-kga- Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Da jeg hadde vakt var vi 5-6 soldater og 4-5 grenaderer. Vi hadde døgnvakter og hadde felles måltider. Altså frokost, lunsj, middag og kvelds. En gang ved middagsbordet så var jeg forsynt, reiste meg, tok med meg bestikk og tallerken og plasserte dette i oppvaskmaskina. Den ene grenaderen spurte da: "Skal du ikke ha mer mat Quayle?". "Ser det sånn ut?", svarte jeg med ett smil. Fyren blei drit sur og jeg ble kalt inn til samtale for å være frekk i kjeften. Jeg er ikke no ekspert i de forskjellige former for humor, men jeg trudde den type komentarer gikk mer under sarkasme, ikke ironi. Hvis jeg er helt på jorde, viulle noen fgitt meg en humor101 for type humor elller linka til det? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 En gang ved middagsbordet så var jeg forsynt, reiste meg, tok med meg bestikk og tallerken og plasserte dette i oppvaskmaskina. Den ene grenaderen spurte da: "Skal du ikke ha mer mat Quayle?". "Ser det sånn ut?", svarte jeg med ett smil. Fyren blei drit sur og jeg ble kalt inn til samtale for å være frekk i kjeften. Jeg er ikke no ekspert i de forskjellige former for humor, men jeg trudde den type komentarer gikk mer under sarkasme, ikke ironi. Det jeg lærte på skolen var som følger: Ironi betyr å si/implisere det motsatte av det man egentlig mener. Sarkasme betyr å latterliggjøre. Så jeg tror du har rett, det går under sarkasme det du refererer til. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Så jeg har alltid drevet med selvsarkasme jeg da.... omg... ekkelt ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå