Mr.Anki Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Det var det jeg viste Jeg er fortapt!! Hvor avansert er det å lage en overgang til USB? Vil feks. denne fungere? Endret 20. september 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
GrH Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det er noe du må lage selv ... / noen som kan det litt mere ... viss jeg kan få litt tid til og bla i arkivet ... så kan jeg finne en .. hadde funnet en før som så ganske fin ut .... men den må loddes selv ++ ... jeg kan godt gjøre det ... men delene koster vett ... P.s den du linket til var en post i tråden ... en på forrigje side ...:S mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 mhm har du kjøpt ett pci kort ? som "liksom" er et pararell kort ? Viss du har det så er feilen der Det er fordi at det kun er en skriver port ... og ikke en fullblods pararellport det er forklart på den enkle måten , viss du forstod da. ... For og fikse det så har du egentlig en del alternativer ... feks og lage en overgang fra displayet og direkte til usb ... mvh -Djgunnah 9538771[/snapback] Jeg er ikke helt sikker på om det du sier der er korrekt. Et paralellkort er vel et parallellkort uansett om det er montert på hovedkortet eller PCI-sporet. Burde ikke ha noe å si. Tror neppe det bare blir en skriverport ved bruk av et PCI-kort. Var det du som også sa at den overgangen på komplett fra usb til parallellport ikke ville virke? Mener å huske det. Det er nå iallfall feil. Har lest om folk som har brukt den til dette displayet med suksess. Jeg vil iallfall ha noen kilder før jeg tror på det du sier. Mr. Anki: Har du sjekket det siste innlegget mitt i tråden du opprettet om den skjermen? Jeg hadde vel noe av det samme problemet som du beskriver, men jeg fikk det jo til til slutt. Goscinny Lenke til kommentar
GrH Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) jeg sier ikke at et pci parallell kort ikke støtter det men de fleste gjør IKKE det .. og jeg sier heller ikke at et pci kort blir til en skriver port .. men det som er at de fleste kortene har fjernet all støtte for andre ting utenom skriver ... for og senke kostnaden ( og fordi at idag så blir Parallellporten mest brukt til netopp skrivere .. i alle fall for vanelige folk , eller usb er jo det på alle nye skrivere men viss noen kjøper et kort så blir det brukt somoftest til en gammel skriver ....) er det dette du har ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=100905 Der ser du at det står printer kort ... lengere nede på siden så står det og at det er parallell kort , MEN det er kun fordi at det går over parallell grensesnittet ... så det er IKKE ett fullverdig parallellkort har vert borti i flere tilfeller som folk ikke har fått det til og funke / funke optimalt ... men for alt jeg vet , så med nok triksing og miksing kan det vere at det går .. mhv -Djgunnah Endret 20. september 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det du linker til er printerkort - greit nok. Men de som er parallellkortadaptere som oftest bare virker til printere - den svelger jeg ikke helt uten videre. I såfall blir de nok markedsført som printerkort, slik som den du linket til. Hvis ikke er det villedende markedsføring og de ville nok fått klager ganske fort. Her er forresten en bruker av displayet som kjøpte den usb til parallellkort-saken som Mr. Anki vurderte å kjøpe, men som ble frarådet av en her i tråden. Den fungerte nå iallfall ikke bare til printere Du sa: "og jeg sier heller ikke at et pci kort blir til en skriver port .. " Det mente ikke jeg heller at du sa Jeg var kanskje litt utydelig ett eller annet sted, da Dersom Mr. Anki kjøpte printerkortet er det nok det, som Djgunnah sier, som er grunnen til at det ikke fungerer. Goscinny Lenke til kommentar
GrH Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) hehe som sagt hvis han har kun kjøpt et printer kort så forklarer vell det d meste ... Men de som er parallellkortadaptere som oftest bare virker til printere - den svelger jeg ikke helt uten videre Det jeg mener er at , de fleste kortene BLIR markedsført som printer kort .. og de som er rene parallellkort blir det bare stadig ferre og ferre av .. skjønner ? Her er forresten en bruker av displayet som kjøpte den usb til parallellkort-saken som Mr. Anki vurderte å kjøpe, men som ble frarådet av en her i tråden. Den fungerte nå iallfall ikke bare til printere det kan godt vere ... jeg har i alle fall ikke sagt noe om det ... foressten gå inn på komplett og se ... trur han på microplex har noe som komplett ikke selger lengere , for det eneste komplett har nå er en usb til skriver kabel ... kan jo vere at han har moddet den litt .... men da blir det ren gjetting ... mvh -Djgunnah EDIT : Fant den Usb saken jeg snakket om ... http://www.harbaum.org/till/lcd2usb/index.shtml har ikke prøvd den selv .. men den har fått mye Skryt på nettet av at den funker bra +++ ... det er ting som jeg har lest da, vet ikke med sikkert at det funker men står at det er kommet lcd-smartie drivere ++ ... Endret 20. september 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ser ikke ut til at Komplett fører den lengre, nei. Leitet etter den selv uten resultat. Antar vi er mer eller mindre enige nå Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har dette kortet. Det jeg prøvde å linke til i min forrige post var den her. Kan den brukes? Lenke til kommentar
GrH Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hmm det kortet du har lignet noe Fææælt på det jeg linket til her istad ... bare at det jeg linket til ikke hadde seriell den usb kabelen .... hmmm Kan jo ikke si noe sikkert men det jeg trur da : "Compact and lightweight this USB to Parallel Printer Cable provides you with the simplest way to attach your notebook or desktop computer to a legacy parallel printer such as an Inkjet, Laser or Dot Matrix. " Viss vi kan tolke den da ... så vill jeg tippe på at den er laget som kun priter støttet da det står :" USB to Parallel Printer Cable " Så jeg tvviler litt til den ... men somsagt kan jo vere ... men jeg ville ha skjekket imot at noen andre har testet den ... sånn at du VET at den funker ... mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Noen som vet om en slik usb konverter som fungerer? Endret 21. september 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
GrH Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 så du den linken som jeg sendte deg da ? som man lager selv ? tipper at det koster ca det samma ... mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Så den nå.. Tror jeg heller kjøper er. Noen som kan finne en som fungerer? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Nå har jeg fått borret og satt i skruer til fronten og de andre platene. Så nå er det ikke lenge til jeg er klar til grunning Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Mini update Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) høres fint ut Ja, nå begynner det å minske på arbeidet... Har veldig lyst å reise på "the experience", og om det blir noe av det så skal jeg, som så mange andre, garantert "komme på besøk" Endret 22. september 2007 av 2badle Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Takk for kommentar Håper på at det kommer mange å tar en titt ja Det ser dårlig ut med casemod compo med premier, så det er jo lov å håpe at noen av deltakerene har med en liten "gave" når de titter innom *hint hint* Endret 22. september 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Takk for kommentar Håper på at det kommer mange å tar en titt ja Det ser dårlig ut med casemod compo med premier, så det er jo lov å håpe at noen av deltakerene har med en liten "gave" når de titter innom *hint hint* 9549991[/snapback] hehe... skal se hva vi får til btw: det ble ikke mye til den: Kan kommen med noen bilder senere i kveld. smile.gif ^^ Endret 22. september 2007 av 2badle Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du skrev i den nyeste updaten at det var bilder på veg, hva skjer? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Takk for kommentarer Beklager men jeg får nok ikke lagt ut noe update i kved likevel, det er i grunn ikke så mye å lage update av heller. Men det kommer nok en i løpet av uka eller i morgen. Jeg satser på å jobbe en del i morgen og resten av uken, slik at jeg er ferdig innen nesten helg er ferdig. Og når jeg er ferdig med kabinettet og har vært på The eXperience skal jeg legge ut MANGE bilder av kabinettet Det kommer også noen repotasjer om kabinettet under The eXperince. Fortsett å poste her! Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Takk for kommentarer Beklager men jeg får nok ikke lagt ut noe update i kved likevel, det er i grunn ikke så mye å lage update av heller. Men det kommer nok en i løpet av uka eller i morgen. Jeg satser på å jobbe en del i morgen og resten av uken, slik at jeg er ferdig innen nesten helg er ferdig. Og når jeg er ferdig med kabinettet og har vært på The eXperience skal jeg legge ut MANGE bilder av kabinettet Det kommer også noen repotasjer om kabinettet under The eXperince. Fortsett å poste her! Mvh Mr.Anki 9552263[/snapback] Det høres bra ut Jeg synes det er flott og se noen lykkes på den måten med ett kabinett Du gjør en god jobb, men jeg gleder megekstra til og se resultatet. Jeg får håpe at resultatet er identisk med planene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå