Slikape Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Edit: Oppklart. Les videre hvis du vil kaste bort litt tid. ---- Er dette fysisk mulig? Hentet fra VG nett om Henging av Saddams bror: Irakiske myndigheter: Da lukene åpnet seg under dem, ble Barzans hode revet av på grunn av repet som strammet seg. Hodet falt i bakken ved siden av resten av kroppen i en pøl av blod. Banders livløse kropp svingte i galgen over. Må være noen helvets skarpe rep. (Kan ikke engang tenke meg at ståltråd skal greie dette) Og hvordan kan kroppen magisk henge fast til det repet etterpå? link Forsvareren mener det var likskjending som førte til skillsmissen mellom hodet og kroppen. Jeg er enig med han. Endret 16. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Den ble nok ikke hengende fast etterpå. Du skriver det jo klart selv i posten: "Hodet falt i bakken ved siden av resten av kroppen i en pøl av blod". De henrettet to stykker samtidig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Normalt at hodet kommer av hvis det er for stort fall før tauet strammer seg. Problemet er at faller man for kort, så blir man kvalt istedet for at nakken knekker. Er en fysikk dette skjønner du............ Står endel om det her hvis du er Interessert. Endret 16. januar 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Den ble nok ikke hengende fast etterpå. Du skriver det jo klart selv i posten: "Hodet falt i bakken ved siden av resten av kroppen i en pøl av blod". 7731688[/snapback] kroppen ble hengende igjen Normalt at hodet kommer av hvis det er for stort fall før tauet strammer seg. Problemet er at faller man for kort, så blir man kvalt istedet for at nakken knekker. Er en fysikk dette skjønner du............ 7731694[/snapback] Du tenker på å brekke nakken, ikke avkutting. Hvis man faller langt og kroppen er tung, så er det vanlig at de brekker nakken i stedet for å bli kvalt. Ren fysikk dette ja, men det må da være minst noen titalls meters fall for at hodet skal bli revet av. Endret 16. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Feil dette Darx. Hvis du leser linken jeg la inn i ettertid, så ser du at det er ikke så mye som skal til for at hodet blir røkket av. For lite fall = kverking Riktig fall = knekt nakke (riktige måten) For langt fall = Hodet blir revet av kroppen Endret 16. januar 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 En liten copy past fra en henging artikkel jeg fant i farten angående høyde. The drop height was between 3.70 and 5.30 m before the rope tightened and the subject was completely beheaded. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Det er greit, men normalt er det ikke (irakiske regjeringen hevdet det skjedde svært sjeldent), Ut i fra Saddamhengingen så det ikke akkurat ut som om han var i fritt fall over 3 meter før tauet strammet uansett. De sa de brukte samme stedet. Og det forklarer ikke hvordan kroppen kan sitte fast i tauet etterpå. Endret 16. januar 2007 av Darx Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Det er greit, men ut i fra Saddamhengingen så det ikke akkurat ut som om han var i fritt fall over 3 meter før tauet strammet. De sa de brukte samme stedet. Og det forklarer ikke hvordan kroppen kan sitte fast i tauet etterpå. 7731711[/snapback] Angående kroppen henge igjen vet jeg ikke. Lest om en som ble hengt i Statene for ca 100 år siden. Der forsvant ihvertfall begge delene rett i gulvet. Angående høyde. Vet ikke angående broren til Saddam, men så filmen av Saddam nå, å han faller lengre enn til under gulvet før det strammer seg. Dette vil nok mao fort være 2 meter. Han er sikker 1.70 selv, å han faller jo lengre enn sin egen høyde. PS. Så nå i første post at han som mistet hodet, så falt både kroppen å hodet i gulvet. Var han andre som hang igjen å dinglet Endret 16. januar 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 aha. Da var det med kroppen som hang en misforståelse. Hvis han falt lenger enn til gulvet under så er jeg med, da har jeg lært noe nytt i dag også. For øvrig et eksperiment for Myth Busters? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 For øvrig et eksperiment for Myth Busters? 7731724[/snapback] He He He, hadde vært festelig. Send de en mail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå