Gå til innhold

LG ke820, Nokia 6288, Nokia 7390 eller?

zaico

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon men er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe!

Det viktigste er at den har nogenlunde okei E-mail klient! Ellers er et godt kamera et pluss, samt at den er grei å skrive meldinger med! Mp3 spiller må den gjerne også ha, men ikke noe halv bra, da blir den uansett ikke brukt!

Er det forresten noen telefoner som lar seg synkronisere med Windows Media Player?

Greit om telefonen ikke er så stor, men dersom den har nok finesser og funksjoner, så får jeg heller leve med litt stor telefon!

Noen som har noen ord å skrive om de nevnte telefonene, eller har andre kandidater som kunne passet?

Grunnen til at jeg har nevnt de telefonene som er i overskriften er:

KE820: Kamera med autofokus, liten, lett og ser ut til å ha bra specs ellers?! Har dog aldri sett en test, så her trenger jeg synspunkter både på smstasting, mp3 og kameradelen

Nokia 7390: Grei størrelse, okei mp3, bra kamera og virker som en meget bra telefon! Men så koster den egentlig mer enn jeg er villig til å betale!

Nokia6288: Virker som den perfekte mobil for meg, hadde det ikke vært for størrelse og vekt! Men den er billig, og jeg kan leve med det, selv om jeg helst ikke vil! :p

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke erfaring med 6288 men synes generelt nokia lager telefoner på linje med marsipangriser og treghet som genererer til 30 i 120 sona på motorveien. ALt er likt og alt er mer eller mindre like kjedeligt å se på. Det samme kan etterhvert sies om sony.....men smaken er som baken osv osv

Hadde 7390(black) bare for å å prøve meg på nokia fronten igjen, men solgte den etter ei uke.

Sitter i dag på en lg ke 820 og den innponerer(den kommer aldri på nivå når det gjelder innhold som nokia/sony har) men til gjengjeld har den det viktigste og alt fungerer veldig tilfedsillende. Folk sperrer opp øynene og er interesert i hva den lille tassen der er for noe med alt det innholdet

Du nevner pris. jeg kunne gjerne kjøpt en nokia sirocco om jeg ville, men havna på denne

Når det er sagt er det liten tvil om at nokia og sikkert sony er flinkest på tjenester og nett

Lenke til kommentar
Har bare erfaring med 6288 av disse og opplever ikke denne som plagsomt stor, med mindre du har veldig små hender da?

Veldig god lyd og veldig god video, glassklar skjerm.

Søk litt på forumet for å se folks erfaringer, det er nok å ta av.

7743462[/snapback]

Er vell heller at jeg liker å ha telefonen i lomma uten at det buler ut ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er kamera og mp3 på telefonen da?

7744578[/snapback]

Kamera har som du sier autofokus og er på 2mp. der er også fotolampe. Drømmer du om resultat som n73 eller k800i er du på feil telefon

Jeg har knapt tatt bilder med den, men de få jeg har tatt vitner ikke om noe fantastisk kamera. For meg holder dette plenty. Digitalkamera har jeg til å ta bilder av det som er viktig utenom

Mp3 spilleren er enkel, den er bedre enn samsung(tenker på d900 som jeg hadde) men dårligere en f.eks nokia 7390 jeg hadde

Den spiller opptil 320 i kval, men du kan ikke velge mellom artist,album, sjanger etc som hos de "store"

Det du kan er å spille musikk mens du f.eks skriver tekstmld, der er fjernkontroll på headsettet med egen ingang for 3.5mm plugg. Der er a2dp for trådløs lydoverføring og der er radio

equalaiseren er kjedelig nok av mange forhåndsinnstilte innstillinger selv om jeg leser meg frem til at det skal være mulig å stille dette selv en plass

Minnekort er der også

Og telefonen er knøttliten

Tipper nokia knapt hadde hatt plass til batteriet i dette skallet :D

Lenke til kommentar
Hadde nesten bestemt meg Ke820 nå, men så hører jeg rykter om at den mangler snooze funksjon, stemmer dette?

7758915[/snapback]

Nei det stemmer ikke

7758965[/snapback]

Siden LG ikke er så langt vekke fra Samsung, tør jeg tippe at snooze-funksjonen tillater sekvenser på 5 minutter (som på Symbian-mobiler og Samsung). Det kan "snoozes" 5 ganger.

Nokia (Series 40 OS) har valgfritt intervall på snoozing.

Sony Ericsson har 10 minutters intervall, opp til en time.

Korriger meg, om noe av dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar

bare en ting som irriterer meg med alarmen....

Du kan ikke skru av lyden på telefonen når du legger deg, for da blir det lydløs alarm....

Setter du telefonen til vibrering,får du vibrerende alarm

Du har 2 valg du kan innstille selkv(generell og utendørs) Her har jeg innstilt Generel slik at lyder er av eller svake, slik at jeg ikke bråvåkner av en mld eller lignende og alikevell hører alarmen om morgenen...

Utendørs har jeg stilt inn som jeg vil ha det...

Lenke til kommentar
Hadde nesten bestemt meg Ke820 nå, men så hører jeg rykter om at den mangler snooze funksjon, stemmer dette?

7758915[/snapback]

Nei det stemmer ikke

7758965[/snapback]

Siden LG ikke er så langt vekke fra Samsung, tør jeg tippe at snooze-funksjonen tillater sekvenser på 5 minutter (som på Symbian-mobiler og Samsung). Det kan "snoozes" 5 ganger.

Nokia (Series 40 OS) har valgfritt intervall på snoozing.

Sony Ericsson har 10 minutters intervall, opp til en time.

Korriger meg, om noe av dette ikke stemmer.

7759011[/snapback]

Dette har jeg ikke testet. Bruker ikke snooze funksjonen, vet bare den er der

Men du har sikkert rett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...