Gå til innhold

Et godt spørsmål

daneriks

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

Hvis dere hadde havnet i en situasjon der din beste kompis, drømmedamen din og bestemoren din hadde blitt skadet i en ulykke, men du hadde bare plass til en av de i bilden din til sykehuset. Alle hadde død hvis de ikke hadde blitt kjørt med en gang.

Hvem ville du tatt med deg i bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde gitt bilden til kompisen min og latt han kjøre bestemor på sykehuset, så hadde jeg blitt igjen med drømmedama.

7731253[/snapback]

ja, jeg har hørt det svaret før. Men hvis du måtte velge å kjøre en av de, hvem ville det blitt?

Lenke til kommentar
Jeg hadde gitt bilden til kompisen min og latt han kjøre bestemor på sykehuset, så hadde jeg blitt igjen med drømmedama.

7731253[/snapback]

ja, jeg har hørt det svaret før. Men hvis du måtte velge å kjøre en av de, hvem ville det blitt?

7731274[/snapback]

Så dumt med sånne spørsmål. Jeg måtte aldri trengt å kjøre en av de, jeg ville gjort som jeg sa.

Som å si "hva ville du gjort hvis Supermann hoppa oppå hodet ditt og bæsja inn i nesa di??"

God natt.

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville droppa bestemora mi. Jeg bare tror da. Jeg vet ikke hvordan det er i den situasjonen.

Men hun har jo bare litt igjen av livet uansett, og hun har sikkert masse man kan arve. Og bestemorer er ikke så farlig å miste. jeg ihvertfall har ikke så mye kontakt med hun.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville droppa bestemora mi. Jeg bare tror da. Jeg vet ikke hvordan det er i den situasjonen.

Men hun har jo bare litt igjen av livet uansett, og hun har sikkert masse man kan arve. Og bestemorer er ikke så farlig å miste. jeg ihvertfall har ikke så mye kontakt med hun.

7731323[/snapback]

Du må droppe TO.

Lenke til kommentar

7731323[/snapback]

Men hvis bestemora di hadde overlevd, så ville hun ha sletta deg fra testamentet

og drømmedama hadde sikkert ligget med kompisen din

Lenke til kommentar

7731253[/snapback]

7731274[/snapback]

Så dumt med sånne spørsmål. Jeg måtte aldri trengt å kjøre en av de, jeg ville gjort som jeg sa.

Som å si "hva ville du gjort hvis Supermann hoppa oppå hodet ditt og bæsja inn i nesa di??"

God natt.

7731290[/snapback]

vitsen med sånne spørsmål er jo at du skal dårestille deg at du er i den situasjonen, dette er jo faktisk no som kan være realistisk. Det er _IKKE_ at supermann bæsjer eg i nesen.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si. Jeg hadde tatt med enten kompisen eller dama. Min drømmedame ville nok vært en av mine beste venner i tillegg og hadde derfor fått et overtak der. På den andre siden er det ikke sikkert drømmedama verken liker eller kjenner deg for den saks skyld.

Så i utgangspunktet hadde jeg nok redda kompisen med mindre drømmedama gjengjelte følelsene etc.

dette er jo faktisk no som kan være realistisk.

7731350[/snapback]

Nei. Det er da alltids plass til en til i bilen.

Det kan være realistisk. Det trenger heller ikke være en bil det er snakk om. Det trådstarter er ute etter er din reaksjon i et slikt dilemma.

Endret av LarsEL
Lenke til kommentar

Han som lagde tråden øsnket at akkurat dette skulle skje: at vi skulle begynne å snakke om andre ting. det var noe liknende som started Troya-krigen, folkens! TENK!

Lenke til kommentar
Enkelt. Bestemor skal reddes! Familie kommer alltid først.

7731570[/snapback]

det ville nok vært det enkle fasitsvaret i mange syd-Europeiske land

I Norge føler nok mange ungdommer at venner er de viktigste etter foreldre og søsken (kanskje viktigere enn søsken til og med)

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hadde droppet bestemor. Drømmedamen hadde det blitt slutt med etterhvert uansett. Forhold mellom kompiser varer lenger, så jeg hadde reddet ham.

Lenke til kommentar
Supermann har bæsja meg i nesen en gang, men han bomma.

Årets selvmotsigelse?

:yes: It Is!

Hadde nok faktisk valgt kompisen min.... selv om jeg aldri hadde kunne tilgitt meg selv for og ha latt de andre ligge der!

EDIT: Hadde sikkert lagd avstemning blandt de tilstedeværende om hvem som skulle bli med ;) Ikke lov å stemme på seg selv ....

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Føler dette er veldig likt "dillemaet" Bruce Willis får servert som oppgave i 16Blocks, men med en liten modifikasjon.

Greien er at løsningen på den gjør at det er en oppgave, ikke et dillemma. Et dillemma er å velge mellom to onder/to goder, en oppgave blir å løse situasjonen på en slik måte at alle kommer bra ut.

Jeg hadde måtte velge samboeren forresten.

Dessuten synes jeg ikke spørsmålet var så godt, men det er min personlige mening.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...