Gå til innhold

Kjøpe bærebar pc nå, eller vente på vista?

mck

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal i disse dager kjøpe meg en bærebar pc, jeg lurer bare på om det er noe vits å vente til 30.januar til vista kommer ferdig innstallert? Min it lærer snakket om at det kunne være problemer med drivere til Vista og rådet meg til å vente.

Jeg selv tenker at det er like greit å bestille nå for da vil jeg få MCE og Vista Home Premium for 150-200,- som da er fraktkostnadene. Da vil jeg ha begge versjonene å velge i, hvis for eksempel Vista blir for tungt å kjøre for pcen.

Vil det komme et nytt slipp av modeller etter lanseringen av Vista? Som vil være bedre beregnet for Vista med tanke på RAM, prosessor og grafikkort? Jeg husker jo for noen år tilbake da det stod "xp-ready" på maskinene, de holdt jo ikke koken lenge.

Fint hvis noen har noen tanker å dele! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har foreløpig kun fått informasjon fra HP når det gjelder pc'er i første kvartal. De kommer med 8 bærbare modeller som vi kan velge mellom.

Prisene starter på 5.999 kr. og går opp til 14.999 kr.

Det er rett og slett masse forskjellig, men modellene er ganske like med de som er i dag, men de har f.eks. fått 160GB harddisk istedenfor 120GB...

Hvis det er noe spesielt du er på jakt etter så har jeg ganske mye info om alle modellene deres.

Lenke til kommentar
Har foreløpig kun fått informasjon fra HP når det gjelder pc'er i første kvartal. De kommer med 8 bærbare modeller som vi kan velge mellom.

Prisene starter på 5.999 kr. og går opp til 14.999 kr.

Det er rett og slett masse forskjellig, men modellene er ganske like med de som er i dag, men de har f.eks. fått 160GB harddisk istedenfor 120GB...

Hvis det er noe spesielt du er på jakt etter så har jeg ganske mye info om alle modellene deres.

7730815[/snapback]

Okay, det høres jo bra ut, jeg har sett litt på HP dv2130. Vil det komme noe tilsvarende? Jeg er mest interessert i en 14,1" og pris til 9000,-

Vil det kanskje lønne seg å vente litt? Det er ingen hastverk, har jo en sterk stasjonær også..

Lenke til kommentar

Jeg sitter med alle produktarkene her. :)

Når det gjelder 15,4" i den prisklassen så får vi der jeg jobber inn en eksklusiv modell som kun er til oss. Netshop sin som ligner er DV6287.

Den har da en AMD-prosessor (TL-56), men den vi får har en Intel Core Duo T2060. Står ingenting om skjermkortet det er på Netshop sin modell, men kan jo poste spesifikasjonene jeg har på våres modell hvertfall. (er nok lite som skiller...)

Core Duo T2060

1024MB DDR2 667(2x512)

160GB 5400 SATA

Remote Cancun II

6 cell ALL

802.11a/b/g Intel Merc+Gem MOW2

Bluetooth

15.4"WXGA BV

NVIDIA GeForce 7200 128MB dedicated

DVD+/-RW SM

VISTA premium + Works

Lenke til kommentar
Har du noe informasjon om 14,1"?

Føler den er litt mer mobil.. Men det er kanskje bare meg?

7739153[/snapback]

Intel Core Duo T2250 (1.73Ghz)

1024MB DDR2 667(2x512)

120GB 5400rpm SATA

Remote Cancun II (fjernkontroll)

Battery: 6 cell

Wlan - 802.11a/b/g Intel MOW2 Vega

Webcam (1.3 mpx innebygd i skjerm)

14.1"WXGA BV

NVIDIA GeForce 7200 128MB turbocache

DVD+/-RW SM

VISTA premium + Works

Veiledende pris 8.999 kr.

Levering uke 6.

Den er som sagt også eksklusiv, men Netshop og andre har vel en så og si identisk maskin bare med et annet modellnummer tror jeg.

EDIT: Ja, det har dem DV2215.

Endret av datating
Lenke til kommentar

datating: Hva synes du om å velge en 14,1"

Jeg skal bruke den til skolearbeid, se litt film og ha musikk på den.. Syntes du det er like greit å vente på DV2215 framfor å kjøpre DV2130 nå, da får jeg jo vista ferdiginnstallert og slikt.. Hmm..

Lenke til kommentar

Takk for info alle! Noen som har sett noe om en 15,4" Pavilion med Core 2 Duo og Vista Premium ennå? Hadde egentlig tenkt å kjøpe nevnte dv6184, men lurer nå på å vente litt. Noen som vet noe mer om når laptopene kan ventes på lager?

Lenke til kommentar
Takk for info alle! Noen som har sett noe om en 15,4" Pavilion med Core 2 Duo og Vista Premium ennå? Hadde egentlig tenkt å kjøpe nevnte dv6184, men lurer nå på å vente litt. Noen som vet noe mer om når laptopene kan ventes på lager?

7740307[/snapback]

Jeg har ikke sett andre modeller enn den vi får inn faktisk med 15,4" skjerm og Intel-prosessor. Jeg postet spesifikasjonene på den i et innlegg over. Den heter DV6217. Den heter ventet inn i løpet av uke 6. (dvs. starten av februar)

Det kan godt hende det kommer andre modeller etterhvert også, men tviler på at det kommer så mange flere i starten av året. Det pleier å være et skifte hvert kvartal. (det kommer jo trossalt 8 modeller)

Lenke til kommentar
Har du noe informasjon om 14,1"?

Føler den er litt mer mobil.. Men det er kanskje bare meg?

7739153[/snapback]

Intel Core Duo T2250 (1.73Ghz)

1024MB DDR2 667(2x512)

120GB 5400rpm SATA

Remote Cancun II (fjernkontroll)

Battery: 6 cell

Wlan - 802.11a/b/g Intel MOW2 Vega

Webcam (1.3 mpx innebygd i skjerm)

14.1"WXGA BV

NVIDIA GeForce 7200 128MB turbocache

DVD+/-RW SM

VISTA premium + Works

Veiledende pris 8.999 kr.

Levering uke 6.

Den er som sagt også eksklusiv, men Netshop og andre har vel en så og si identisk maskin bare med et annet modellnummer tror jeg.

EDIT: Ja, det har dem DV2215.

7739223[/snapback]

Men datating, er det noen forskjell i det hele tatt mellom HP FV2130 og HP DV2215? Jeg synes de så identiske ut, kun 2215 har Vista innstallert. Er det alt? Design og slikt er vel også likt som dagens DV 2130?

Ser det står ubekreftet 04-02-2007 på Netshops sider så da er det bare å krysse fingrene og håpe :)

Endret av mck
Lenke til kommentar

Nei, det ser faktisk ikke slik ut at det er andre forskjeller på de modellene. Design er akkurat det samme, ja. Så og si alle HP-modellene framover vil ha det designet, med unntak av tablet-pc'en og den rimeligste 15,4".

HP har sagt at vi skal få levering i uke 6 så 4. februar kan stemme. :)

Lenke til kommentar
Nei, det ser faktisk ikke slik ut at det er andre forskjeller på de modellene. Design er akkurat det samme, ja. Så og si alle HP-modellene framover vil ha det designet, med unntak av tablet-pc'en og den rimeligste 15,4".

HP har sagt at vi skal få levering i uke 6 så 4. februar kan stemme. :)

7772186[/snapback]

Ok, vet du noe om DV2130, med støy og lignende? Regner med at de blir ganske like på det også..

Hvem er "dere" da? Nettside?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...