Stanton Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Halloen alle sammen! Vurderer å kjøpe meg ny harddisk, og det må jo da bli en 120 gb. Ser på komplett.no at de annonserer følgende disker til 1295 inkl mva: Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM DiamondMax Plus 9 Vet ikke om dette er med 2 eller mere mg cache. Er dette noe å satse på? Bør jeg kjøpe et annet merke, og bør jeg ha 8 mg cache? Bjørn Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har også tenkt på å kjøpe meg en sånn disk, men er den stillegående? Er den like stillegående som en Seagate Barracuda V? Grunnen til at jeg lurer på dette, er at jeg skal lage en helt stillegående PC! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Den er med 2MB og har en ytelse i størrelseorden omentrent likt som konkurrentene (De med 2MB, 7200rpm og 60GB/plate) Jeg tror den der skal ha oljelager (FDB) så den skal være veldig stillegående (om ikke helt så stille som barracuda'ene) 8MB cache gir bedre ytelse i en del situasjoner. Hva skal du bruke PC'n til da? Lenke til kommentar
Stanton Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Bruker pcen til diverse office-program, spill og internett. Bare en PIII prosessor, så det kan jo da mlig være noe å hente på en rask harddisk... Eller? Lenke til kommentar
jeg_er_dum Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 gå for den harddisken du. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Akkurat kjøpt disken selv... Vet ikke noe om den enda (ikke testet) OBS!OBS! De har den ikke i butikken.. da må du event. ringe først.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Stanton: Det er neppe noe merkbart å hente i ytelse på en annen disk. (Kanskje målbart i benchmark ja, men neppe merkbart) Jeg tror den disken er et godt valg. Lenke til kommentar
Stanton Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Takker for alle svarene! Kjøper en slik disk, og regner da med at jeg blir godt hjulpet. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå