Svein_Jarle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Heisann! Vel, nå har også min PC klikka. Det tok sin tid, men nå har det altså skjedd. Mens jeg satt her i kveld og arbeidet med mitt, la jeg merke til en uvanlig "brumming" fra subben, og jeg skrudde opp lyden for å høre om det kom fra PCen. Det gjorde det ja, og lyden minna veldig om en feedback-lyd. Så jeg tenkte at det kanskje var mikrofonen som hadde kommet seg på villspor, så jeg leita i linja nede til høyre for å finne volumkontrollen slik at jeg kunne skru den av. Men nei. Der fantes ingen volumkontroll. Jeg syntes jo dette var rart, så jeg gikk inn i kontrollpanelet for å finne den der, men etter å ha finkjemmet lyd-panelet, fikk jeg beskjed om at det ikke kunne startes. Vel, vel, tenkte jeg. Om noen dager får jeg to nye harddisker, så da skal det formateres! I et litt uaktsomt øyeblikk skrudde jeg lyden litt vel høyt, og brummingen førte til at maskinen tok en spontan omstart. Veldig hyggelig... Deretter bar det rett inn i "Creative Audio Console" for å se om lydkortet sto på "entertainment mode", slik det skal. Men neida, det stod på "Game mode". Skrudde over på entertainment mode, og vips: brummingen forsvant. Men det var slett ikke slutten på mine problemer. Plutselig blacker skjermen ut i noen sekunder, og når den slår seg på igjen var skjermbildet fylt av det merkeligste mønstret jeg har sett i hele dag. Se vedlagte bilder for hva jeg mener. Og det var slett ikke alt heller! Skjermen skrur seg nå av og på med bare noen sekunders mellomrom. Alt som skjer på datamaskinen ser ikke ut til å ta effekt av skjermens epilepsi, så det går noenlunde som normalt. Etter et par omstarter, innså jeg at dette er et problem som er kommet for å bli. Det merkelige er at etter en omstart blacka ikke skjermen ut før jeg gikk inn i Firefox, men andre ganger skjedde det bare plutselig... Tenkte kanskje dette var et spyware/virus-problem, men når jeg kjørte TrendMicros online HouseCall, så det ut til å kjøre fint. Når jeg imidlertid sjekka maskinen en halvtime senere, var det ikke spor av hverken nettleseren eller virussjekken. Har nå lagt inn en gratis Anti-Virus-pakke, og den står og går nå. I skrivende stund har den søkt gjennom hele C:, men ikke funnet noe som helst... Har ikke installert noe nytt i det siste, og har derfor ikke noe gjenopprettingspunkt siden langt uti fjoråret... Før dere foreslår driveroppdatering, kan jeg fortelle at jeg har nyeste drivere når det gjelder: • Skjermkort (nVidia GeForce 7900gt) • Lydkort (Creative X-Fi XtremeMusic) • Hovedkort (ASUS A8N-SLI DLX) /samt BIOS/ • Skjerm, tastatur, mus etc. Forresten.. Fant nettopp ut at jeg hadde et gjennopprettingspunkt fra i går kveld, da Windows Update la inn to nye oppdateringer.. Skal prøve dem i morgen tidlig. Men om ikke det går - hva kan da være galt? PCen er forresten godt utstyrt med strøm. Har vel 580w Hiper-strømforsyning. Kjøling på CPU/GPU er det også bra med. Har Zalmans prestisjemodeller når det kommer til luftkjøling (CNPS-7700 elns heter vel cpu-kjøleren, og skjermkortet har en VF900). På forhånd takk for all hjelp! mvh Svein Jarle Vedlegg: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå