Gå til innhold

hvordan skrive ut hvit tekst på farget papir?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal skrive ut noen innbydelser med hvit tekst på farget papir, men skriveren skriver ikke ut teksten når den er hvit.

Jeg bruker Publisher og skriveren er en canon i865!

 

Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

Må vel være noen instillinger eller noe......... :hmm:

Endret av karl77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal skrive ut noen innbydelser med hvit tekst på farget papir, men skriveren skriver ikke ut teksten når den er hvit.
Beklager å måtte skuffe deg. Det finnes ingen måte denne skriveren eller for den sakens skyld de fleste skrivere for vanlige forbrukere som klarer å skrive hvitt.

 

Dette er fargene du har tilgjengelig, og ingen blanding av disse blir hvit:

CMYKx.gif

Lenke til kommentar
Du kunne kanskje prøvd å skrevet ut med lys lys lys gul eller en annen veldig lys farge. Det blir ikke helt hvit men nesten :)

7733271[/snapback]

 

Hva skal gulfargen blandes med for å bli lysegul?

 

De fleste printere i dag bruker fargen til papiret aktivt for å fremskape den fargen som skal skrives ut. Hvit blir ikke skrevet ut da papiret er hvit, og lyse farger blir til ved å printe et tynt lag som papiret kan vise igjennom. Dersom du da har et blått papir vil den tynne gulfargen blandes med den blå bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Hei

 

Skal skrive ut noen innbydelser med hvit tekst på farget papir, men skriveren skriver ikke ut teksten når den er hvit.

Jeg bruker Publisher og skriveren er en canon i865!

 

Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

Må vel være noen instillinger eller noe.........  :hmm:

7730775[/snapback]

En vanlig blekkskriver har ikke hvitfarge

.

Hvir du hører med et designbyrå eller trykkeri kan det hende de har en voksbasert skriver som kan skrive med både hvit, gull og sølv.

Lenke til kommentar
Hvir du hører med et designbyrå eller trykkeri kan det hende de har en voksbasert skriver som kan skrive med både hvit, gull og sølv.

7733436[/snapback]

Høres ut som om du tenker på min gamle OKI DP-5000 som har stått og støvet ned i noen år? ;)

Den kan skrive hvitt, gull og sølv + sublimation, men det er en elendig printer som ikke tåler noen ting. Prinsippet er dog veldig bra og fleksibelt..

Egentlig er det en Alps..

Det finnes også en (eller flere) lasere som kan skrive med hvit toner, men jeg vet ikke navnet på dem (OKI?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...