Gå til innhold

trener, men hvordan starte ordentlig på nytt igjen

Anbefalte innlegg

Da var det min tur da, Driver med innebandy på onsdager, tirsdag og lørdag(av & til fredag) trener jeg armer, mage og beina.

Målet mitte er jo å bli større samtli(så det synes) å bli sterkere.

Det jeg stort sett har drivi med i det siste er øvelser for brystkassa, armene, magen & litt til beina mine. har holdt på ca i 5 mnd etter att jeg plutselig slutta :p

var bare sommer ferien som tok knekken,

men før der var det ca samme opplegge,

Kostholde er forholdsvis rimeli bra syns jeg.

bare å komme med tips å forslag på hva jeg bør gjøre/kjøpe/trenings programmer å sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tjaa hva med www.treningsforum og www.iform.no for treningsprogram og litt annen relevant informasjon. Hvis du ikke føler at du får i deg nok proteiner igjennom mat kan du vel kjøpe deg ei bøtte proteiner.

Da gjenstår det vel bare det viktigste, nemlig årskort på ditt lokale treningsstudio!

og ehm.. slett WoW =P

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
tjaa hva med www.treningsforum og www.iform.no for treningsprogram og litt annen relevant informasjon. Hvis du ikke føler at du får i deg nok proteiner igjennom mat kan du vel kjøpe deg ei bøtte proteiner.

Da gjenstår det vel bare det viktigste, nemlig årskort på ditt lokale treningsstudio!

og ehm.. slett WoW =P

7729925[/snapback]

eheh, anngående wow, SLETTA for lengst å knekt cd'ne, men i tillfelle noen vil kjøpe den :p har ikke det installert heller, hehe

har leite litt, men ikke nok enda trur je, :p men ville heller spørre dere om dere har noen bra erfaringer.

EDIT: glemte å nevne det att vær dag i de siste 2 ukene(etter en hard periode[privatliv]) så har jeg drivi med benkpress i kjellern i ca 20 min og bitte litt mage, :w00t:

Lenke til kommentar

For å unngå en helt uproporsjonert kropp bør du trene hele kroppen. Dette er også viktig for å bl.a. unngå skader og "bivirkninger" av f.eks. overdreven brysttrening som kun vil føre til korte brystmuskler som "drar" skuldrene fram. Det er heller ikke spesielt kult å ha massiv kasse mens ryggen ikke er trent i det hele tatt :)

Forresten så lønner det seg ikke å trene benkpress hver dag (styrke bør generelt ikke trenes hver dag) da kroppen trenger tid til å bygge opp igjen musklene som brytes ned ved treninga. Tren samme muskelgruppe toppen annenhver dag! Tren f.eks. et helkroppsprogram man-ons-fre, men da bør du ikke ta ut 100% på hver økt da du kan bli overtrent og det er ikke bra.

Hadde ikke kosta på meg protein enda var jeg deg. Du vil ha bra økning uansett, men om du vil så skader det vel ikke.

Lenke til kommentar

Kjøpe ? Du trenger da ikke kjøpe noe ? Med mindre du mener mat da, ikke kjøp årskort. Kjøp månedskort, iallefall hvis du har en hang til å bare slutte å trene. Er litt for kjent med fenomenet : Jeg skal bli sprek, da kjøper jeg årskort... Så trener du til mars og betaler til desember. (2/3 av betalende kunder på treningssentrene er "sponsorer") iallefall etter mars.

Hvis du virkelig vil gjøre noe, så sats på å spise riktig og komme deg på treningsstudio 2-3 treninger i uka. Tren fullkropssprogram, hvis du ønsker å bli stor, så tar det lang tid.. Gjerne mer enn et par måneder før sommerferien.

Derimot. Så tar det ikke på langt nær så lang tid å bli definert. (les ha lav fettprosent) Så for å komme deg i strandform, så ville jeg ha satsa først og fremst på å spise riktig i tillegg til treningsprogrammet.

Lenke til kommentar
Kjøpe ? Du trenger da ikke kjøpe noe ? Med mindre du mener mat da, ikke kjøp årskort. Kjøp månedskort, iallefall hvis du har en hang til å bare slutte å trene. Er litt for kjent med fenomenet : Jeg skal bli sprek, da kjøper jeg årskort... Så trener du til mars og betaler til desember. (2/3 av betalende kunder på treningssentrene er "sponsorer") iallefall etter mars.

Hvis du virkelig vil gjøre noe, så sats på å spise riktig og komme deg på treningsstudio 2-3 treninger i uka. Tren fullkropssprogram, hvis du ønsker å bli stor, så tar det lang tid.. Gjerne mer enn et par måneder før sommerferien.

Derimot. Så tar det ikke på langt nær så lang tid å bli definert. (les ha lav fettprosent) Så for å komme deg i strandform, så ville jeg ha satsa først og fremst på å spise riktig i tillegg til treningsprogrammet.

7740373[/snapback]

oki, års kort er dyrt, så blir nok måndeskort. :p mat en jo bra, hehe, tenkte på om dere hadde no forslag til pulver/tabletter å sånt viss derre har noe meinig om det liksom.

Lenke til kommentar
oki,  års kort er dyrt, så blir nok måndeskort. :p mat en jo bra, hehe, tenkte på om dere hadde no forslag til pulver/tabletter å sånt viss derre har noe meinig om det liksom.

7740432[/snapback]

Pulver og tabeletter skal du bare glemme, kjøp c, multivitaminer og tran.. Hvis jeg absolutt skal anbefale deg noe. Ellers så er prioritet nr 1 å få godt matinntak (riktig matinntak.)

Lenke til kommentar

oki, da er det bare å kjøpe litt vitaminer da... hehe,

før sommerferien kom(fikk lappen i sommerferien) da hadde jeg jo trene over 1,5 år, og fikk litt pulver av en kompis, men husker ikke va det het da... eller kan je bare drite i det fordi det i har noe virkning nesten.?

Lenke til kommentar

Det er greit nok med pulver da, MEN.. Prioritet nr 1 er fremdeles å begynne å spise riktig. Når du spiser riktig og fremdeles ikke får i deg nok igjennom den vanlige kosten din, da kan du begynne å vurdere pulver.

Så du har trent i 1,5 år, sluttet å trene i 1/2 år og du kan såpass lite om trening? Jeg vil på det aller sterkeste råde deg til å lære deg mer om trening og kosthold. Iallefall hvis du vil trene optimalt.

Lenke til kommentar
Det er greit nok med pulver da, MEN.. Prioritet nr 1 er fremdeles å begynne å spise riktig. Når du spiser riktig og fremdeles ikke får i deg nok igjennom den vanlige kosten din, da kan du begynne å vurdere pulver.

Så du har trent i 1,5 år, sluttet å trene i 1/2 år og du kan såpass lite om trening? Jeg vil på det aller sterkeste råde deg til å lære deg mer om trening og kosthold. Iallefall hvis du vil trene optimalt.

7755304[/snapback]

kan jo litt(++) var bare ikke så veldig nøye på kosthold å serier å sånt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...