Rambo82 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hallois. Har ikke så meget peiling på brenning og det,men lurte på hvordan jeg fikk f.eks en sesong på 8.89gb brent ut på en dvd plate(4,7gb)? (hver episode er rundt 350mb) Må jeg pakke det ned?Hvordan? Eller må jeg ha en spesiell dvd brenneplate? HJELP! Alle svar mottas med takk,da min harddisk er full.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Du må dele det opp på flere dvd'er. Ikke sjangs for å få det inn på en plate. Dual Layer plate tar ca 8.5GB, men det er vel maks man får til nå på vanlige dvd brennere. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hallois. Har ikke så meget peiling på brenning og det,men lurte på hvordan jeg fikk f.eks en sesong på 8.89gb brent ut på en dvd plate(4,7gb)? (hver episode er rundt 350mb) Må jeg pakke det ned?Hvordan?Eller må jeg ha en spesiell dvd brenneplate? HJELP! Alle svar mottas med takk,da min harddisk er full.. 7729510[/snapback] Winrar er bra til å dele opp med. Da blir filene litt komprimerte i tillegg. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hallois. Har ikke så meget peiling på brenning og det,men lurte på hvordan jeg fikk f.eks en sesong på 8.89gb brent ut på en dvd plate(4,7gb)? (hver episode er rundt 350mb) Må jeg pakke det ned?Hvordan?Eller må jeg ha en spesiell dvd brenneplate? HJELP! Alle svar mottas med takk,da min harddisk er full.. <{POST_SNAPBACK}> Winrar er bra til å dele opp med. Da blir filene litt komprimerte i tillegg. Du kan fint få plass tul disse filene på en DVD, men det vil gå utover kvaliteten :-( Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Hei... Dersom det er over 8.5 Gb så går det rett og slett ikke. Da må du enten re-encode episodene med mer komprimering, slik at de får dårligere kvalitet. Winrar og pakkeprogrammer generelt sett vil jeg si er en dårlig til ingen løsning på problemet. For det første er du da avhengig av å pakke opp filene på en harddisk eller lignende om du skal se episodene igjen. Det er ikke noe problem, det tar bare tid og er irriterende. For det andre er avi/mpg ofte såpass bra komprimert i utgangspunktet at det er forsvinnende lite å tjene på å pakke de ned igjen. Selve videoformatet inneholder jo en komprimering, så det blir litt som å pakke ned en pakket fil. Det hender de blir større og ikke mindre da pakkeprogrammet nødvendigvis må bake inn noe info i filen også. Harddisker er billige for tiden, jeg ville vurdert å skaffet en ny en. Eventuelt kan du bruke 2 vanlige dvdplater (4.7Gb) pr sesong, det gir deg en grense på ca 9.4 Gb, så da skulle det gå. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå