Gå til innhold

Kommentartråd MeTube - rørkabinett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er langt i fra en dårlig score, men når man tenker på hva du har inne i kabinettet så kan det vel være litt skuffende. :(

Dersom du hadde hatt Vista så kanskje det hadde vert litt bedre ytelse pga at du får utnyttet DX-10? Vet ikke om det har noe med det å gjøre.

 

Det var en på youtube som hadde et litt mindre bra oppsett en deg. 8800 GTX, E6700, 2 gb ddr2 6400 RAM. Han fikk litt over 12 000. Men siden du ikke har alle driverne, så er det egentlig en bra score. :) Du får nok noe mer når driverene blir opptimalisert. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Men det kommer jo ann på om man har overklokket eller ikke. Han på videoen hadde sikkert overklokket. Hvis du ikke har overklokket Mr.Anki, så tror jeg det er ganske vanlig score.

 

Forresten det kortet du har er vel et fabrikk overklokket kort. Da er det kanskje litt lavt. Er ikke helt sikker.

 

Edit: Søkte litt på nettet, og det ser ut som at folk med samme GPU og CPU har ca. samme score som det.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Men det kommer jo ann på om man har overklokket eller ikke. Han på videoen hadde sikkert overklokket. Hvis du ikke har overklokket Mr.Anki, så tror jeg det er ganske vanlig score.

 

Forresten det kortet du har er vel et fabrikk overklokket kort. Da er det kanskje litt lavt. Er ikke helt sikker.

 

Edit: Søkte litt på nettet, og det ser ut som at folk med samme GPU og CPU har ca. samme score som det.

8921191[/snapback]

 

Han hadde ikke overklokket cpu, men GPU. :) Det er vel det man tjener mest på? :)

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve det. Du får jo TT Typhoon og den vil vel ta ned temperaturene ytterligere. Men siden XXX versjonen allerede er overklokket, så kunne det kanskje vert greit å overklokke CPU. Men du tjener egentlig ikke noe særlig på det. Q6600 fra 2,4 til 3,0 ghz ga bare 2 FPS ekstra i FEAR. Du må vel kanskje opp i 3,2 før det gir resultater.

 

Er CPU overklokket en gang før fra han som hadde den? I så fall har du ingen ting å tape med tanke på garantien, iom. at den allerede er brutt dersom den er overklokket før. Du hadde jo fått utnyttet GPU bedre dersom du hadde overklokket CPU. :)

 

Her er en brukbar guide til overklokking av E6600, ikke noe sånn ekstrem klokking. Men den duger nå. :)

 

Link: http://forums.hexus.net/showthread.php?t=103676

 

Mvh LockBreaker :)

 

EDIT: Det ble vel litt mange smileyer, så jeg fjernet noen jeg. :) (Ironisk nok la jeg til enda en i min EDIT)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Da har du litt å tape når det gjelder garanti. Men det skal mye til for at du skal mislyktes, du tjener faktisk mer på å klokke litt enn å ikke gjøre det. Så lenge du ikke skrur volten i taket, sier mange, så går det bra. :)

 

Her er en guide til: http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html

 

Litt om hvilke kjølere du bør ha der, Typhoon står på lista. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

60 grader er vel der du bør stoppe tror jeg. (load vel og merke da) Men dette er det andre som vet mye mer enn meg om. Du kjenner vel en? :)

 

EDIT: 60 grader er vel litt varmt det og etter min mening. Det bør vel ikke gå over lang tid med en temperatur som er så høy. :(

 

Dette er en fornuftig klokk med luft kjøler spør du meg.

333x9=2997 vcore= 1,400 v Evt. 334x9 for 3006 effektiv frekvens.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...