sbstn Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 De kommer ikke til å ha nok ressurser til det på en god del år. Om de skulle forsøke seg på et slikt stunt, ville de drive innenriksøkonomien enda mer ad undas og det er det ingen politikere som tør, tror jeg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Om usa/israel angriper Iran alene, er det ca bare å nuke landet de har som alternativ. Og det må skje fort, ellers vil Iran gå etter israel. Nå mener jeg at USA må gå foran når det kommer til Atomvåpen, rydde litt foran sin egen dør, før de klager på "naboen". Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) dobbelpost, uansett: en atomkrig vil ingen ha Endret 23. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Iran er for øvrig nesten fire ganger så stort som Irak og har over dobbelt så mange innbyggere. En eventuell invasjon vil kreve mye større ressurser enn det Irakinvasjonen krevde. Jeg ser ikke hvordan det vil la seg gjøre slik situasjonen er i Irak nå, uavhenging av hvor sterke motivene måtte være. Det virker også utenkelig for en utenforstående at USA skal begi seg ut på et nytt og enda større helvete enn Irak-krigen. Endret 23. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Irak er en sak, Iran har det sterkeste militærappartet i Midt-Østen, og besitter mye mer moderne teknologi...7732392[/snapback] Hva er styrkeforholdet mellom Israel og Iran? Og hvor sterke er Saudi-Arabia? 7779449[/snapback] Vet ikke helt det nøyaktige styrkeforholdet... Men, når det er sagt, Israel har jo et stort militærapparat, i hvert fall i forhold til innbyggertallet, og det har også plenty med erfaring. Iran på sin side besitter både relativt nytt vestlig materiell, samt splitter nye russiske dingser, og med sine paramilitære styrker og "mobiliseringsstyrker" har det ifølge wiki flest soldater. (I verden altså.) Endret 23. januar 2007 av -Turin_Turambar- Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_iran Hvis du ser i infoboksen til høyre står det; active troops 545 000 ranked #8 total troops 12 285 000 ranked #1 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_iran Hvis du ser i infoboksen til høyre står det; active troops 545 000 ranked #8 total troops 12 285 000 ranked #1 7781522[/snapback] Merk også at Iran har verdens tredjestørste paramilitærhær, som utgjør 11,390,000 av "total troops". Dette er personell som egentlig er sivilt, men som opptrer på militær måte, dvs de er trent og organisert som militært. Dette kan være alt fra organiserte terrorister under iransk kommando til politi. Iran har ikke engang like mange soldater (tradisjonelt militær) inkludert med reservene, som f.eks. USA, Nord Korea, Vietnam, Russland og India har aktivt militært. Kina har jo ~dobbelt så mange aktivt militær som USA har. Se hele listen her. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg tror at en eventuell krig mellom Iran og USA/Israel vil bli bekjempet med spesialstyrker og presisjonsangrep fra luft. Ingen invasjon a la det vi ser i Irak. Noe lignende det som skjedde i første golfkrig. Men jeg tror samtidig dette ikke vil skje før Irak er sterkt nok til å forsvare seg selv, da en slik konflikt kan utløse en større krig i regionen. Med andre ord, ikke i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Tror faktisk Iran kommer til å angripe Israel først. Dette fordi hatet mot den jødiske staten er ekstrem, både blandt ledere (alla presidenten) og befolkningen. Deretter går USA til angrep mot Iran (har lovet Israel beskytelse) og vi har en storkrig i gang. Pesimistisk, men realistisk desverre. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg tipper USA snart går til angrep. Det ligger nok noe bak denne artikkelen: http://www.na24.no/energi/article874326.ece Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 kan jo befynne og lure på hva de driver med de sender jo hangarskip til iran LINK Et amerikansk hangarskip som er på vei mot farvannene utenfor Iran, er ment som en advarsel til den iranske regjeringen, sier en amerikansk statssekretær. når blir egentlig usa lei av krig? når har de drept nok folk? går jo helt av skaftet dette, er ingen terorister der ute som på langt ner klarer og drepe så mange sivile som usa klarer Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Med Bush bak rattet er i hvertfall ikke tiden på USAs side : Se på kurvene her : "mainly negative" ( til USA ) går rett opp. "Mainly positive" ( til USA ) går rett ned. "The view of the US's role in the world has deteriorated both internationally and domestically, a BBC poll suggests. The World Service survey, conducted in 25 nations including the US, found that three in four respondents disapproved of how Washington had dealt with Iraq." http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6286755.stm Endret 23. januar 2007 av Kubin Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Tror faktisk Iran kommer til å angripe Israel først. Dette fordi hatet mot den jødiske staten er ekstrem, både blandt ledere (alla presidenten) og befolkningen. Deretter går USA til angrep mot Iran (har lovet Israel beskytelse) og vi har en storkrig i gang. Pesimistisk, men realistisk desverre. 7785933[/snapback] Nah. De gjør som i 911. De får verden til å tro et fiktivt angrep. Akkurat nå pønsker de på hvordan få det til å se ut som om Iran angriper. Endret 24. januar 2007 av pwd3679 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Irak er en sak, Iran har det sterkeste militærappartet i Midt-Østen, og besitter mye mer moderne teknologi... Nja, Irak hadde en av de største militærapparatene i verden før første gulfkrig. En krig mot iran blir en gjentakelse av den krigen, ikke denne okkupasjonen av irak som først og fremst kjemper mot terrorister og massemordsbombere. Nah. De gjør som i 911. De får verden til å tro et fiktivt angrep. Akkurat nå pønsker de på hvordan få det til å se ut som om Iran angriper. Hva får deg til å tro at 911 var et fiktivt angrep? Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Nah. De gjør som i 911. De får verden til å tro et fiktivt angrep. Akkurat nå pønsker de på hvordan få det til å se ut som om Iran angriper.Hva får deg til å tro at 911 var et fiktivt angrep? 7786537[/snapback] han har nok sett loose change eller liknende og latt seg påvirke Endret 24. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
agrsiv Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Ingenting overrasker meg når det gjelder Amerika, men tviler på at de gjør det før de får litt mektigere/større land i ryggen. Til innlegget ovenfor, jeg har lest myyyye ang 9/11 saken og sett en del dokumentarer, og kan si at Loose Change er den dårligste jeg har sett iallefall. Der har jo faktisk de som har laget filmen lagt til den lille ildkula du ser på starten når det første flyet kjører inn i WTC. Loose Change 2nd Edition derimot synes jeg var bedre, men jeg tar alt med en klype salt. Men som sagt, ingenting overrasker meg angående Amerika. Man trenger ikke være hjernevaska av konspirasjonsteorier på internett for å skjønne at Amerika er fucked up Endret 24. januar 2007 av Agrsiv Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Tror ikke at Usa kommer til å angripe Iran direkte, fordi t.o.m. Usa veit at befolkningen i Iran hater dem. I tilfellet kan det bli som et nytt Vietnam for Usa, og det tror jeg ikke de vil risikere. Derimot kommer nok atomvåpnene deres til å forsvinne ganske snart, jeg gjetter på at det vil bli Israel som gjør det i hvert fall. Hvis Iran går til krig mot Israel kommer nok Usa til å støtte Israel (som alltid). Resultatet av dette kunne blitt interessant Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis Iran går til krig mot Israel kommer nok Usa til å støtte Israel (som alltid). Resultatet av dette kunne blitt interessant tror faktisk at hvis noe skjer er det israel som begynner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå