Gå til innhold

Oppgradere CPU/HK uten reinstall av XP

etoel

Anbefalte innlegg

Har akkurat gjort dette - fra A8N Sli Premium + FX-57 til P5B Deluxe + E6600. Det gikk greit etter et par safe mode starter, men jeg tror det henger igjen en del smårusk..

Den klager på at Sil driveren ikke kunne lastes - P5B har jo ikke Sil raid kontroller - hvor finner jeg hvilke drivere XP har tenkt til å laste og fjerne dem)?

A8N hadde også en Marvell LAN port og når jeg prøver å sette en fast IP adresse (samme som før) på en ny port klager den på at denne allerede er i bruk... Noen som vet hvor denne gjemmer seg^^?

Får en rar atapi feilmelding fra den ene DVD brenneren også, men skal prøve å bytte den ut og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det er lurest å innstallere på nytt, men man sparer jo en del tid da... Det går greit å fjerne de gamle tingene og XP finner selv de nye - det er bare driverene som er litt tricky, finner ingen oversikt over hvilke drivere den har tenkt til å laste...

Lenke til kommentar
Vet det er lurest å innstallere på nytt, men man sparer jo en del tid da... Det går greit å fjerne de gamle tingene og XP finner selv de nye - det er bare driverene som er litt tricky, finner ingen oversikt over hvilke drivere den har tenkt til å laste...

7733609[/snapback]

Tror du sparer en del tid på å re installere WinXP. Det tar ikke så lang tid

Lenke til kommentar

7733609[/snapback]

Tror du sparer en del tid på å re installere WinXP. Det tar ikke så lang tid

7733784[/snapback]

Akkurat som i "Det går mye raskere å bygge en ny bil fremfor å flytte motoren over fra den gamle"?

Det er selvsagt situasjoner der det lønner seg å reinnstallere særlig når det oppstår masse problemer, men jeg har gjort tilsvarende 2 ganger tidligere med suksess, sannt nok med samme chipset på HK (nForce2) og det var utvilsomt veldig tidsbesparende for meg.

Lenke til kommentar
Boot på windows CDen, velg reparer, som kommer etter du har trykket f8, IKKE første valget med reparer. Da skrives Windows filene over, alle programmer vil virke, men du må legge inn driverene til det nye kortet.

7738916[/snapback]

Slettes registry? Jeg finner en del innslag om drivere her (ganske kryptisk) - regner med at disse innslagene bestemmer hva som skal lastes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...