kengdal Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 jeg har veldig lyst til å kjøre linux fro første gang men er det vansklig å få tak i drivere, har msi hovedkort, ge.f 3 ti 200. er det noe problemer med scannere og printere? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Neida Blir det noe problemer kan du alltids spørre her. Kjør på :smile: ::Dan Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Så lenge du ikke har mye sær hardware er det ikke noe problem. siden du har Nvidia skjermkort er det bare genialt, siden Nvidia lager egne linux drivere som funker perfekt og er enkle og installere (minus til ATI her). Lenke til kommentar
LeD Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg overvar nylig en installasjon av siste Mandrake. Installasjonsprogrammet oppdaget og konfigurerte skjermkort, printer, internettforbindelse og alt annet helt automatisk. Så det burde ikke være noe problem, med mindre du har noe meget spesiell og sær maskinvare. LeD Lenke til kommentar
LeD Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 19:56, skrev neonX:Nvidia lager egne linux drivere som funker perfekt og er enkle og installere. Men open source er de vel ikke? Ja, ja, det er vel bedre enn ingenting... LeD Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 19:56, skrev neonX:Så lenge du ikke har mye sær hardware er det ikke noe problem. siden du har Nvidia skjermkort er det bare genialt, siden Nvidia lager egne linux drivere som funker perfekt og er enkle og installere (minus til ATI her). ATI har også fått egne drivere nå, dog ikke gpl disse heller Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 ATI har bare no pre-BETA linux drivere til 8000serien og oppover... ikke særlig stabile greier Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 ok :sad:, har ikke at ATI selv, men trodde jeg hadde hørt dem kom med nye driver for en uke eller to siden. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 jeg har lyst til å kjøre mandrake, hvor laster jeg det ned henn? koster det noe? må jeg formatere? har fat 32. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du trenger ikke nødvendigvis og formatere, bruk Partition Magic... Bra at du har FAT32 når du skal legge inn Linux, mye enklere og skrive/lese til Wintendo partisjoner da... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 19:37, skrev neonX:Du trenger ikke nødvendigvis og formatere, bruk Partition Magic... Mandrakes installasjonsprogram hadde innebygget funksjonalitet for å opprette, formatere og resize partisjoner. Tror faktisk det kunne gjøre det meste som Partition Magic gjør. (Men jeg hadde ikke behov for å prøve det så veldig grundig.) Mandrake 9.0 kommer på 3 CD-er, som kan lastes ned her. LeD Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Mandrakes installasjonsprogram hadde innebygget funksjonalitet for å opprette, formatere og resize partisjoner. Jepp. Defragmenterer man først, installerer Mandrake seg selv. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 RedHat 8.0 tar det meste virker det som :razz: Har ikke hatt noen problemer med drivere der. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 19:56, skrev neonX:Så lenge du ikke har mye sær hardware er det ikke noe problem. siden du har Nvidia skjermkort er det bare genialt, siden Nvidia lager egne linux drivere som funker perfekt og er enkle og installere (minus til ATI her). Helt enig, fant nettopp ut at de nye og skinnende ATI-driverne ikke støtter tredje-parti leverandører (f ex Hercules)... :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå