Joakim87 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 HEi! jeg har ALDRI programmert noe før, men tenkte jeg skulle prøve så smått..... hvordan starter jeg???? hvilke programmer bruker jeg??? Og sist men ikke minst HVA GJØR JEG????? Hadde satt pris på om noen gadd og hjelpe meg i gang..... :-] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Avhengig av hva du vil programmere: Stand-alone-programmer til Windows: Delphi eller Visual Basic - Finnes mange gode (og dårlige) bøker til disse språkene. VB ansees vel som det aller enkleste å begynne med. Web-sider: PHP - Finnes mange gode bøker til dette språket også. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Jeg vil helst programmere enkle og morsomme programmer...... og kanskje et "strek mann" spill..... hva burde jeg begynne med??? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Vet ikke helt hva du mener med et "strek mann" spill men jeg må si meg enig med borre i at Delphi eller VB antakelig er det beste å starte med. VB er nok kanskje litt lettere, men har mye større begrensninger enn Delphi. Java er selvsagt også et alternativ, men det krever litt mer å sette seg inn i. Der får du imidlertid alt du trenger gratis. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 tror kanskje jeg går og kjøper meg en bok om java.... vet dere om noen bøker om java???? med et strek mann spille mener jeg en strekmann som går rundt... :-] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Vil anbefale deg i å investere i en god bok, f.eks. en for dummies, eller bible osv. Setter du deg godt inn i programmeringsspråket, vil du se at det ikke er så vanskelig å lage programmer som du tror :smile: Følger som vanlig med en cd som inneholder det du trenger av programvare, men de er sjeldent oppdatert, og jeg har erfart at div. programmer ikke fungerer sammen med XP. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Men ikke forvent å lag en strekmann de første....dagene....eller ukene...eller til og med månedene :smile: Spørs jo selvsagt HVORDAN denne mannen din skal være da, men det tar tid å komme seg inn i programmering! Så ikke gi opp! Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Jaja jeg skal se etter en bok da... :-] Jeg skal ivært fall prøve, men vet ikke om det går så bra. takk for hjelpen i værtfall Lenke til kommentar
eLevate Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvor mye koster en sånn ".... for Dummies" bok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå