Gå til innhold

[bruk emnefeltet fornuftig]

jeg_er_dum

Anbefalte innlegg

har en pc som jeg driver å mekker på hjemme.

den ligger i deler. skulle nå koble den sammen å teste noe. koblet allt riktig som jeg allti har gjort. men når jeg trykker på knappen skjer det ikke en dritt! pc gir ikke lyd ellernoen ting!

jeg har målt strømmen i kabelen som går i fra kontakta, den er ok. psu dritten sitter i hk.

knappen på kab sitter riktig i.

Hva i huleste kan det være?

jeg skjønner ikkeno!

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-27 18:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda... hvis det hadde vært bare enkelt tilfeller så hadde nok det vært greit. Men når det blir ørti-pørti ganger per kveld, så gidder du ikke mer... Reglene har vel så vidt jeg husker et punkt for akkurat sånne ting. Men uansett; hvor vanskelig er det å bare skrive en nokså nøytral og dekkende tittel? ALLE klarer det om de konsentrerer seg... og hvis det blir et problem så får de be en voksen komme å hjelpe seg.

Til trådstarter: Sjekk at ALLE kabler, kort og kontakter står sikkelig i. Hvis det fremdeles ikke er noe liv, og du har et multimeter: Sjekk at det er ca +5V mellom den lilla og en svart leder på ATX-kontakten (powerkablen må stå i og poweret skrudd PÅ). Er det ikke det, trenger du å få sjekka opp poweret.

- Alternativt kan du ta ut kort/disker og prøve å starte maskinen med kun minimum for å utelukke at det er noen skadde komponenter som kødder til.

- Sjekk etter om det ikke ligger noen skruer elr.no sånt mellom kort og kasse slik at +5Vsb/hovedkortet blir kortsluttet mot jord.

- Sjekk om ikke jumperen for Reset Cmos står i "Reset"-posisjon. Den MÅ stå i "Retain Data"/"Ikke Reset" for å få startet på en del hk.

- Reset Bios med jumperen.

- Tenk positivt/Be en bønn

- Trykk i ATX-kontakta SKIKKELIG hardt i hovedkortet.

- Test hovedkort med annen cpu/ram/skjermkort og cpu/ram/skjermkort i annet hk for å finne ut om disse komponentene har blitt skadet.

Virker det ikke nå ... så får du nesten bare kjøpe en ny pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...