Gå til innhold

Kilkking fra HD. uheldig eller min feil?

Anbefalte innlegg

Hello. noen av dere husker sikkert denne posten jeg laget for en stund tilbake.

jeg sendte inn begge HD'ene mine og fikk 2 nye tilbake. var glad for at jeg kunne starte fra fresh med nye friske hd'er og med skrekken på at begge gikk varm/ødelakt kjøpte jeg HD kjølera for 900 kr.

men i dag fikk jeg det igjen.. Windows ville ikke starte opp, og når jeg starta opp fikk jeg mld om at windows ikke fant system mappa. og der var den.. klikk klikk fra en av de 2 nye HDæene... :cry:

Hva F?! dette er 3. Hd'en på kort tid som tar kvelden.. er det noe JEG gjør feil eller er det bare fordømt uflax?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du i det hele tatt sjekka diskene i en annen pc? Det kan være lurt for å være sikker på hva som er feil. Har ofte hatt litt småkrøll med noen disker som plutselig har fiksa seg selv med litt tid for seg selv :)

7729841[/snapback]

har ikke det, men har sjekka med anna strøm kabel, tatt ut andre disker (for å sjekke om de KUNNE være for lite strøm), bytta kabel/kabelplass fra hovedkortet.

snakka med en kolega på jobb og han mente at det kunne være at det ikke var joring (?) i veggen..

kan dette stemme?

Lenke til kommentar
snakka med en kolega på jobb og han mente at det kunne være at det ikke var joring (?) i veggen..

kan dette stemme?

Nei, det er bare tøv.

Jeg tror du har vært uheldig. Disker ryker, spørsmålet er bare når. Noen ryker med en gang, andre på et langt senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Nei, det er bare tøv.

Jeg tror du har vært uheldig. Disker ryker, spørsmålet er bare når. Noen ryker med en gang, andre på et langt senere tidspunkt.

7730979[/snapback]

rart, hadde ALDRI problemer med IDE:(

no 3stk på kort

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Jeg vil våge den påstand at Maxtor leverer disker av mildt sagt laber kvalitet, ut fra hva jeg har opplevd selv og lest på forumet her.

Be om å få et annet merke.

7731018[/snapback]

det gjore jeg. spurte så fint jeg bare klarte.. men komplett ville ikke gi meg noe annet enn en ny maxtor:(

Savner gode gammle WD jeg.. synd at et dårlig kjøp skal plage meg så lenge...

Lenke til kommentar
Så lenge disken er under garanti så har du egentlig ingenting å frykte, du har jo ikke gjort noe for å skade diskene dine som du vet.

Bare send disken i retur du så mange ganger som trengs.

7731880[/snapback]

joda.. men vil no helst få fixet dette problemet..

fant no ut at pc'en er IKKE koblet til en stikkontakt med joring.. så jeg spør igjen.. kan dette ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Er PC`en ikke koblet til en jordet kontakt kan rare ting skje over tid, som feks at deler går i stykker, men selfølgelig er dette avhengig av hvor god PSU man har som filtrerer "onde" spenninger.

Ellers så er gjennomsnittlig levetid på en harddisk ca 3-4år før de begynner å kvelde.

Lenke til kommentar
Tror at tikke lyden er en indikasjon på en syk harddisk. Tror at det ikke er så mye og spekulere på engang.

7739785[/snapback]

nei det har jeg no aldri spekulert på.. men spm er hvordan forebygge det, eller fixe problemet..

Ikke HD'en men grunnen til at slikt skjer.

Lenke til kommentar

Altså tegn på at en nyere disk snurrer på sin siste runde er når den enten tikker som i ditt tilfelle eller at den begynner og hvine veldig høylytt, start problemer kan også være en ting altså at disken bruker meget langt tid på og spinne opp. Har selv vært borte i det at disken brukte evigheter på og komme seg opp i fart. I alle tilfeller så er det bare snakk om tid før den ikke vil mere.

Generelt sett, når en disk begynner og lage lyder som ikke har vært der før så burde du være obs på at den kan kvelde nårsomhelst det blir egentlig som russisk rulet, man vet aldri når det smeller :p

Oh og en annen ting. Jeg trur ikke det at du kjører pcn din ujordet har så veldig mye og si, har kjørt alt av maskiner jeg har her ujordet i over 4år og tilogmed den ene disken jeg har her som faktisk er inne på sitt femte år har vært på ujordet kontakt hele sitt liv.

Huff, ble kanskje litt mye svada...Det er for tidlig på morgen :p

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...