loathsome Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) ^ faktisk. Bestilte i dag. Har fast tlf., og NGT.no sier det er klart for bredbånd og sentralen er oppe osv. - hvor lang tid tar det før vi er på nett? (ja, websiden sier 3-6 uker, men går det i prinsippet ikke an å bare koble oss opp selv?) Har ruter, modem osv. selv. Dette haster litt, og NGTs kundesenter er "desverre stengt". Takk for raske svar Endret 15. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 De må ha en montør i sentralen som kobler NGTs ADSL til din telefonlinje. Dette tar som regel ca 4 uker fra du bestiller. Tregt men sant... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det stemmer, 3-6 uker. Alt avhenger hvor mye de lokale teknikerne har å gjøre. Etter ca 1 uke så får du nok leveringsdato og da har montørene fått ordren. Du kan jo ta prøve å ta kontakt med sønnico, relakom eller bravida avhengig av hvem som har ordren og høre hva som er mulighetene for en evt framskyding. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Argh. Dette haster ganske så mye Finnes det noen alternative løsninger? Et eller annet? (Kjeften om 56kmodemplz) - har kontakter i NGT så jeg skal høre med de. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Du får snoke rundt i nabolaget etter små wlanantenner Endret 15. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 .. jepp, ser nok slik ut Andre som har innspill, så fyr løs! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Wow... 3-6 uker var egentlig ganske lenge. Telenor har hvertfall mulighet til å ta imot bestilling på faks hvis det er litt spesielt og da tar det ca. 2 uker. Vil tro at en telefonsamtale dit i morra vil gi deg er riktigere svar enn vi greier. Enten så har de mulighet til å pushe på orderen eller ei. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 .. får inderlig håpe det er dumme naboer med åpne nettverk der *ber en stille bønn* (flytter på Onsdag, nettet er bestilt i dag) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 .. får inderlig håpe det er dumme naboer med åpne nettverk der *ber en stille bønn* (flytter på Onsdag, nettet er bestilt i dag) 7730903[/snapback] Det er det nok garantert. Her i gata er 3 av 4 nettverk åpne. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Langt i fra garantert - her er det ingen. Bor atm. i et nabolag med 20-30 rekkehus. Får inn en god del, men ALLE er krypterte. Død over WEP (med mindre jeg tar laptopen med ut og går litt). Endret 15. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 .. får inderlig håpe det er dumme naboer med åpne nettverk der *ber en stille bønn* (flytter på Onsdag, nettet er bestilt i dag) 7730903[/snapback] Det er det nok garantert. Her i gata er 3 av 4 nettverk åpne. 7730921[/snapback] Bor du sentralt har du mange i lille larvik der jeg bor har jeg vel tilgang på 12 forskjellige fra forskjellige sider av topp leiligheten min kjøp en antenne med 2meter ledning så du kommer opp i vinduet da ordner det seg sikkert, hvis ikke du flytter til en gård på landet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå