Gå til innhold

Skjerm til 8800GTX? 2500-3300.


paalkreps

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjoepte selv Packard Bell Maestro 22" widescreen i dag, (3795 siba) og den er ganske saa "stylish" ellers sorter deg igjennom prisguide.no og finn den skjermen som passer best til din innredning.

 

men har du penger til det burde du kanskje gjort som broren min gjorde med sitt 8800GTX, aa kjoepe denne "monitoren" til stua ;)http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323403

Endret av Changis
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å blåse 5-6.000 på et skjermkort, også kjøpe seg en lurvete 19" til halve prisen?! Jeg er sikker på at du hadde hatt mer glede av å kjøpe deg en skjerm til 5-6.000 og et skjermkort til 3.000  :thumbup:  Noen folk har ikke forstått dette med å prioritere rett??

7732601[/snapback]

 

Det er ikkje alle som priorierer likt som deg ivertfall.

Lenke til kommentar

Zimmen:

Hva er vitsen med å blåse av 5-600.000 kr. på en kraftig firehjulstrekker, når du hovedsaklig kun skal kjøre på asfalt midt i byen i 30 og 40 sone?

_________________________________

 

Over til topic:

 

Tror jeg ville gått til innkjøp av enten LG L204WT eller Samsung 205BW om jeg skulle hatt en rimelig, god og relativt fin 20" widescreen.

 

Kan du strekker deg til 3600 kr. så fremstår Dell 2007FPW som en meget bra kandidat når den nå er på tilbud. Men trossalt. Det er snakk om en tusenlapp ekstra i forhold til de andre. Det blir kanskje litt for voldsomt med tanke på budsjettet ditt.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Lener meg faktisk mot den LG-en Andreas.

 

 

Vel. Tingen er at økonomien strekker seg kun til enten litt billig skjerm og dyrt 3dkort

ELLER fet skjerm og sugent 3dkort.

 

Grunnen til at jeg valgte fett 3dkort er at da slipper jeg stresse med å tenke "argh.. her KUNNE jeg kjøpt 8800GTX, så gjorde jeg det ikke!"

 

 

Skjerm er lettere å overtale fruen til å spare til en et 3dkort :p

 

 

ok jeg skal tenke på det. Forhåpentligvis klarer jeg å pante nok flasker til dell sin skjerm.

 

Bare hyl hvis dere har sett en gamer-test på LGen eller dell'en ;)

 

Takk for svar folkens.

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert Dell 2007WFP, men siden den har responstid på 16ms,

vet jeg ikke om det er så bra på gaming. Jeg har lest at skjermer med responstid

over 12ms kan gi "ghosting" eller "etterslep" på FPS-spill.

 

Hadde vært fint å høre med noen som har prøvd denne skjermen på

Doom 3/Half-life 2 el.

Lenke til kommentar

Har lagt inn innlegg i den tråden din nå gleep.

 

Ellers må jeg si meg enig i at 8800GTX hører dårlig sammen med en skjerm til under 2500 kroner. Dellen er meget god. (selv liker jeg også godt designet, du kan jo vise bilder av vidunderet til din kone?)

 

Kan si det ehr og, Dellen er en allrounder, ikke ekstremt rask, men holder for de aller fleste. De 16ms er ganske nøkternt, for å si det sånn, den er ikke langt bak LG tror jeg.

 

Og ellers har igjen dellen langt bedre bilde.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Dell har jo samme oppløsning som LG'en. Noe annet som gjør den bedre?

(har ikke peiling på skjermer egentlig. Ser på oppløsning og MS og tenker "oooh")

 

Enig i at 3k er svakt for en skjerm, men men. Bare til å spare :)

 

(ikke kone enda. vært sammen så lenge at det ikke er langt unna :love: )

Lenke til kommentar

Dell'en har riktignok høyere oppgitt responstid, men tro meg. 16ms på et IPS-panel gir ikke merkbar etterslep. Det gjorde ihvertfall ikke det på min gamle Dell 2005FPW, som også hadde IPS-panel og 16ms responstid.

Så. Begge gir ikke(/minimalt) etterslep. Da er den biffen god.

 

Så kommer fargene og gjengivelsen av disse... Et IPS panel er bygd med stor fokus på fargene. TN-panelene (LG'n) ser ut til å produseres med hovedfokus på å senke den oppgitte/teoretiske responstiden så mye som mulig.

 

For all del. LG'en er super. Ihvertfall nåre du kan få den for godt under 3000 kr. MEN!

Om du setter LG 204 ved siden av Dell 2007FPW så vil du se en mye bedre fargegjengivelse. LG'en vil nesten bli seendes trist ut i forhold på dette området.

 

Men altså. Det er når man ser et IPS-panel ved siden av et TN-panel. Om du kan har LG-skjermen så vil du nok oppleve at den er god nok.

 

Men etter å ha brukt en Dell 2005FPW (som hadde nesten like spesifikasjoner som 2007FPW) i over et år (desverre solgt nå), så vil jeg anbefale deg å kjøpte Dell 2007FPW

Lenke til kommentar
Zimmen:

Hva er vitsen med å blåse av 5-600.000 kr. på en kraftig firehjulstrekker, når du hovedsaklig kun skal kjøre på asfalt midt i byen i 30 og 40 sone?

 

7734938[/snapback]

 

Du må hukse at spel blir vanskelegare å kjøre etterkvart, så da må du legge til i sammenligningen din at om 1-2 år vil asfaltvegen bli dekkt av is, og få 10 graders hellinig per år :w00t:

 

Ellers så er eg enig i at å kjøpe billigare skjermkort og dyrare skjerm kanskje hadde vore ei betre prioritering, men det kjem heilt an på situasjonen trådstarter er i. Kanskje han ikkje har plass til meir enn ein 19"?

 

Huks også at eit 8800gtx vil klare å kjøre spel i native oppløsning lengere i 1280x1240 enn i 1600x1200, og at det derfor vil bli billigere i lengden å ha ein skjerm med lav oppløsning sjølv om det den fyrste tida etter kjøpet ville vore betre med f.eks 8800gts og større skjerm. Etter mi meining ser spel ganske dårlig ut i ikke-native oppløsning.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å blåse 5-6.000 på et skjermkort, også kjøpe seg en lurvete 19" til halve prisen?! Jeg er sikker på at du hadde hatt mer glede av å kjøpe deg en skjerm til 5-6.000 og et skjermkort til 3.000  :thumbup:  Noen folk har ikke forstått dette med å prioritere rett??

7732601[/snapback]

 

Det er ikkje alle som priorierer likt som deg ivertfall.

7734374[/snapback]

Spiller du i 1280x1024 (17"-19") trenger du ikke et 8800GTX.

 

Men folk må gjerne få lov til å være idioter som biter på "feteste skjermkortet"-hypen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...