Szmekken Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Vi får bare krysse fingrene for at Mr Shigeru Miyamoto tenker litt konservativt og tar det med i neste spill:-)Myamoto har sagt at TP er det siste spillet i serien som er like de andre.. Neste spillet blir garantert ikke i samme gate som OoT i det hele tatt.. Og dere som er litt skuffa: Dere kan ikke forvente dere OoT all o ver again 7748240[/snapback] Er ikke Oot om igjen vi vil ha, det er Zelda generelt om igjen. TP er i mine øyne noe av det nærmeste du kommer perfeksjon av et tv spill, men det jeg nevnte i startposten mener jeg mangler i TP, og det er i Oot, MM og WW. Man skal selvsagt tenke nyskapende!, men visse elementer som majoriteten av Zeldafans anser for å være kjernen i spillet skal man IKKE kødde med Endret 18. januar 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Vil ikke si at humoren er helt fraværende.Synest den scenene i begynnelsen var morsomt der du snakker med ordføreren og Epona blir tatt bort av ordførerens datter. Blikkene link og ordføreren sender hverandre fikk meg til å dra på smilebåndet. 7747104[/snapback] Ja.. Når de ser ned, og så ser skrått opp på hverandre. :!: Det trakk på smilebåndet. Man føler at de er like barnslige begge to. Lenke til kommentar
Jurg82 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ser at sidequest Cave of Ordeals ikke er nevnt. Det er en grotte som består av 50 levels med økende vanskelighetsgrad. Skulle være nok av tid å slå ihjel der. Og en rimelig bra belønning for å klare det også - Great Fairy Tears i alle kildene rundt om i Hyrule. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ser at sidequest Cave of Ordeals ikke er nevnt. Det er en grotte som består av 50 levels med økende vanskelighetsgrad. Skulle være nok av tid å slå ihjel der. Og en rimelig bra belønning for å klare det også - Great Fairy Tears i alle kildene rundt om i Hyrule. 7754000[/snapback] Cave of Ordeal er et mareritt. Selv om jeg klarte det bare ved å bruke 1 blue potion samt at jeg hadde vel 13 hjerter, var det et mareritt og krevde ufattelig mye av rekonosering før du jumpa i det. Great Fariy tears er heilt greit det, men blue potion gjør liksom det samme, utenom booste deg litt. Føler at den kunne vært verd litt mere, f.eks en sidequest item eller noe. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Great Fariy tears er heilt greit det, men blue potion gjør liksom det samme, utenom booste deg litt. Føler at den kunne vært verd litt mere, f.eks en sidequest item eller noe. 7754034[/snapback] Fairys vekker deg til live igjen så lenge du har dem. Altså er de en god del mer praktiske en noen potions. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Fariys restorer 8 hjerter, og vekker deg til livet om du dør. Great Fariys tears derimot er jo som kjent en potion og drikkes på lik linje med andre potions i spillet. Derfor synes jeg den var litt dårlig å få som reward, når jeg satt der sliten etter endt kamp med 3 knights, tenkte jeg at nå fikk jeg god reward, men fikk tears. Gjør nesten det samme som blue potion, bare booster litt. En banal liten ting som var litt sårt i TP. Lenke til kommentar
Jurg82 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Joa, er enig i at Blue Potion er noe tilsvarende. Fordelen med Great Fairy Tears er at du gjør mer skade sålenge du ikke skades sjæl. Den burde riktignok ha vært en fairy og ikke en potion. Blue potion kunne også vært noe man ikke fikk kjøpt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Fariys restorer 8 hjerter, og vekker deg til livet om du dør. Great Fariys tears derimot er jo som kjent en potion og drikkes på lik linje med andre potions i spillet. 7754064[/snapback] Ah, leste feil, sorry. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Håper ikke dette blir sett på som å bumpe en gammel tråd, men jeg er nødt til å ytre meg Jo. Det var jo en del uenighet rundt hvor vidt karakterene i TP mangler personlighet kontra tidligere spill i serien. Etter å ha spilt gjennom Oot og nå halvveis gjennom WW innser jeg hva problemet er. Flerparten av karakterene i TP forblir uendret gjennom spillet, og da snakker jeg selvsagt ikke om de som er med i storylineen. Om du snakker med en vilkårlig person, vil han sannsynligvis si og gjøre det samme i starten av spillet som i slutten. Jeg mener, i Oot, MM og WW passerte man jo ulike milepæler gjennom spillet. Personer du snakker med sier nye ting ettersom nye hendelser finner sted. Noen eksempler: - Før og etter du trekker masterswordet i Oot - Før og etter du klarer templer - Dag og natt - Før og etter du redder Aryl og de andre barna i WW - De forskjellige dagene i M M. I TP er det ingen i castletown som bryr seg om at det gigantiske krystallformede polyedre rundt slottet er fjernet for eksempel. Du kan ikke påvirke livene til karakterene som i tidligere spill. Jeg kommer ikke på mange eksemplene i farta, men jeg er nesten sikker på at det er dette TP er mindre god på i forhold til tidligere spill, og som gjorde at jeg ikke fikk noe forhold til noen av karakterene utenfor storylineen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det var da noen som endret seg i løpet av spillet... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Det var da noen som endret seg i løpet av spillet... 8547994[/snapback] Jaja, det var det nok. Men alt for lite synes jeg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg synes det var nok som endret seg. F.eks Goronen på terassen lurte på hva som skjedde på slottet f.eks. Selv om det kanskje ikke var så mye som i OoT så må man og huske at OoT hadde de 7 magiske årene hvor link var i komatose, og da skjer mye. Lenke til kommentar
Radium Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er litt usikker på om dette er riktig sted å poste, men prøver nå uansett. Har akkuratt rundet Twilight Princess(Gamecube) og kan ikke si noe annet enn at jeg er ganske skuffet... Liker i utgangspunktet Zelda serien veldig godt, og har da ALttp, Ocarina Of Time og Wind Waker som favoritter. Skal derfor skrive opp litt av hva jeg synes gjorde spillet skuffendes: -Synes spillet ble kjedelig/ensformig til tider og hadde lite lyst til å spille videre. -Følte ikke at å få nye våpen/items gav noen særlig tilfredsstillelse -Merker jeg begynner å bli mektig lei prinsesse zelda, ganon, slottet, master sword, boomerang, pil og bue, boots, bombe osv.... -Hadde ikke noen stor følelse av å være del av en verden/et større bilde Har slåss mot ganon mer enn nok i tidligere spill, har vært på de samme stedene mer enn nok i tidligere spill og har fått mer enn nok av samme items i tidligere spill. Det blir rett og slett litt for mye av det samme, og historien er jo i bunn og grunn lik... Noen prøver å ta kontroll over verden og føre den inn i mørket, du må redde den ved å oppgradere ustyr/deg selv, du må få hjelp fra sages, og til slutt redde den ved å beseire Ganon.. For all del, skal ikke si at det er et direkte dårlig spill, men jeg personlig sitter ikke igjen med mye etter å ha spillt igjennom. Vet at spillet blir noe anderledes på Wii, men det er ikke poenget. Personlig er det helt utenkelig for meg å kjøpe neste Zelda spill om ikke det blir gjort noen SERIØSE forandringer... Det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 I TP er det ingen i castletown som bryr seg... 8547909[/snapback] For ikke å snakke om vannmangelen i byen, etter at Link har fiksa dette står fortsatt folk rett ved fontena, som nå er i full sving, og prater om hvor forferdelig det er uten vann. Tror i hvert fall det var noe slik, mulig jeg er helt på jordet dog. TP ga meg i grunn ikke det jeg hadde håpet på, det manglet det lille spesielle. Et helt okei spill, men ikke noe mer. Problemet ligger nok i at det var så hypet opp, men ikke klarte helt å innfri alikevel. MEN, en ting som jeg virkelig ikke kan tilgi spillmakerne for, er å komme opp med den håpløst idiotiske figuren Zant. Snakk om å ødelegge forventninger og spenning. Jeg ble oppriktig flau over Zelda TP når Zant viste sitt virkelige jeg. Sveisen og dådyrøynene til Colin er heller ikke noe å rope hurra for. Noe så cheezy... Lenke til kommentar
