Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Cabriolet?


Anbefalte innlegg

Jeg driver også med samme prosjekt med samme bil og har kjøpt Rockford Fosgate Power høytalere (4") forann (Ca 1000 kr) og "5.2" bak. (Ca (1200 kr) Som jeg kjører på en JBL 4060 (Ca 2000 kr). Forsterkeren hengte jeg opp på en plate jeg lagde selv, som jeg skrudde inn der resverehjulet ligger, slik at bagasjen fortsatt har stor plass og forsterkeren ikke blir ripet opp av verktøykassen jeg brukker på jobb hverdag.

 

Driver nå med å plassere 8" JBL sub Gto0804 inn i skirommet for å få det lille ekstra i lyden. Hvis noe har lagd eller gjort dette før, så tar jeg gjerne mot noen tips og bilder

8155151[/snapback]

 

Kult, del gjerne bilder av prosjektet :)

Skal legge ut bilder etterhvert som ting skjer hos meg å...

8155596[/snapback]

Enig, legg ut bilder. Regner med du har 80 cab du også? Artig arbeidsbil da :p Hehe. Hvor kjøpte du høytalere og forsterker? Bra lyd?

8155906[/snapback]

 

Ja en Audi 80 cab. Anlegget ga jeg rundt 7000 lapper for. Frontsett, baksett med forsterker. og 2 x suber JBL 8 " og med egen forsterker. Dette kjøpte jeg i sverige på BRL så jeg tjente litt på kursen. Pluss at det er litt biligere i sverige. Legger ut noen bilder selv om jeg ikke er helt ferdig. Jeg har testet kun Rockford høytalerene i bilen min. og disse funker meget bra. Spiller høyt og klart med denne forsterkeren. mangler kanskje litt bass. Derfor ble det kjøpt to 8" suber for å fylle ut det lille som mangler. For å få utnyttet høytalerene maks satte jeg dem i side dekselene, fordi jeg følte at orginal dekselene spiste opp all lyden når disse var forann. 5.2"høytalerene passer rett inn der orginaldekselene sitter uten å skjære noe i stoffetdekselet. Så isolerte jeg alle hullene/kanalene i rommet med plastik, slik at rommet bak høytalerene ikke blir så stort.

 

 

 

Kult å se at du fikk stappa subben i ski rommet..Hvordan fikk du av det ski trekket som du kan dra ut? Måtte det skjæres av eller går det ann å ta det av?...

 

Hvor er planene med å plassere sub nr 2?;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ski trekket sitter i ett med trekket i bagasjerommet. Ganske enkelt å ta ut. Men du må løsne på alle skruene. og ta ut alt av stoff i bagasje rummet. Den andre bassen tenkte jeg skulle bygge en kasse som jeg setter i motsatt side av forsterkerene i bagasjerommet.

 

Nå har jeg fått satt inn og montert basseren til bakseteveggen. Ble veldig fornyd. Hadde planer om å få bygd den inn i en kasse, det trengs ikke. Men sliter med masse riste lyder i selve metallet i ryggopphenget. Hvis jeg klarer å få fjernet det. Vill den en 8" bassen spille bedre fram til meg i førersete, en de 2 gamle 12" subbene som jeg hadde i bagasjerommet før. Noen som har et tips for å få fjernet den riste lyden i sete?

 

Jeg tror ikke lufting til forsterkerene vill bli et problem, fordi den stoffplaten rundt er ikke så tett, og jeg mener det sitter noe lufte greie inn bakforsterkerene, som går ut bak fangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...