KissaMcDuck Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei, avtjener verneplikten min her blandt Norges største samling med klassisk musikk. Dimmer om to uker, så jeg har skrudd av ipoden og driver å sjekke ut noen godbiter i samlingen. For det meste er det glad og lystige stykker, men det er jeg ikke intressert i, tips meg gjerne om noe i andre enden av skalaen. Sjekket ut Shostakovitch (?) og syntes hans stykker var fete, noe ala det hadde vært kult. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg tror Wagner går for å være ganske dyster. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Åja? Kult, burde kansje sjekka ut Kirsten Flagstad da, hun er jo kjent for sine tolkninger av Wagner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Beethoven drar på ganske bra han også. hvis du har et saftig anlegg burde du fyre opp Sjebnesymfonien og la gåsehuden komme. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Skjebnesymfonien har jeg sett etter, er det symfoni nr. 5 det? Eller er det den som heter "Pathétique"? Og bør jeg sjekke ut orkesterversjon eller kammerversjon? (mye spørsmål her, er ganske blank ) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Skjebnesymfonien har jeg sett etter, er det symfoni nr. 5 det? Eller er det den som heter "Pathétique"? Det er No 5 ja. du kan lese mer om den her. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Titt (eller kanskje det er riktigere å skrive lytt?) på Samuel Barbers "Adagio for strings". Tristest. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Titt (eller kanskje det er riktigere å skrive lytt?) på Samuel Barbers "Adagio for strings". Dj Tiestö har laget en remix av den melodien. dårlig lyd på den opptaket men jeg tror dere tar tegningen. (Dette er den trance-sangen med et klassisk tema jeg liker best). Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Tiesto ødela. Fy søren, det ble dårlig.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Tiesto ødela. Fy søren, det ble dårlig.. 7736512[/snapback] har ikke hørt originalen så det vet jeg ikke noe om. i en lydverket-utgave om trance var det en kjent norsk Dj som kalte remixen til Tiestö for den verste voldtekten han hadde hørt av en annens sang... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, det tror jeg så gjerne! Originalen er knallfin. Tiesto gjorde det til kommersielt søppel myntet på fjortisjenter med rosa tyggis. Æsj. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Funeral sitt siste album. Apocalyptica - Farewell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå