Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

14. Februar nærmer seg


Anbefalte innlegg

14. Februar kan jo være en dag som betyr noe ekstra, i likhet med en bursdag, farsdag / morsdag som igjen blir noe ala det samme som valentin dagen, bare der er det barna som setter pris på foreldrene.. altså litt lengre i forholdet..

Så for min del så kan 14 februar bety noe litt ekstra utenom det vanlige liksom, ikke bare en helt ordinær dag.

 

Spesielt idag i ett stressende samfunn så kan det være godt å ha en dag som faktisk kan skille seg ut enn andre.

7762519[/snapback]

14 februar er på lik linje en vanlig dag som 9 november. Om du trenger en dato for muligheten til å gi/få noe spesielt så er noe galt.

7764261[/snapback]

 

Så absolutt ikke...

Men er jo det samme som morsdag/farsdag.. hvorfor skal man ha en spesiell dato for å gi foreldrene noe spesielt ? eller ekstra omtanke ?

Hvorfor ikke ha en dato man kan tenke litt mere på seg selv enn alt annet man driver med til daglig.. ?

Er jo ingen hemmelighet at man stresser for mye idag i forhold til før i tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 februar er på lik linje en vanlig dag som 9 november. Om du trenger en dato for muligheten til å gi/få noe spesielt så er noe galt.

7764261[/snapback]

Det er greit med én fast dag i året hvor man tar det helt ut. Selvsagt skal man vise hverandre hvor glad man er i hverandre hver dag, men jeg ser ingen grunn til å utelukke den ene for å ha den andre. Det er ikke "jeg gir damen min blomster den 14., så det er klart at jeg ikke forstår meg på forhold og trenger en dato fastslått av noen andre for å kunne vise min kjærlighet for henne", det er bare noe koselig. Hvorfor slå ned på noe koselig? Hvorfor tvile på andre menneskers gode stunder ved å påstå all slags om hvordan deres forhold er, ikke er, burde og ikke burde være? Uansett hvor perfekt man tror sitt eget forhold er eller hvor smart man tror sin egen løsning er, så er det tåpelig å komme med fasiter om at sånn er det og sånn er det ikke.

 

14. februar er ikke en vanlig dag, det er en dag hvor man hygger seg med kjæresten og gir det lille ekstra som det ikke er mulig å gi hver dag.

Lenke til kommentar
... Skulle gjort noe pent for jenta mi jeg også... Men det som er, er at jeg er i Afghanistan nuh og kommer ikke hjem før midt i april engang.. Boner... Noen forslag på hva jeg kan gjøre? Vurderer å ringe en blomsterbutikk å få levert noen roser på døra eller noe lignende.

7774310[/snapback]

 

Ikke dumt med noen roser. Ta og send henne en video hilsen. :) Om hun virkligen savner seg så må det vel være kult å få sett deg.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Jenter er forskjellige sånn, men mange liker at gutten anstrenger seg litt for å gi henne oppmerksomhet. Og at han husker datoer som hun mener er viktige. F.eks. den dagen de ble sammen, fødselsdagen hennes, bryllupsdagen... osv. Slikt er romantisk. Men det viktigste er at hun føler du har anstrengt deg litt og at du sjarmerer henne med det du gjør for å si at du tenker på henne. Gjerne lage et varmt dikt til henne el.l. Det tradisjonelle opplegget med blomster + konfekt + kort behøver ikke å bety success. Kanskje hun synes det blir for lettvint og A4. Og rappe med seg en bårebukett fra kirkegården er definitivt ikke noe lurt hvis du vil sjarmere henne. Om du lager noe selv og resultatet ikke blir så bra, vil hun kanskje like det allikevel, hvis hun ser at du har anstrengt deg for å få det til å bli bra.

 

Valentinsdagen er vel en fin anledning til å gi henne litt oppmerksomhet. En slik tradisjon kan vel ikke være negativt - selv om den er importert. Jeg er enig i at vi kan gi kvinnene oppmerksomhet resten av året også, men derfor behøver vel ikke Valentinsdagen være noe negativt for det?

Lenke til kommentar

Om jeg skulle befinne meg i et forhold den 14. februar (noe som ikke er så usannsynlig), vil nok ikke den dagen bli gjort noe mer spesiell enn andre dager. Derimot er det jo kos å gi hverandre litt ekstre oppmerksomhet ellers også. Å få noe på Valentine's Day er jo ingen overraskelse lenger, aka litt kjedelig, kanskje? På grensen til uoriginalt?

Lenke til kommentar
Å få noe på Valentine's Day er jo ingen overraskelse lenger, aka litt kjedelig, kanskje? På grensen til uoriginalt?

7774842[/snapback]

Derfor er poenget å være så original som mulig. Å kjøpe et tilfeldig hjertesmykke er jo fint, men det er mye bedre om man kjøper noe personlig, eller personen med ut på middag/noe romantisk.

Lenke til kommentar
... Skulle gjort noe pent for jenta mi jeg også... Men det som er, er at jeg er i Afghanistan nuh og kommer ikke hjem før midt i april engang.. Boner... Noen forslag på hva jeg kan gjøre? Vurderer å ringe en blomsterbutikk å få levert noen roser på døra eller noe lignende.

7774310[/snapback]

 

Ikke dumt med noen roser. Ta og send henne en video hilsen. :) Om hun virkligen savner seg så må det vel være kult å få sett deg.

7774724[/snapback]

 

 

 

ingen stygg ide! takker ! :)

Lenke til kommentar

Dersom du føler deg komfortabel på et kjøkken, kan du jo alltids prøve å lage en deilig dessert/kake til henne? Finner masse bra oppskrifter på aperitif.no - evt. kan du prøve å skaffe en ordentlig hjerteform.. Har et lite hjerte i form m/teflon, men det fikk jeg bare kjøpt på Glasmagasinet i Oslo.. til 150kr/stk :o :o :o Har ikke sett de har hatt det på noen andre steder..

 

Eventuelt kan man jo snike seg inn i hagen hennes (dersom det er en hage. evt. kan grøntareale som park e.l. brukes, bare be henne møte deg der) med en drøss av fakkelbokser og forme et hjerte ut av disse. Helst med noe å sitte på i midten? Evt. dersom du ikke er noen mesterkokk og blir nødt til å klare deg på egenhånd, kan du jo alltids ringe Peppes pizza på forhånd og bestille levering. kan tilogmed gå på nettet for å bestille til et tidspunkt senere på dagen (men de er ikke alltid like nøyaktige)

 

Dersom du liker å gi et kort eller noe, så lag et selv!! Skriv ut noe (evnt en skisse fra en clipartteddybjørn/rose/hjerte) fra nettet på et tynt ark, f.eks. bakepapir (men vanlig A4 funker også), så legger du dette oppå arket som skal være kortet ditt (Bør helst være et papir som er litt tykt), bruk penn eller blyant og tegn hardt oppå skissen, slik at du får små spor i kortet ditt som du deretter kan tegne ordentlig på!

 

 

Hvorfor måler jenter kjærlighet i hva man gjør på ting som valentines day? Man kan da være en knakende god kjæreste uten at man bruker mye tid og energi på spesielle ting på nettopp denne dagen! Hvorfor stilles det alltid så skyhøye forventninger til oss gutta? Hva er vitsen med å gi oss denne prestasjonsangsten?! Det er koselig å gjøre fine ting, men er ikke noe gøy når det nærmest forventes av oss, og om vi ikke innfrir forventningene, blir vi sett på som kyniske, hjerterå egoister?

 

Noen andre som har hatt følelsen med at de ikke har PEILING på hva de vil gjøre da det uansett ikke føles bra nok? (et kort kan kanskje være alt jenta trenger, men jeg har alltid følt dette helt motsatt.. at et kort ikke er nok for å uttrykke alle følelser, kjærlighet, etc..)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...