RevX Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) TP skuffa meg. Har forklart under hva spillet mangler mest av. Personligheter: Altså, for det første er det for få av dem. Den viktigste jeg kan komme på er Midna, som i og for seg er kul nok. Resten har jeg overhodet ikke noe forhold til. De blir bortført, de får hukommelsestap, de blir redda, de blir fornøyde - der har du mitt forhold til alle de andre. Jeg vil se skikkelig karakterutvikling, og kun Midna viser det i merkbar grad. Menneskene i TP oppfører seg som zombier der de labber meningsløst rundt. Kun de færreste viser tegn til personlighet, og jeg føler meg som en ensom ulv som ikke kjenner noen. TP har mye å lære fra MM her - dere husker vel Clock Town som sprudla av liv, variasjon og personligheter? Og se deretter på Castle Town. TP greier bare ikke dette med liv blant menneskene, og det gjør at spillet mister personlighet. Utfordring: Kanskje hovedgrunnen til at TP skuffer. Alt som går i min vei blir meia ned, uansett form og størrelse. Jeg mister aldri hjerter i stor grad. Jeg går glatt igjennom hver eneste doungeon uten å behøve å tenke. Sånn bør det bare ikke være. Hvor ligger spenningen i å vite at man er garantert en seier? Spenning og utfordring går hånd i hånd for min del - begge delene må være der for at jeg skal like resultatet. I TP fins ikke utfordring, og da hjelper det ikke med store tøffe bosser. Jeg knuser dem jo uansett. Cave of Ordeals er det eneste som tilbyr utfordring, men den slags utfordring hater jeg. Jeg vil ikke bli knust av tjue tungt bevepnede monstre, jeg vil møte EN fiende som faktisk kan sloss! Neste spill bør tilby forskjellige vanskelighetsgrader, for dette var altfor lett til at det ble morsomt. Originalitet: TP klamrer seg desperat fast til OoT-malen. Gameplayet er sånn ca likt med et par modifikasjoner (noe som ikke nødvendigvis er en dum ting, men jeg er lei av det), doungeonene er utrolig likt lagt opp, vi har de samme områdene, vi har Gorons, vi har Zoras, vi har snille Zelda som må reddes og onde Ganon som må bankes. Virker for meg som om Nintendo har gjort alt for å tilfredstille OoT-fansen. Gorons og Zoras ser ut til å bare være der for å gjøre OoT-fans glade. Samme gjelder forsåvidt Ganon og Master Sword. Master Sword-scenen er forøvrig utrolig teit. "Nei nå går vi og henter Mestersverdet, det ligger et stykke inn i skogen, så vi må fly med høner og leke med Skull kids for å komme inn". VELDIG uepisk. Bortsett fra muligheten til å være ulv er alt veldig uoriginalt og kjedelig. De fleste andre Zeldaspill bringer mye nytt til serien, som f.eks reising i tid, reising mellom årstider, nedtelling til undergang, maskesamling, seiling på havet, osv, osv. Å kunne være ulv er bare ikke nytt på samme måte. Dette gjør TP til et veldig forutsigbart og lite interresant spill for min del. Er glad for at dette er det siste Zeldaspillet slik vi kjenner det. Føler meg godt metta på det OoT brakte fram i sin tid. Tiden er inne for nye slemminger, nye verdner, nye karakterer og nye gameplay-elementer! EDIT: Forresten skuffer det meg at vi ikke får se noe av det vi fikk vite om Hyrule i WW. Hadde håpa på å se hvordan Helten forsvant og hvordan Hyrule ble oversvømt. Endret 1. august 2007 av RevX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå