Gå til innhold

Tips til radiator og pumpe

Anbefalte innlegg

Jeg har et kabinett som jeg har modda selv. Har skjert hull i toppen og festa radiatoren der og 2*120 vifte som er helt lydløs og så har jeg en 120 vifte inni pcen, men trenger jeg å ha en til vifte i pcen?

Men videre: Har den mist pumpen du skrev på toppen, den er absolutt å anbefala, helt lydløs, kul og pratisk fordi den er liten med vantank i så du kan ha alt i pcen isteden for å ha sån drit så står utfor.

Gradene i pcen ligger på under 30 grader til vanlig. Har radeon 9800 pro og amd athlon 64 3400, har også blokk til nb, men den krasjet med skjermkortet så koblet ikke den til.

Men noen som vet om det er vits med en til vifte inni pcen uten om vannkjølingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et kabinett som jeg har modda selv. Har skjert hull i toppen og festa radiatoren der og 2*120 vifte som er helt lydløs og så har jeg en 120 vifte inni pcen, men trenger jeg å ha en til vifte i pcen?

Men videre: Har den mist pumpen du skrev på toppen, den er absolutt å anbefala, helt lydløs, kul og pratisk fordi den er liten med vantank i så du kan ha alt i pcen isteden for å ha sån drit så står utfor.

Gradene i pcen ligger på under 30 grader til vanlig. Har radeon 9800 pro og amd athlon 64 3400, har også blokk til nb, men den krasjet med skjermkortet så koblet ikke den til.

Men noen som vet om det er vits med en til vifte inni pcen uten om vannkjølingen?

7752325[/snapback]

Hvordan etterfyller/lufter man den mist tanken?

Må man bruke en fillport?

Lenke til kommentar

7752325[/snapback]

Hvordan etterfyller/lufter man den mist tanken?

Må man bruke en fillport?

7752438[/snapback]

Eg kolbe alt samme og så fulle eg tanken halvfull, og starte maskinen så blir vannet dratt ut, og så fulle eg på mer og mer vann ettervert så d minke så etter at vannet er rundt i pcen fuller jeg til toppen slik at pumpen er under vannet og blir da helt lydløs :D

Du slepper og presse og slite med at d kommer luft i slangene blir nesten perfekt med en gang, kansje du trenger å kjøre maskinen med pumpa på med lokket åpnet men ikke någe stress.

D eg hadde før måtte eg stressa med å suga ut luften og stressa, men med dette så e alt perfekt!

Absolutt å anbefala :)

Lenke til kommentar
Med MIST-pumpen/tanken fyller man ved å åpne proppen, sette i en trakt og fylle med kjølevæske.

7752942[/snapback]

Hei. Så at du hadde radiatoren på toppen..

Har tenkt på det samme og lurer på hva du gjør når det gjelder luft i systemet, påfylling av vann osv, når vanntanken er plasset lenger nede. Vil man ikke da få problemer med luft oppe i radiatoren?

Har selv en AC Vanntank og har tenkt på AC radiator med 3 vifteplasser og da er det fint å kunne plassere det på utsiden, men er litt usikker med hensyn til luft i systemet osv

Lenke til kommentar

Det er dødsoner på vifter. Såvidt jeg veit er de større forran enn bak på en vifte, så hvis vifta skal blåse på radiatoren, så burde det være gjennom en vindtunnel på 4-6 cm (for 120mm vifte) i mellom vifta og radiatoren.

Dette blir eliminert hvis man lar vifta suge gjennom radiatoren.

Radiator i toppenskaper problemer med luft og med fylling. Men alt kan fikses ved å f.eks. bevege på kabinettet som beskrevet i en tidligere post.

Har selv 2 stk EVO 120 mm radiatorer og MIST vannkjølingsettet. Det BRÅKER NOE SÅ INNI HAMPE R*VA.... De radiatorene har for for motstand til å kjøre med MIST Tsunami settet. Radiatorene blir for mye for den spinkle pumpa. Hvor mange liter er ikke så viktig i dette oppsette, men mottrykket på 0.13 er for dårlig til å drive 2 stk radiatorer.

Med 1 stk 240 mm kan det hende man slipper lettere unna, men det er ikke så lett å plassere den akkurat.

Jeg skal bytte ut MIST pumpa med noe som kan takle litt motstand. Samme med tanken. Har anskaffet en annen vanntank, som jeg gjerne skulle hatt i toppen av kabinettet, slik at man fikk tanken og utluftingen som høyeste punkt i vannkjølingssløyfa.

Kjølingen på min E6400 er mer enn bra nok, har CPU og Chipsett kjøling, skal ha kjøling på X1950XT ogå, men sålenge pumpa er for dårlig, så gidder jeg ikke bruke penger på vannblokker til GPU.

MCP650 eller DengerDen pumpa fra MicroPlexer vel det jeg havner på. Vilegentlig ga Iwaki pumpe, men en pumpe til 1700,- er litt dyrt....

Lykke til

Lenke til kommentar

EVO 120 radiatorer er også in-line radiatorer så vidt jeg vet og de er mye mer restriktive enn plenumsradiatorer som f.eks mist, cooltek, BIP og BIX.

Grunnet utallige 90 eller 180 graders bends og generelt at hele driten er bygd opp med et rør inni seg.

Endret av magnulf
Lenke til kommentar

Fikk vannblokkene fra mips i dag :), tok bare en uke.

Virker som om de er av bra kvalitet, gleder meg til å få testet dem.

Nipplene jeg kjøpte med viser seg derimot å ha 1/4 ID, jeg må altså ha slanger som er 1/4 ID og 3/8 OD, blir dette for smale slanger med tanke på effekt/støy?

Det virker som om microplex aldri får inn 3/8 ID nippler med overfallsmuttere,

så vil helst unngå å kjøpe nye hvis det ikke har så mye å si.

Når det gjelder radiator/pumpe kombinasjonen så har jeg kun plass til mist pumpa hvis jeg skal ha en 2x120 radiator. Skulle gjerne hatt "aquastream" pumpa, men får som sagt ikke plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...