Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

14. Februar nærmer seg


Anbefalte innlegg

Som alle vet er den 14. februar Valentines Day og dagen man skal finne på noe sammen med sin kjære.

 

Nå har det seg sånn at det blir en ny opplevelse for meg det her. Valentines Day har jeg og min kjære vært sammen i litt mer enn 2 måneder. Vet det ikke er veldig lenge, men allikevel ønsker jeg å finne på noe litt spesielt.

 

Noen gode forslag? Husk at jeg bare er 18 og har begrenset med midler å bruke, så f.eks helgetur til Praha eller noe i den dur funker dårlig. Har tenkt på å kanskje lage en romantisk middag, men aner ikke hva jeg skulle ha lager. Er jo heller ingen mesterkokk ;)

 

Alle forslag blir hjertelig tatt i mot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hopp.

Kjæreste er bra og ha!

 

Så jeg kan vel hjelpe med et par forslag.

 

Lage middag til din kjære er ikke så vanskelig som det ser ut til.

Det krever bare litt fantasi og tålmodighet + kanskje litt prøving og feiling.

 

Nå er ikke jeg sikker på om din kjære er ei jente eller gutt.

 

Men er det ei jente så er jo sjolade til dessert en fulltreffer vanligvis! eller jordbær, men jordbæra du får tak i nå smaker vann og en del dyrere enn vann på flaske!

 

Veit ikke hva midler du har, men hvis du ikke har lyst å lage mat selv, så burde du klare å komme deg ut på restaurant for rundt 500,- per pers, da med mat og vin.

 

Hvis du trenger forslag til mat du kan lage får du poste om det så skal jeg komme med noen oppskrifter, og hvis ikke jeg svarer, så gjør garantert noen andre! :)

 

Picknik på gulvet forran peisen hvis den finnes funker jo også fint, og hvis ingen peis, så er det jo forsatt picknik på gulvet!

 

Håper dette hjalp litt! :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det alltid gutten som må finne på noe ?

7731516[/snapback]

 

fordi jenter er kravstore mennesker og forventer ofte enn del mere enn de selv vil gi! Vi liker de uansett da men

 

Og siden det alltid har vært sånn så skal det jo være sånn?

 

Snakker vi diskriminering på høyt plan her kanskje?

Lenke til kommentar

Vel, det er teit. Beklager Julie, jeg kommer ikke til å gjøre noe stor deal ut av den teite "Valentines Day".

 

Man trenger vel strengt tatt ikke å ha en dato der man kan forgude kjæresten sin, det kan man jo gjøre når som helst på året.

 

Dette er en så teit tradisjon som har irritert meg hvert år. Jeg har aldri gjort noe ut av det, kommer aldri til å gjøre det. Når jeg vil gjøre noe fint, så sikter jeg ikke etter en dato alle andre gjør det samme på.

 

EDIT: Det er litt sånn

 

Jenter: "Idag skal du gjøre alt for meg og være skikkelig klysete hele dagen".

Gutter: "WOHO! I kveld får jeg kanskje sex".

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

For de som ikke har kjærester er jo Valentines Day en fin anledning til å gi en person man liker, litt ekstra oppmerksomhet.

 

Neppe har et godt poeng med at det ikke bør være nødvendig å henge seg opp i denne datoen kun fordi den heter Valentines Day. Dette er nok en teit "ting" som hører til amerikaniseringen i dette landet... Men men...

 

Som sagt, for de single, som meg, er det en fin mulighet. Denne muligheten har man selvsagt alle andre dager i året også, det er ikke dét..

Lenke til kommentar
Vel, det er teit. Beklager Julie, jeg kommer ikke til å gjøre noe stor deal ut av den teite "Valentines Day".

 

Man trenger vel strengt tatt ikke å ha en dato der man kan forgude kjæresten sin, det kan man jo gjøre når som helst på året.

 

Dette er en så teit tradisjon som har irritert meg hvert år. Jeg har aldri gjort noe ut av det, kommer aldri til å gjøre det. Når jeg vil gjøre noe fint, så sikter jeg ikke etter en dato alle andre gjør det samme på.

 

EDIT: Det er litt sånn

 

Jenter: "Idag skal du gjøre alt for meg og være skikkelig klysete hele dagen".

Gutter: "WOHO! I kveld får jeg kanskje sex".

7732052[/snapback]

Så utrolig enig, men har aldri møtt noen andre som mener det.

 

På Valentines Day MÅ man gjøre noe bra, noe ekstra for kjæresten, noe som for min del gjør at det hele bare blir falskt. Jeg hadde blitt mye gladere om noen fant på noe for/med meg en helt tilfeldig dag.

 

Det med at det alltid er gutten som må finne på noe er ikke min erfaring, men så har jo jeg også hatt litt speielle jenter, da.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det alltid gutten som må finne på noe ?

 

fordi jenter er kravstore mennesker og forventer ofte enn del mere enn de selv vil gi! Vi liker de uansett da men

 

Og siden det alltid har vært sånn så skal det jo være sånn?

 

Snakker vi diskriminering på høyt plan her kanskje?

Det er vel fordi mannen er den ''styrende hånd'' i et forhold, for å svare på Neppe's spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Det er vel fordi mannen er den ''styrende hånd'' i et forhold, for å svare på Neppe's spørsmål. :)

7733306[/snapback]

Utrolig uenig. Jeg mener damene også bør klare å finne på ting. Jeg hadde ikke klart å leve med ei som forventet at jeg skulle gjøre/finne på og bestemme alt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det alltid gutten som må finne på noe ?

 

fordi jenter er kravstore mennesker og forventer ofte enn del mere enn de selv vil gi! Vi liker de uansett da men

 

Og siden det alltid har vært sånn så skal det jo være sånn?

 

Snakker vi diskriminering på høyt plan her kanskje?

Det er vel fordi mannen er den ''styrende hånd'' i et forhold, for å svare på Neppe's spørsmål. :)

7733306[/snapback]

 

har på følelsen av du bør passe deg nå :p

 

Sjelden at jenter liker å høre at de blir styrt over :p

Lenke til kommentar
Det er vel fordi mannen er den ''styrende hånd'' i et forhold, for å svare på Neppe's spørsmål. :)

Utrolig uenig. Jeg mener damene også bør klare å finne på ting. Jeg hadde ikke klart å leve med ei som forventet at jeg skulle gjøre/finne på og bestemme alt.

Forvente? Det sa jeg ikke kjære deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...