Peval Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg liker å bruke Sony video vegas. det er gratis og det har alle effekter som andre program. og et spørsmål, kan man få tak i abdobe premiere gratis på noen måte eller er det et must buy program? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Sony Vegas er på ingen måte gratis, og det er heller ikkje Adobe Premiere Pro. Skal du halde deg innanfor loven sine rammer må du kjøpe dei. Vegas + DVD koster omlag 6000kr trur eg, Premier Pro koster rundt 9000kr. Eg vil tru at det kraftigaste gratisprogrammet ein kan få er Jahshaka, men det var svært ustabilt sist gong eg prøvde det. Nokre andre alternativ finn du her. Det finst andre, deriblant Vivia, som eg ikkje har lagt til (endå). Lenke til kommentar
Peval Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Merkeligg-.- jeg fikk video.vegas 6.0 gratis da:D:D:D og det funker fett^^ hadde jeg bar j"""""g flaks da eller? vel vel.. har det på 3 pcer(bruker alle samtidig:)) og det funker bra... Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Appropos gratis, syns det til tider er mistenkelig mange hjelpeløse brukere av avanserte programmer som ikke klarer å finne fram manualen her på forumet.... Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Siden Vegas foreligger i versjon 7, KAN det kanskje være mulig å få versjon 6 gratis? F.eks. med et videoblad? Jeg har iallfall opp gjennom årene fått mange programmer på den måten, og forrige versjon er som regel mer enn bra nok for folk flest. Så jeg vil ikke uten videre avskrive Peval som en programvaretyv. Er ellers enig med chma i at mange av innleggene her oser av uærlig tilegnelse av programmer. Lenke til kommentar
chma Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Beskylder ingen, direkte, men det er som sagt merkverdig hvor mange som tilsynelatende bruker avanserte programmer uten å klare å fiske fram manualen, søke på nettsiden til produsenten eller fyre av en mail til support. Det hender at man legger ved eldre versjoner av software i blader, MEN klippeprogrammer er sjelden veldig "nye" ofte er det kun små oppdateringer og fixer i nye versjoner av programmene. Menmen, det er uansett ikke klippeprogrammet som lager film/video, det gir deg bare verktøyet, resten er opp til brukern. Forøverig finnes det tilfeller hvor man kan forsvare piratbruk, men generellt sett har man råd til pc som kan kan klippe video på har man og råd til ett enkelt program som feks. Premiere Elements som holder for de fleste. Det er vel og underkjent at si at feks. Microsoft er mer tjent med at privatpersoner bruker piratprogramvare så lenge dem er vant til GUI som vil gjøre det til ett bedre valg for evnt arbeidsgiver og kjøpe MS. Til proffbruk er ikke premiere brukt mye, Vegas litt mer, men det er Avid, Finalcut og quantel som stort sett brukes i bransjen så den problemstillingen er kanskje ikke så aktuell for videomarkedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå