Gå til innhold

Dråpebilder på oppfordring

Anbefalte innlegg

Marius hadde tatt noen fine dråpebilder og jeg ble selv inspirert til å prøve å ta noen.

Dro frem det nye 35mm makro-objektivet, stativ, ei bøtte med vann og lys for og så sette meg ned for å se dum ut i en 10-20 minutter bak kameraet.

Kun et av bildene fra bøtta ble litt bra, så jeg måtte improvisere litt. Ville vise fem mer enn bare ett :p Jeg var så orginal at jeg tok bilde av en vannkran :w00t: Og bare på måfå tok jeg også bilde av dusjen min som egentlig ikke er verdt å poste, men jeg gjør det bare fordi jeg ikke gidder å tenke over det engang. :love: Disse bildene kan ikke sees på som noe kunstnerisk utspring. Dette er "trenings/testbildeer" :)

Har nettop formatert herligheten min, så jeg har egentlig bare paint disponibelt akkurat nå. PhotoShop installerer jeg senere. Har ikke gjort annet med bildene enn å resize de i paint for og så laste de opp her. Go figure. Dette er første gang jeg tar disse artige dråpebildene. Comments welcome, slakt ivei :w00t: *men det er koselig med litt ros iblandt og da*.

post-83184-1168895759_thumb.jpgpost-83184-1168895770_thumb.jpgpost-83184-1168895780_thumb.jpgpost-83184-1168896420_thumb.jpg

EDIT: Jeg la også ved enda et makrobilde jeg tok for et par dager siden. Det er bilde av en insulinsprøyte med en kanyle på. (for diabetikere as myself) :love:

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krana ble absolutt best etter min mening.

Plasket fra bøtta mangler topp på dråpen, og ble litt unaturlig kutting.

Dusjhode var morro påfunn, og ganske skarpt også, men har potensiale med ps.

Sprøytespissen var fin, men skulle lignet mer på en sprøyte og kanskje ligget på noen brosteiner eller i rennesteinen for å skape et bilde av virkeligheten. Prøv det ut en tur en våt dag å få noen "stemmningsbilder" av gatelivet.

Kanskje en sprøytespiss nært kamera, med noen uteliggere i bakgrunn?

Marius

Lenke til kommentar

Ser jo nokså like ut alle sånne dråpebilder, har ikke prøvd selv. Men sånn motivmessigt likte jeg bildet nummer 2 best. Bra det grønnstikket. Bildet nr 3 var også litt kult. Muligens litt bedre dypdeskarphet (er vel kanskje ikke så lett). Det siste synes jeg var litt "ekkelt"- Og for å gjør det enda eklere kunne du kanskje byttet ut den grønne dråpen med litt fortynna ketchup eller noe? :!: Og croppe litt vekk den mørke bakgrunner til høyre eller flyttet selve motivet (nålen og dråpen) litt mot høyre..

Endret av licnep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...