå, men i går når jeg testa direkte fikk jeg problemer 2 min etter at jeg hadde pingen en nettside! Hva nå enn det betyr, men det skjer ikke i dag. Noen tips om evt feil jeg kan ha gjort mottas med takk. Jeg skjønner ikke bæret av dette nettet nå! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Elektronikk kan/vil forringes over tid. Varmeutvikling, irring og støv vil påvirke. Svakheter vil også kunne komme til syne, f.eks dårlige kontaktpunkt/loddinger kan bli helt brutt pga. at varme medfører små utvidelser av komponenter, og når enheten slås av så krymper komponenten og et kontaktpunkt kan brytes. Men det bruker å ta tid. Min router er snart 4 år og den funker som da den var ny. Men LCD skjermen min fikk kontaktbrudd både i DVI inngang og strømforsyning etter litt over 3 år. Begge steder var det loddinger som var for dårlige. Men du burde fått testet ISP delen først, dvs om det er stabile signaler inn til router. Modemet kan jo også være kass. Endret 16. januar 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Prøv å oppgradere firwmware hvis du ikke har gjort dette. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvilken trafikk går når du får disse avbruddene? Bittorrent? Routere krasjer hvis du kjører for mange forbindelser mot internett. Har du en ISP som bruker routermodem (NGT, Telenor m.fl.) så er sjansen stor for at dette også kan krasje. Her gjelder det å finne svakeste ledd og se om noe kan gjøres (f.eks routermodem i bridgemodus). Deretter må man vurdere om innstillingene på PC er OK (uendelig strøm av data er sjelden bra). Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hva som direkte setter en stopper for linja er usikker på, men jeg testa som sagt modemet nå, og det så ut som det virka bra. fikk 5700/512 på linjetest mot itavisen så det er ikke noe galt med linja når den virker. Er tilbake på routern nå, og det ser ut som det virker igjen. Spørs bare hvor lenge... EDIT: Kjører sveasoft firmware, for vi har en WDS bro til bestefar han kobler seg gjennom, og har oppdatert til nyeste firmware fra dem. Endret 16. januar 2007 av OgnOmm Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hvilken isp? Hvilken hastighet abonerer du på? Hvilket modem har du? Men uansett. Broder`n hadde noe problemer med at de mista litt nett av og til, nylig opprettet linje. Var også en del uvær i tidspunktet, så modemet tok kvelden. De fikk tilsendt ett nytt maken ett. Og samme problem oppstod, faktisk mens jeg satt og kobla opp, og 2 ganger rett etter på. (romjula) Ante ugler i mosen og ringt T-N der det da sku kom montør å sjekke linja mm. Fant feil på linje/sync/hastighet.. (Såg også at deres abonement tror 1500/xxx holdt 3800/300 ca på speedtester.) Den dagen montøren var der så konstanterte han feil på det nye modemet.. og noe med linjen. Han satte ned linja litt og senere på kvelden kobla jeg opp modem nr3 og siden har de ikke hatt noe disconet. Endret 16. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Bluecom, 6mbit, billion modem. Nå har faktisk alt vært slik det skal være siden jeg starta denne tråden, og nå er filservern oppe og laster ned torrents... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Dobbeltpost........... Endret 16. januar 2007 av OgnOmm Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Bittorrent... I rest my case Endret 16. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nah... Det er ikke det. Før kunne vi jo laste ned alt linja makter over lengre tid, noe som faktisk også skjer atm og det er ikke noe galt nå. Har fortsatt vært bra siden jeg starta denne tråden. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nå fikk jeg en disconnect, men det er bare internet som detter ned. Filservern jeg overvåker over VNC fungerer fint under denne 20 sek perioden, og forsåvidt alt annet på lokalnettverket. Det er dette som får meg til å tvile på at det er routern. Hvis routern hadde dødd pga for mange connections eller noe skulle vel strengt talt lokal nettet også blitt med. Får ta en tlf til bluecom og høre med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå