Gjest TommelomGuest Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Natt til mandag, så skulle eg prøve å legge meg i 24 tida. Er aleine på mitt rom på Kasserna, så eg satte på litt musikk, og lukka igjen augene. tankane mine glei som vanlig alltid over til kjæresten min. vi har ikkje vert ilag så lenge. Offisiell dato den 4 desember. endte opp med dagdrømming, og begynte å forestille meg smilet henna, ansiktet og sånne spesielle øyblikk. da begynte tårene å presse på, som kver natt den siste veka. Men så skjedde noke eg aldri i mitt liv har opplevd, vart faktisk redd. vart skikkelig kvalm, hadde følelsen av å måtte spy, henda skalv, og eg fekk en enorm trang til å ete og drikke. stod litt cola på bordet, som eg pressa ned fort. da vart det litt bedre. prøvde med vatn. hjalp ikkje. gikk gjennom heile skapet mitt, begger etter noke som var etande. men ingenting. endte opp med at eg gikk fram og tilbake på gulvet lenge. til eg klarte å roe meg ned. var skikkelig ekkelt. No er eg heldigvis på nattevakt, så eg får ikkje sove. er helt grusomt å legge seg. er akkuratt 1 mnd igjen til eg får perm. Det eg opplevde der, kan en kalle det trøstespising? da med tanke på at eg fikk en ENORM trang til å ete i meg chips, brus ++. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hadde du spist for lite tidligere så kan det ha naturlige forklaringer. Dersom du ikke trenger mer næring (hold deg unna karbs på kvelden) så er det nok sjanser for at du har begynt å trøstespise, og det må du være varsom med! Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Sjekk det med legen i leiren. Det du beskriver høres ut som føling diabetikere får, når de har for lavt blodsukker. Det som skjer er at hjernen får for lite sukker og setter i gang sultfølelsen inntil du spiser noe sukkerholdig. En cola hjelper da fordi det er mye sukker i den, mens vann ikke hjelper, som du sier selv. Jeg har selv sukkersyke og opplever slike følinger relativt ofte. Men det er uvanlig at man får slik føling uten å ta insulin via sprøyter. Men hard fysisk trening el.l. kan tappe kroppens reserver for sukker. Når du er i militæret er det vel kanskje uvanlig mye fysisk aktivitet fra tid til annen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Det høres ut som trøstespising. Det kan (merk kan) være et tegn på en spiseforstyrrelse eller en gryende spiseforstyrrelse hvor du bruker mat til å døyve følelsene dine. Det kan selvsagt også være andre grunner til det. Om det bare har skjedd en gang så er det helt sikkert ikke noe problem. Om det samme skjer hver natt (Det er da du blir trist og lei?) så bør du oppsøke legen for å finne ut hva det er og finne ei løsning. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Men hard fysisk trening el.l. kan tappe kroppens reserver for sukker. Når du er i militæret er det vel kanskje uvanlig mye fysisk aktivitet fra tid til annen. 7732089[/snapback] Og i militæret er det også usedvanlig lenge mellom måltidene enkelte ganger, og kvaliteten på maten er heller ikke alltid den beste. Dette gjør at blodsukker, insulinnivåer og denslags kjører berg- og dalbane. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Virker som du fikk et panisk angst anfall. Om du er så veldig mye mer keen på å henge ut med den nye dama di, og slettes ikke sitte litt småforlatt på kasserna så kan feks det trigge slikt. Trenger strengt tatt ikke bety så mye, og trenger absolutt ikke komme igjen. Om så derimot skulle skje bør du absolutt kontakte lege for videre utreding, enten for å bekrefte min teori eller evnt andre årsaker. Lenke til kommentar
Gjest tommelomGuest Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Sjekk det med legen i leiren. Det du beskriver høres ut som føling diabetikere får, når de har for lavt blodsukker. Det som skjer er at hjernen får for lite sukker og setter i gang sultfølelsen inntil du spiser noe sukkerholdig. En cola hjelper da fordi det er mye sukker i den, mens vann ikke hjelper, som du sier selv. Jeg har selv sukkersyke og opplever slike følinger relativt ofte. Men det er uvanlig at man får slik føling uten å ta insulin via sprøyter. Men hard fysisk trening el.l. kan tappe kroppens reserver for sukker. Når du er i militæret er det vel kanskje uvanlig mye fysisk aktivitet fra tid til annen. 7732089[/snapback] Det høres ut som trøstespising. Det kan (merk kan) være et tegn på en spiseforstyrrelse eller en gryende spiseforstyrrelse hvor du bruker mat til å døyve følelsene dine. Det kan selvsagt også være andre grunner til det. Om det bare har skjedd en gang så er det helt sikkert ikke noe problem. Om det samme skjer hver natt (Det er da du blir trist og lei?) så bør du oppsøke legen for å finne ut hva det er og finne ei løsning. 7733934[/snapback] Virker som du fikk et panisk angst anfall.Om du er så veldig mye mer keen på å henge ut med den nye dama di, og slettes ikke sitte litt småforlatt på kasserna så kan feks det trigge slikt. Trenger strengt tatt ikke bety så mye, og trenger absolutt ikke komme igjen. Om så derimot skulle skje bør du absolutt kontakte lege for videre utreding, enten for å bekrefte min teori eller evnt andre årsaker. 7737476[/snapback] Det har skjedd den gangen der, og så vert noken ganger der eg har blitt litt sånn uvel.. merker kver gang eg kjem tilbake fra perm, så er eg dårlig i magen den første veka. er sånn kver gang eg reiser. begynner 4-5 dager før eg reiser. Eg eter masse mat, masse frukt og tar protein og karbohydrater i tilleg. trener mandag,tirsdag, torsdag og fredag. Er blakk som ei kirkerotte, så har ikkje ete snop eller brus på over 2 veker. drikker MASSE jus og vatn. drikker vel totalt 5-6 liter for dagen. sliter med å få sove om nettene vertfall. ligger som oftest 1 til 3 timer kver natt og berre vrir på meg før eg sovner. er slitsomt.. Er lite lysten på å snakke med legen. har ikkje lyst å bli dimma av noke sånt som det her. visst det skjer så blir det for dumt er en kjip situasjon Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Vel, du blir nok ikke dimmet på rappen fordi du går til legen og spør om dette. Kanskje han vil mene at du har behov for en liten pause fra fysisk aktivitet i forbindelse med tjenesten eller ta noen fler prøver. Men han dimmer deg nok ikke så lett - uten å snakke med deg først. Uansett vil jeg anbefale å ha med litt sukker i en plastbeholder i lomma (f.eks. en sånn svart boks man har filmruller i) når du trener, i tilfelle du plutselig skulle få denne følelsen og det ikke er noe cola i nærheten. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Uansett vil jeg anbefale å ha med litt sukker i en plastbeholder i lomma (f.eks. en sånn svart boks man har filmruller i) når du trener, i tilfelle du plutselig skulle få denne følelsen og det ikke er noe cola i nærheten. 7754406[/snapback] Druesukkertabletter er vel hakket bedre, og enklere å frakte med seg Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Whatever han foretrekker. Men farin er billigere og enklere å få tak i. Finnes i et hvert kjøkkenskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå