Gå til innhold

Trondheim: hvilke utesteder er de beste?

Batman4ever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rock City

Første etasje: Gratis inngang før 23.00, samt 30,- for alt i baren. Helt perfekt plass spør du meg.

Kjelleren: Billig pils, men volumet på musikken øker med antall mennesker som kommer inn, og til slutt synes hvertfall jeg det blir skikkelig utrivelig etterhvert. Skal ikke være nødvendig å måtte rope inn i øret på sidemannen når man skal prate.

Fru Lundgrens

Billig pils, som oftest masse folk. Trivelig plass, spiller også mye bra musikk.

3B

"Gothernes møteplass". Not. Er en del sære folk som henger der, men er da trivelig for det. Generelt stappfullt hele tida, så hvis du trives med mye folk rundt deg er dette en fin plass.

Plasser du bør unngå:

Bar Circus

Helt krise. Jeg sitter heller ute enn å gå inn der igjen. STAPPfullt, helt tragisk musikk (dunk, dunk, yeah, yeah 24/7), generelt bare klysegutter som henger der.

Til slutt, Trondheims "stolthet":

Tiger Tiger

50% klysegutter (kler seg i alt for små t-skjorter, slik at de kan briefe med musklene osv, pannebånd er viktig, samt buksa nedpå leggene), 50% "se på meg hvor deilig jeg er" jenter, som egentlig ikke er fine i det hele tatt. Kun drittmusikk, jeg vurderte seriøst selvmord når jeg hørte hva som kom ut av høytalerne. Så ja, unngå dette hølet.

Lenke til kommentar
Tiger Tiger

50% klysegutter (kler seg i alt for små t-skjorter, slik at de kan briefe med musklene osv, pannebånd er viktig, samt buksa nedpå leggene), 50% "se på meg hvor deilig jeg er" jenter, som egentlig ikke er fine i det hele tatt. Kun drittmusikk, jeg vurderte seriøst selvmord når jeg hørte hva som kom ut av høytalerne. Så ja, unngå dette hølet.

7730330[/snapback]

Hum.. hvilken aldersgrense er det på tiger tiger? Ut i fra det du sier skulle jeg tro det var 18 eller noe?

Ser egentlig etter et utested der:

-det må være mulig å holde en normal samtale uten å stå å rope inn i ørene på hverandre.

- Helst gratis inngang eller svært billig drikke fram til ett eller annet tidspunkt.

- Er ingen danser så om det ikke er noe dansegulv der, så er det bare bra ;p

Lenke til kommentar
Det spørs nok litt hva slags miljø du vil ha på utestedet. Rock City er ganske koselig, og på Samfundet finner man noe for enhver smak. Om du er en "festløve" som liker å riste på fettvalkene så er Tiger Tiger stedet for deg. Osv.

7730171[/snapback]

hvor ligger rock city?

Lenke til kommentar
Tiger Tiger

7730330[/snapback]

Hum.. hvilken aldersgrense er det på tiger tiger? Ut i fra det du sier skulle jeg tro det var 18 eller noe?

-det må være mulig å holde en normal samtale uten å stå å rope inn i ørene på hverandre.

- Helst gratis inngang eller svært billig drikke fram til ett eller annet tidspunkt.

7730420[/snapback]

Hvis du liker å høre på rock på et behagelig volum, samt ikke så stappfullt med folk, så anbefales 1ste etasjen til Rock City.

Lenke til kommentar
Det spørs nok litt hva slags miljø du vil ha på utestedet. Rock City er ganske koselig, og på Samfundet finner man noe for enhver smak. Om du er en "festløve" som liker å riste på fettvalkene så er Tiger Tiger stedet for deg. Osv.

7730171[/snapback]

hvor ligger rock city?

7730427[/snapback]

Rock City ligger en liten marsj fra Torget (tvers over torgplassen når man går ut på den fra Torget), i retning Vaar Frue-kirka. Du finner sikkert et kart på Gule Sider, Finn eller liknende.

TigerTiger er definitivt ikke stedet for deg, det er 20-årsgrense med dansegulv, DJ og ons-ons som førsteprioritet. Det er dog flere fine damer der enn på mange av de andre utestedene, selv om jeg ikke har funnet et veldig bra marked enda.

Lenke til kommentar

Her har vi min liste :wee:

• Bobby's Bar (Søndregate 22 a)
  • Cheers (Olav Tryggvasonsgate 48)
  • Daniel Pub (Kjøpmannsgata)
  • Dicey Reilly's Irish Pub (Prinsens gate)
  • Fru Lundgreens Pub (Kjøpmannsgata 52)
  • Krambua (Ved Olavskvartalet)
  • Kvikstock (Innherredsveien)
  • Uten navn (Seriøst, det stedet her har ikke noe navn, men det ligger under After Dark. Også kalt "Kjellern") (Fjordgata) (For tiden stengt :()
  • Den Gode Nabo (Ved Gamle Bybro)
  • Dickens (Kjøpmannsgata)
  • Mikrobryggeriet (...)
  • Mormors Stuer (...i en bakgate et sted)
  • Pia's (overfor Samfundet på Elgseterveien)

Lenke til kommentar
Cherrox (20 år)

7732080[/snapback]

Det står jo stadig vekk folk som ikke ser ut til å være stort mer enn 15 i køen der :hmm:

7734020[/snapback]

Jeg var der på fredag og sitter igrunn igjen med inntrykket at de fleste var endel eldre enn meg. Men, nå skal det sies at inntrykkene mine på den tiden av døgnet stort sett alltid viser seg å være feil. Det jeg derimot husker var at jeg opptil flere ganger måtte fysisk hindre folk i rote gjennom jakka mi.

Lenke til kommentar

Hvis du er glad i øl og ikke er redd for å prøve annet øl enn lager, så vil jeg anbefale å ta en tur på Mikrobryggeriet. Her lages ølet i selve pubben, og de kan by på et bredt spekter øltyper, alt fra en helt standard Trondheimspilsner til den mørkeste stout. Absolutt et koselig sted der en kan ta det litt med ro og nyte god øl.

Et sted som ingen har nevnt så langt er Downtown. Dette er et stort utested som mange forskjellige avdelinger, men er kanskje mer et sted der litt eldre folk går, typisk fra 25 og oppover. Selv om det på nettsidene deres står de har 23-årsgrense på lørdager, stoppet ikke dette meg som 20-åring å slippe inn.

Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor Rock City er så populært, da jeg var der (en tirsdag riktig nok, og da var kanskje ikke flere avdelinger åpne) syntes jeg dette var et kjipt sted.

Ellers er jeg stort sett enig i hva folka skriver over – Samfundet og TigerTiger bør besøkes f.eks.

Lenke til kommentar

7730420[/snapback]

Fru Lundgreens er vel akkurat det du beskriver der. Også har de biljard. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bobby's Bar og Cheers er kanskje Trondheims største alkisplasser. Cheers het Halvliter'n før, og var mye triveligere da. Nå er ikke plassen til å kjenne igjen.

Plasser som Tiger tiger, Vista, Bar Circus.. Vel, smaken er som baken :p

Lenke til kommentar

Downtown er et knallbra sted! Piano baren holder alltid liv og god stemning. Det er gode pratemuligheter stort sett overalt. Dansegulv i samme etasje som pianobar, men i egen avdeling. Er åpent for å gå opp på dansegulv oppe i helgene. På torsdager pleier det å være kjempe liv på downtown :)

Ellers liker jeg frakken godt. Piano bar oppe hvor man kan pilse og prate og god stemning. Nede er det sittemuligheter og dansegulv. Også et knall sted :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg var der på fredag og sitter igrunn igjen med inntrykket at de fleste var endel eldre enn meg. Men, nå skal det sies at inntrykkene mine på den tiden av døgnet stort sett alltid viser seg å være feil. Det jeg derimot husker var at jeg opptil flere ganger måtte fysisk hindre folk i rote gjennom jakka mi.

Ville alderen fortsatt vært et problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...