DawnDusk Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hei! Jeg har nå overtatt pappa sin gitar, og den er virkelig flott... men, jeg har kun spilt noen få ganger før på skolekonserter (Love is all around me f.eks). Derfor kan jeg kun 5-6 grep foreløpig, men jeg er meget motivert til å lære meg gitar skikkelig! Har så lyst å lære meg det Men som tittelen spør om, hvordan er det å utvikle seg med kun bøker i starten? Vil det være lurt å lære seg grunnleggende grep via bøker i starten, eller er det lureste å gå til privat-timer helt fra første gang? Kan det være dumt å fortsette med bøker etter at grunnlaget er lagt? Vil gjerne høre litt meninger om dette. Har mest lyst til å kunne lære meg etter bøker, sånn at jeg kan sitte hjemme nå i starten. Endret 16. januar 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 fungere fint å lære seg gitar ved hjelp av bøker i starten vertfall mener nå jeg... Lenke til kommentar
ådne Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Ja, det funker fint, men det optimale vil jo være å gå til en gitarlærer som virkelig kan det. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Selv har jeg begynt med Lillebjørn Nilsens Gitarbok. En annen venn av meg lærte seg selv via. en internett side, og han er ganske så flink. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Virker som mange har lært etter Lillebjørn Nilsens Gitarbok. Har vel sett ganske mange her på forumet, samt mange jeg kjenner. Har ikke tittet på den, men jeg burde vel Uansett, jeg tror bøker funker ganske bra. En gitarlærer vil alltid være best, men bøker er et veldig fint alternativ. Det finnes jo også ufattelig mange bøker om emnet også. Jeg selv lærer litt akustisk blues av en bok, ganske lærerikt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå