-Shark- Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hei. Har rota med dette med porforwarding i evigheter. Får ikke til det med fillezilla, og dele mapper over internett. Noen som kan forklare enkelt hva jeg må gjøre? -Hva heter siden jeg skal logge på for å få tilgang til mapper? -Noe program som tar backup av alt jeg har f.eks en gang om natta?-automatisk? Jeg har: -Sparklan trådløs router, så den på portforward -flere pcer, se profil -Jeg har alle pcene koblet i lokalt nettverk. Men vill ha tilgang fra andre steder enn hjemme,. Hjelp motas med stoor takk Skriv en lett guide? -Shark- Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Heisann, Vist jeg har forstått deg rett så trur jeg løsningen for deg vil være Winsshd. Dette er ett utrolig bra program som har dei fleste funksjonene som du etterlyser. Sftp og Rdp over ssh er nok den beste løsningen for deg. 30 dager's prøveversjon kan lastes ned her fra Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Hva inneholder det? Kan ikke slike sssh forkortelser.. Jer bruker Logmein som fjernstyring og det fungerer utmerket. Så det kan jeg beholde. Men vet setup av FTP program. Det eneste man må gjøre i routern er å Forwarde port 21? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Litt enklet forklart så blir forbindelsen mellom deg og server kryptert. Noe som er veldig bra. Dette er det SSH som sørger for. Bruk google vist du ikke er sikker. Når det gjelder FTP , så er det nok med å Forward port 21. Men hadde jeg vert deg hadde jeg gått for en SFTP, Secure FTP. Å det er allerede innebyggd i WinnssHD. Husk eventuell windows barnnmur, samy andre programmer. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Litt enklet forklart så blir forbindelsen mellom deg og server kryptert. Noe som er veldig bra. Dette er det SSH som sørger for. Bruk google vist du ikke er sikker. Når det gjelder FTP , så er det nok med å Forward port 21. Men hadde jeg vert deg hadde jeg gått for en SFTP, Secure FTP. Å det er allerede innebyggd i WinnssHD. Husk eventuell windows barnnmur, samy andre programmer. 7754215[/snapback] Hei, Tusen takk for svar. Ja, skal prøve. Har hørt filezilla er rimelig bra. er det det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå