Gå til innhold

Jobb til meg?

El Netzor

Anbefalte innlegg

Hei. Om 1 måned fyller jeg 14 år og skulle gjerne hatt en jobb. Jeg jobba netopp i Norpost (Levering av reklame) men dette ble rett og slett for mye slit for så lite betalt. Jeg lurer på om det er noen som vet om noe annent en avis selger eller reklamebud?? Jeg bor i Stavanger. Det størtste problemet er jo at jeg ikke er 16 år og forminsker utvalgene ekstreemt!

Takker for hjelp!! :thumbup:

-NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier selv, det er meget vanskelig å få jobb på det åpne markedet som 13 åring, bortsett fra reklamebud.

Hør med familie, naboer eller venner om du kan hjelpe til med diverse ting. Rydde, vaske, handle, beise hus osv. God mulighet for en bra timelønn her. :)

Vær frampå. Heng opp lapper i nabolaget feks.

Får du småjobber, så gjør skikkelig jobb. Får du et godt rykte på deg, renner jobbene inn.

Lenke til kommentar
gutten er jo bare 14,

hva skal du med jobb?

7732431[/snapback]

gutten må jo få slite litt slik at han får råd til å kjøpe seg nye datadeler :devil:

Jeg tror trådstarter er for ung til å begynne å jobbe i kiosk/butikk så jeg vet ærlig talt ikk eom noe annet en avisbud/reklamebud som kan være aktuelt..

Lenke til kommentar

du kan vel være barnevakt hvis du liker unger.

begge mine søstre meldte seg på slik barnevakt kurs greie, og havnet på en liste, så folk som trengte barnevakt bare kunne velge noen fra den lista elns.

de tjente også en del penger også.

Lenke til kommentar

Barnevakt er vel en relativt "kjedelig" jobb for gutter i den alderen? :p Ikke vet jeg, jeg bare snakker av egne erfaringer. Er det noe du er god på da? Som fiksing av data osv? Jeg starta der så smått hos slektninger, for så å bli anbefalt videre til andre folk. Men som du sier selv, ekstremt dårlige muligheter for en under 16 år. Er teit det er slik egentlig, siden det er forskjell på folk, men man må vel ha lover å rette seg etter.. :p

Lenke til kommentar

Tjaa.. Jeg kan jo litt om data. Flink til å skru på motorer. Driver også og samler på radioer og har tenkt litt på å kjøpe dårlige radioer og sette i stand og selge med fortjeneste men er ikke sikker på om det blir så veldig mye tjening. Slik med klipping av plener, maling av hus og slike ting er det lovlig og legge lapper i postkasser? Eller må man søke om å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på Kiwi som 13-åring, og har jobbet der nå i snart 4 år. Så det er nok mulig å skaffe en litt bedre jobb, men vanskelig er det. Og ikke forvent en høy lønn, men vær tilfreds med f.eks. 50 kr/timen i starten, så øker den etter hvert.

Du kan jo skrive annonse i en avis eller noe sånt? Men blir kanskje.. Ja, hmm..

Og ang. barnepike! Det er jo dødsrått:D Er onkel til 4 små krabater, og å tjene en slomp på å passe unger er jo kjempekjekt da :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hei, tror ikke barnevakt er min greie :p Men altså er det folk som vil ha 13 åringer til å male huset sitt? Er også redd for at det skal bli stygt og få "kjeft" Mener dere jeg bør sette en annonse i avisa?? Hva bør jeg skrive at jeg kan gjøre husarbeid?? Takker for hjelp.

Var det ryddehjelp du var på kiwien? Har 3 butikker rett i nærheten men aner ikke hvor jeg skal spørr og tror egentlig ikke jeg blir tatt seriøst :ermm:

Endret av El Netzor
Lenke til kommentar

Jeg var "lagersjef" som de kalte meg før :p Fyllte inn varer i hyllene og vasket/ryddet lageret :)

Hvis du skal skrive annonse i avisa, så kan du jo skrive f.eks.

"Jeg er en gutt på 14 år som kan klippe plenen din, handle mat til deg og alle andre småjobber".

Dette blir jo ikke noe fast arbeid, men kan fort bli litt penger av det hvis folk "tør" å bruke en 14-åring :)

Lenke til kommentar

Er ikke vinter her på vestlandet atm =p

Men tenkte på til våren/sommeren. Er vel da folk trenger mest hjelp til småjobber?

Du kan begynne å "annonsere" på plasser hvor det er gratis/koster lite (i nærmiljøet ditt).

Lykke til og god natt! :)

Lenke til kommentar

du kan jo lage noen lapper, der du skriver hva du kan gjøre, og slenge på telefon nummeret ditt. Og henge de opp på diverse butikker rundt om kring ;)

da ser ivvertfall folk de, og er de ute etter en som kan gjøre noe slikt, så er det vel noen som ser der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...