mirene Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg har en Tehermaltake 680W PSU. Jeg lurte på om det er praktisk mulig å bytte ut viftenne i denne. (se bildet) Kunne godt tenke meg å sette inn noen med lys i Endret 15. januar 2007 av mirene Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er jo standard-vifter som brukes, så spørsmålet blir vel egentlig om du skal tore å ta sjansen på å demontere og skifte viftene (og miste garantien) NB: Mist-viftene fra microplex med lysdioder på er noe svake mht luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Antakelig er er viftene kontrollert med en thermistor (eller hva det er nå slike temperaturavhengige motstander heter), dermed er det lurt å ha vifter med ca samme turtallsområde som de eksisterende, for å være sikker på at kjølingen er grei. AtW Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Som sakt garantien går bort, så det er på egent ansvar, men det er egentlig ikke noe problem å skifte vifter.Husk bare å få nok luft gjennom psuen.Du må kansje klippe tilkoblingen til de gamle viftene og lodde på de nye så husk + - forsjellen Endret 15. januar 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du trenger ikke lodde. Klipp ledningene så nærme loddepunktet som mulig. Etter du har montert den nye vifta legger du bare ledningen ut sammen med de andre, setter en regulator på, og kobler deg til en vanlig viftekontakt på hovedkortet. Har tatt bilder av hele prosessen og tenkte jeg skulle lage en arbeidslogg. Hvis noen vil se bildene så send meg en PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå