Gå til innhold

Lære å spille gitar med bøker?

DawnDusk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå overtatt pappa sin gitar, og den er virkelig flott... men, jeg har kun spilt noen få ganger før på skolekonserter (Love is all around me f.eks). Derfor kan jeg kun 5-6 grep foreløpig, men jeg er meget motivert til å lære meg gitar skikkelig! Har så lyst å lære meg det

Men som tittelen spør om, hvordan er det å utvikle seg med kun bøker i starten? Vil det være lurt å lære seg grunnleggende grep via bøker i starten, eller er det lureste å gå til privat-timer helt fra første gang?

Kan det være dumt å fortsette med bøker etter at grunnlaget er lagt? Vil gjerne høre litt meninger om dette. Har mest lyst til å kunne lære meg etter bøker, sånn at jeg kan sitte hjemme nå i starten.

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som mange har lært etter Lillebjørn Nilsens Gitarbok. Har vel sett ganske mange her på forumet, samt mange jeg kjenner. Har ikke tittet på den, men jeg burde vel :)

Uansett, jeg tror bøker funker ganske bra. En gitarlærer vil alltid være best, men bøker er et veldig fint alternativ. Det finnes jo også ufattelig mange bøker om emnet også. Jeg selv lærer litt akustisk blues av en bok, ganske lærerikt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...