Gå til innhold

Til TG07; 15K; CPU, HK, GPU, PSU, RAM

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye deler til pc'en, har en del ting fra før, men trenger også en del som er nevnt i topic.

Har bigtower, mus, matte, tastatur og headset fra før. Vil helst ende på 15K, men har tenkt på å kjøpe et lydkort også så da kan jeg gå litt over.

Gamer mest så ta det i betraktning. Jeg har laget en liste hvor Intel CPU er valgt, virker som de er i støtet for tiden.

Hørt en del feil om hovedkortet, så hvis det er stor sjanse for errors, si ifra.

Takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.

Ville ihvertfall ikke gått for E6700kr, er å kaste bort penger nesten.

Hadde du kanskje f.eks hatt et budsjett å 25.000kr, så hadde jeg kanskje anbefalt deg E6700.

Ellers så er det såpass liten forskjell at du heller burde legge pengene i noe annet.

Hadde valgt Seasonic ovenfor Mist 600w ettersom du må kjøpe kabler seperat til Mist, ihvertfall etter det jeg vet. Blir kanskje litt forvirrende.

Hørt at Mist 600w bråker kanskje litt mer enn Seasonic'en også.

Ser egentlig ikke noe særlig vits å oppgradere fra Hiper 580w som du har nå, til noe 600w. Oppsettet skal gå fint med Hiper'n.

Hovedkortet du har valgt vet jeg ikke så mye om, er et bra kort.

Ville kanskje valgt EVGA nForce 680i SLI istedet, hardware.no anbefaler tross alt dette kortet.

Skjermkortet ser ut som et godt valg, hardisken også.

Ram, ville jeg heller antagligvis gått for noe Corsair.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

For det første, hovedkortet fra Evga har jeg lest en del om og er redd for de problemene som har oppstått. Hiper'n min er ferdig så må kjøpe ny. Da blir det Seasonic.

RAM er jeg usikker på. OCZ har jeg hørt ganske mye bra om når det gjelder gaming. Vi får se hva jeg ender på. Netshop har ikke de Corsair modellene jeg er ute etter. Jaja.

Lenke til kommentar

...

Lydkort trenger du ærlig talt ikke. Det du har nå er mer enn godt nok, sløseri å kjøpe et nytt et.

7740149[/snapback]

Lydkort er lurt å kjøpe, men du trenger ikke noe veldig dyrt et. Se etter et lydkort fra Creative, til rundt 500-800 kr. Da får du mye for pengene. Grunnen til at jeg anbefaler et eget kort, er at det ikke er noen gode kort du får i PCen. Selv jeg, som er lagt i fra noen lydfreak, merker stor forskjell på mitt interne lydkort, i hovedkortet, som skal være bra, og mitt Creatice Audigy 2 ZS kort, som jeg betalte 500 kr for.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at E6700 er kraftig sløsing av penger. Det er rett og slett ikke nødvendig. Man skal drive kraftig med kalkuleringer og annet kraftig på PC'en (og ikke kunne noe om OC) om man skal gå for en slik CPU. Det koster rett og slett mer enn det smaker.

ASUS P5B deluxe anbefaler jeg på det sterkeste. Har dette selv.

E6600 er jo ikke noe dumt kjøp i det hele tatt. Selv har jeg E6400 @ 2800mhz. For meg holder dette i lange baner.

OCZ eller Corsair ville jeg valgt som minne. Netshop har noen brikker med timings 4.5.4.15

Komplett har Corsair TwinX brikker, PC6400 med timings 4.4.4.12

Begge disse brikkene er svært gode og lar seg lett klokke. Gode timings, så de passer glimrende for spill.

MIST500 / 600 W anbefales. Selv har jeg 500W versjonen. Yter i lange baner. Hva enkelte sier om at du må ha separate kabler, er feil. Du får denne strømforsyning i flere varienter, modulær eller ferdig kablet. Modulær er en fordel, så slipper du at kabler er i veien f.eks luftflyten.

Skjermkort sier seg selv, er du seriøs gamer og bare må ha det beste av det beste, kjøp siste skudd fra Nvidia. Du bør ha en stor skjerm, type støtte for 1600*1200 om du skal se potensialet fra skjermkortet.

Lydkort er bare tull! Hold deg til onboard kortet. Dette holder i lange baner og er mer enn godt nok. Trust me! (jeg er lydfreak deluxe og ser ingen grunn til annet enn onboard)

...

Lydkort trenger du ærlig talt ikke. Det du har nå er mer enn godt nok, sløseri å kjøpe et nytt et.

7740149[/snapback]

Lydkort er lurt å kjøpe, men du trenger ikke noe veldig dyrt et. Se etter et lydkort fra Creative, til rundt 500-800 kr. Da får du mye for pengene. Grunnen til at jeg anbefaler et eget kort, er at det ikke er noen gode kort du får i PCen. Selv jeg, som er lagt i fra noen lydfreak, merker stor forskjell på mitt interne lydkort, i hovedkortet, som skal være bra, og mitt Creatice Audigy 2 ZS kort, som jeg betalte 500 kr for.

7744066[/snapback]

Du kan da ikke seriøst påstå noe slikt? Poenget med et lydkort er jo å avlaste CPU med kraft og gi en bedre lydopplevelse. Pr i dag kjører jeg mitt onboard kort mot min Denon reciver via optisk. Det er meget bra. Jeg er i allefall sterkt uenig med deg..

Bare for å oppsummere:

Mist PSU

Intel E6600

Asus P5B deluxe

8800GTX et eller annet

OCZ Platinum 2GB kit / Corsair TwinX 2GB kit

Jeg har mine tvil om at du blir misfornøyd med dette oppsettet. Skulle du ikke ha behov for WIFI på hovedkortet, så kjøp et billigere P5B kort.

Lykke til! :thumbup:

Endret av andylove
Lenke til kommentar

mist 600w ern leveres bare uten kabler (modulær)

kjøp dette minne på tilbud http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327595

bra klokke ram , men hvis du skal ha Asus P5N32-E SLI må du bare passe på at timingsene er riktige. 4.4.4.12.2T

ellers min anbefaling

Asus P5N32-E SLI

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB

XFX Geforce 8800 GTX 768MB

Intel Core 2 Duo E6600

MIST/seasonic 600W

seagate baracuda 7200.10 noen GB (samsung og WD passer og )

slang sammen noe på komplett

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...