MacBain Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har ett EVGA 680i hk og en C2D E6600 cpu og tenkte å kjøpe chipsett og cpu vannblokker fra mips-computer.de(se bilde) og lurte i den sammenheng på hva slags pumpe og radiator jeg bør velge. Jeg skal ikke overklokke noe særlig så det viktigste er at systemet er så lydløst som mulig. Jeg har dette Lian Li kabinettet hvor det ikke er så alt for mye plass til overs, hadde derfor tenkt ut følgende oppsett: - MIST 1x120 Radiator - MIST vanntank m/pumpe Jeg tenkte å benytte meg av en av 120 viftene som fulgte med kabinettet, disse er ganske svake så jeg lurte på om den radiatoren jeg nevnte over er den beste til disse. En annen ting, hvordan skal jeg lufte dette systemet, må jeg ha ett t-ledd med fillport eller kan jeg etterfylle direkte på vanntanken? Bør jeg montere radiatoren forran eller bak i kabinettet? Setter pris på tips/tilbakemeldinger på dette oppsettet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Du burde gå for større radiator (minst 2*120, helst 3) og en bedre pumpe. Mips-blokkene er ganske restriktive. Swiftech MCP350 eller mcp655 er å anbefale. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Du burde gå for større radiator (minst 2*120, helst 3) og en bedre pumpe. Mips-blokkene er ganske restriktive. Swiftech MCP350 eller mcp655 er å anbefale. 7730251[/snapback] Har som sagt ikke plass til noe større radiator enn en 1x120 radiator, når det gjelder vannblokkene er mips de eneste jeg har funnet som passer til EVGA kortet. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Gå for cooltek radiator. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Har god erfaring med radiatorene fra Cooltek og kan anbefale de! Den du nevner fra MIST har jeg faktisk i maskinen min nå, bare BlackIce-versjonen. Kan trygt anbefale den også! Personlig ville jeg valgt Cooltek pga. prisforskjell. Endret 16. januar 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis du har svake/støysvake vifter er cooltek det beste valget. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Finner ingen cooltek 1x120 radiatorer hos microplex, tror jeg går for mist'en. Eventuelt så kan jeg ha radiatoren på utsiden av kabinettet, men det kan jo fort bli litt kronglete. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Macbain: vurdert på toppen? Med "spacere" mellom kabinett og radiator. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Macbain: vurdert på toppen? Med "spacere" mellom kabinett og radiator. 7735981[/snapback] Har her et bilde av mitt oppsett med avstandsstykker (kjøpt på vcore.dk): Dette er med en alphacool-radiator som er ganske lik BIP. Funker ganske godt, du får god kjøling, og med de 3 viftene er det kun strømforsyningen som irriterer vettet av meg for øyeblikket Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 På mitt Lian Li kabinett trekker psu'en friskt luft fra toppen av kabinettet, tror derfor ikke at det lønner seg å plassere radiatoren her, men kanskje jeg kan lage en liten "macgyver" løsning og henge radiatoren i undersiden av skrivebordet via noen strikker etc. . Skjønner at det kanskje ikke lønner seg med en 1x120 radiator, men hvis jeg går for en 3x120 med 3xMist 16.db vifter burde det kanskje holde til å kjøle mitt 8800GTX kort også? Vil Mist pumpen klare dette, altså en høydeforskjell på ca 50cm mellom pumpe og radiator? Hvis jeg velger denne løsningen må jeg ha mulighet til å frakoble radiatoren på en enkel måte, vil disse hurtigkoblingene egne seg bra? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Høydeforskjellen er nok ikke det som er farlig. Så lenge du har et sluttet kretsløp er det bare motstanden i slanger og blokker som er gjeldende (trykket blir utlignet av to like høye vannsøyler ) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Men jo lengre slange, jo mer motsatnd Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Nå ser jeg at microplex er utsolgt for cooltek radiatoren, vil Mist360 være like bra? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Nei, men den vil ikke være dårlig. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hva slags Lian Li kabinett har du? "vannkjølingskabinettet"? I så fall har du plenty plass til å montere radiatoren i bunnen av kabinettet. Da får du kaldest mulig luft, penest løsning og du slipper metervis med ekstra slange som pumpa skal slite med. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 På mitt Lian Li kabinett trekker psu'en friskt luft fra toppen av kabinettet, tror derfor ikke at det lønner seg å plassere radiatoren her, men kanskje jeg kan lage en liten "macgyver" løsning og henge radiatoren i undersiden av skrivebordet via noen strikker etc. . Dersom du vannkjøler de viktigste varmekildene inne i kabinettet så kan du jo vurdere å snu PSU slik at denne tar inn luft fra kabinett. Da virker den også som eksosvifte for kabinett. Slik jeg gjorde det i mitt Lian Li og det fungerte utmerket. med en kabinett-temp på noen grader over romtemp var det ingen problemer med PSU. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Hva slags Lian Li kabinett har du? "vannkjølingskabinettet"? I så fall har du plenty plass til å montere radiatoren i bunnen av kabinettet. Da får du kaldest mulig luft, penest løsning og du slipper metervis med ekstra slange som pumpa skal slite med. 7740241[/snapback] Jeg har ett PC7ASCANDV3 kabinett. Vil ikke lufta inne i kabinettet bli veldig varm hvis jeg moterer radiatoren i bunnen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 MacBain: Radiator skal uansett blåse (eller suge) luft utenfra, gjennom radiatoren og inn i kabinettet. Mer effektivt å la den stå i bunnen Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Tok nettop å målte bunnen i kabinettet og her vil jeg nok bare få plass til en 2x120 radiator, vil denne da holde? Er jo en fordel å kunne ha hele kjølesystemet inne i kabinettet . Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 240 bør holde. Det som er bra med å ha alt internt er at du slipper metervis med slange. Ellers er det vel bare det at det ser mye bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå