spaneren Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nå kan du spare mange tusen kroner på bilforsikring. Har du hatt en bonus i mer enn 6 måneder vil de fleste forsikringsselskapene gå opp en bonusklasse dersom du skifter selskap. Det betyr i praksis at du opptjener bonus i dobbel hastighet. Be derfor om forsikringstilbud hver 5. måned. Du har en måneds oppsigelsestid hos nåværende selskap. Utnytt konkurransen og selskapenes bonusregler til din fordel. Du kan spare mange tusen kroner pr. år! Lenke til kommentar
pian Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 æsj, jeg som allerede har full bonus da! hvorfor var ikke reglene sånn da jeg holdt på å spare opp. har hørt det samme jeg og. men jeg vet ikke om noen som har gjort det enda. erfaringer noen? Lenke til kommentar
spaneren Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Selvsagt fungerer det. Det er bare å prøve. Det koster jo ingenting å innhente tilbud på forsikringer, så det kan være god timebetaling å sjekke dette opp. Spaneren Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Da jeg skulle bytte fra sparebank 1 til gjensidige i fjor var det med nød og neppe jeg fikk overført bonusen jeg skulle ha tjent opp det forsikringsåret. Det manglet 3mnd før jeg rykket opp til neste sats. Jeg fikk altså rykke opp til neste bonussats etter 9mnd ved bytte av selskap. Men det var visstnok ikke vanlig praksis Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Nå praktiserer vel også forsikringselskapene at man får tilbakebetalt ungdomstillegget, i vertfall får jeg det i Gjensidige, men dette gjelder ikke om man bytter selskap de første 5 årene. Man kan vel regne litt på det, og se om det lønner seg, men jeg tviler. Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 I mitt tilfelle lønte det seg virkelig å bytte selskap. Siden jeg er medlem av NITO fikk jeg nærmere 2000kr rabatt hos gjensidige Å melde seg inn i organisasjoner som har avtaler med forsikringsselskap er vel en lettere vei til billigere forsikring Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg går heller til mitt faste selskap en gang i ny og ne, og spør dem rett ut. Kan vi gjøre dette billigere siden sist? Jeg har per i dag 50% bonus, og for mindre enn 2 år siden hadde jeg 0% etter en krasj. I løpet av året går jeg opp til 60% bonus, og er fornøyd med det. Selskapet stoler på meg, og jeg kan ikke akkurat klage på verken pris eller behandling. Jeg vil tro dette blir enda mer aktuelt nå etter de nye reglene. Det å ha trofaste kunder vil nok bli viktigere, og da er det enkelte som vil gjøre litt ekstra for å beholde kundene sine. Selvfølgelig så forsvarer jeg ikke prisene til de fleste selskaper, men å skifte selskap 2 ganger i året er rett og slett uetisk i mine øyne. Enkelte selskap spør vel om hvor ofte du har skiftet selskap/hvor mange selskaper du har vært hos de siste 3-5 årene etc. Og jeg kan se for meg at enkelte vil luke ut de som hopper mye fram og tilbake etterhvert hvis dette blir utbredt. Det lønner seg faktisk i enkelte tilfeller å være snill og grei, selv i 2007. Både for kunder, og for forsikringselskap Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 I mitt tilfelle lønte det seg virkelig å bytte selskap. Siden jeg er medlem av NITO fikk jeg nærmere 2000kr rabatt hos gjensidige Å melde seg inn i organisasjoner som har avtaler med forsikringsselskap er vel en lettere vei til billigere forsikring 7748489[/snapback] å være medlem i NITO koster jo over 3000 kr i året da så du har jo ikke spart så mye Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg går heller til mitt faste selskap en gang i ny og ne, og spør dem rett ut. Kan vi gjøre dette billigere siden sist? Jeg har per i dag 50% bonus, og for mindre enn 2 år siden hadde jeg 0% etter en krasj. I løpet av året går jeg opp til 60% bonus, og er fornøyd med det. Selskapet stoler på meg, og jeg kan ikke akkurat klage på verken pris eller behandling. Jeg vil tro dette blir enda mer aktuelt nå etter de nye reglene. Det å ha trofaste kunder vil nok bli viktigere, og da er det enkelte som vil gjøre litt ekstra for å beholde kundene sine. Selvfølgelig så forsvarer jeg ikke prisene til de fleste selskaper, men å skifte selskap 2 ganger i året er rett og slett uetisk i mine øyne. Enkelte selskap spør vel om hvor ofte du har skiftet selskap/hvor mange selskaper du har vært hos de siste 3-5 årene etc. Og jeg kan se for meg at enkelte vil luke ut de som hopper mye fram og tilbake etterhvert hvis dette blir utbredt. Det lønner seg faktisk i enkelte tilfeller å være snill og grei, selv i 2007. Både for kunder, og for forsikringselskap 7752412[/snapback] Hvordan selskap har du? Har Gjensidige og betalter 15000 kr i året i forsikringer, har gjensidige fordell 3 som er det beste, siden jeg har livsforsiking, innbo, ulykke, reise og bil forsikkring på en Toyota Celica 2000 modell med full kasko, leiebil og 20k km i året. har 30% bonus nå og går opp nå i år til 40% er 19 år og har hatt forsikring der siden 18 årsdagen. hadde i fjor en celica 86 modell som jeg kjørte 35 000km på et år med så har tilsammen kjørt skadefritt 45 000 km nå. noen som trur det er mulig å prøve seg på noe rabbat da? har øvelseskjørt ca 35 000 km siden jeg ble 16år også, men dem bryr seg vell bare om det man har kjørt fra man ble 18? noen som har erfaring med å prøve seg på høyre bonus? vil ikke bytte siden jeg får 6000 kr igjen hvis jeg kjører skadefritt til jeg er 23 år og feks IF skal ha ca 60 000 kr i året for det samme så kan jo ikke klage hehe... men litt billigere forsikring hadde jo ikke skadet da. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dennis87: studentmedlemsskap koster 300kr for hele studieperioden, og da har jeg plutselig spart mye Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg går heller til mitt faste selskap en gang i ny og ne, og spør dem rett ut. Kan vi gjøre dette billigere siden sist? Jeg har per i dag 50% bonus, og for mindre enn 2 år siden hadde jeg 0% etter en krasj. I løpet av året går jeg opp til 60% bonus, og er fornøyd med det. Selskapet stoler på meg, og jeg kan ikke akkurat klage på verken pris eller behandling. Jeg vil tro dette blir enda mer aktuelt nå etter de nye reglene. Det å ha trofaste kunder vil nok bli viktigere, og da er det enkelte som vil gjøre litt ekstra for å beholde kundene sine. Selvfølgelig så forsvarer jeg ikke prisene til de fleste selskaper, men å skifte selskap 2 ganger i året er rett og slett uetisk i mine øyne. Enkelte selskap spør vel om hvor ofte du har skiftet selskap/hvor mange selskaper du har vært hos de siste 3-5 årene etc. Og jeg kan se for meg at enkelte vil luke ut de som hopper mye fram og tilbake etterhvert hvis dette blir utbredt. Det lønner seg faktisk i enkelte tilfeller å være snill og grei, selv i 2007. Både for kunder, og for forsikringselskap 7752412[/snapback] Hvordan selskap har du? Har Gjensidige og betalter 15000 kr i året i forsikringer, har gjensidige fordell 3 som er det beste, siden jeg har livsforsiking, innbo, ulykke, reise og bil forsikkring på en Toyota Celica 2000 modell med full kasko, leiebil og 20k km i året. har 30% bonus nå og går opp nå i år til 40% er 19 år og har hatt forsikring der siden 18 årsdagen. hadde i fjor en celica 86 modell som jeg kjørte 35 000km på et år med så har tilsammen kjørt skadefritt 45 000 km nå. noen som trur det er mulig å prøve seg på noe rabbat da? har øvelseskjørt ca 35 000 km siden jeg ble 16år også, men dem bryr seg vell bare om det man har kjørt fra man ble 18? noen som har erfaring med å prøve seg på høyre bonus? vil ikke bytte siden jeg får 6000 kr igjen hvis jeg kjører skadefritt til jeg er 23 år og feks IF skal ha ca 60 000 kr i året for det samme så kan jo ikke klage hehe... men litt billigere forsikring hadde jo ikke skadet da. 7754973[/snapback] Jeg har forsikring i Sparebank1 Nordvest. Vi har brukt dem til alt av kontoer, forsikring og det som er i alle år. Dem er vanligvis _veldig_ dyr på forsikring til ungdom. Er nok relatert til et langt og godt kundeforhold. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Bruk gjensidige. de er i allefall på min bil 4-5000kr billigere en If forsikring. betaler 7000kr på Audi 80 Avant 2.6e IF ville ha nærmere 12000kr er 19år Lenke til kommentar
spaneren Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 I mitt tilfelle lønte det seg virkelig å bytte selskap. Siden jeg er medlem av NITO fikk jeg nærmere 2000kr rabatt hos gjensidige Å melde seg inn i organisasjoner som har avtaler med forsikringsselskap er vel en lettere vei til billigere forsikring 7748489[/snapback] Ikke se deg blind på rabatter og avtaler. Det er prisen som teller!! Lenke til kommentar
spaneren Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg går heller til mitt faste selskap en gang i ny og ne, og spør dem rett ut. Kan vi gjøre dette billigere siden sist? Jeg har per i dag 50% bonus, og for mindre enn 2 år siden hadde jeg 0% etter en krasj. I løpet av året går jeg opp til 60% bonus, og er fornøyd med det. Selskapet stoler på meg, og jeg kan ikke akkurat klage på verken pris eller behandling. Jeg vil tro dette blir enda mer aktuelt nå etter de nye reglene. Det å ha trofaste kunder vil nok bli viktigere, og da er det enkelte som vil gjøre litt ekstra for å beholde kundene sine. Selvfølgelig så forsvarer jeg ikke prisene til de fleste selskaper, men å skifte selskap 2 ganger i året er rett og slett uetisk i mine øyne. Enkelte selskap spør vel om hvor ofte du har skiftet selskap/hvor mange selskaper du har vært hos de siste 3-5 årene etc. Og jeg kan se for meg at enkelte vil luke ut de som hopper mye fram og tilbake etterhvert hvis dette blir utbredt. Det lønner seg faktisk i enkelte tilfeller å være snill og grei, selv i 2007. Både for kunder, og for forsikringselskap 7752412[/snapback] Hvordan selskap har du? Har Gjensidige og betalter 15000 kr i året i forsikringer, har gjensidige fordell 3 som er det beste, siden jeg har livsforsiking, innbo, ulykke, reise og bil forsikkring på en Toyota Celica 2000 modell med full kasko, leiebil og 20k km i året. har 30% bonus nå og går opp nå i år til 40% er 19 år og har hatt forsikring der siden 18 årsdagen. hadde i fjor en celica 86 modell som jeg kjørte 35 000km på et år med så har tilsammen kjørt skadefritt 45 000 km nå. noen som trur det er mulig å prøve seg på noe rabbat da? har øvelseskjørt ca 35 000 km siden jeg ble 16år også, men dem bryr seg vell bare om det man har kjørt fra man ble 18? noen som har erfaring med å prøve seg på høyre bonus? vil ikke bytte siden jeg får 6000 kr igjen hvis jeg kjører skadefritt til jeg er 23 år og feks IF skal ha ca 60 000 kr i året for det samme så kan jo ikke klage hehe... men litt billigere forsikring hadde jo ikke skadet da. 7754973[/snapback] Jeg har forsikring i Sparebank1 Nordvest. Vi har brukt dem til alt av kontoer, forsikring og det som er i alle år. Dem er vanligvis _veldig_ dyr på forsikring til ungdom. Er nok relatert til et langt og godt kundeforhold. 7756289[/snapback] Det finnes ikke en bank eller forsikringsselskap som er best i alt. Å blande banktjenester med forsikringer er en enestående måte å lure kunder på. Da har banken alle fordeler og kunden ingen. Det er det som ligger i et fordelsprogram. Det er like festlig som å kjøpe gjeldsforsikring i banken du har lån. Du betalen en forsikring for at banken ikke skal tape... Sjekk litt rundt og be om tilbud på livsforsikring utenfor bankvesenet. Lange og gode kundeforhold er det kun bankene og selskapene som tjener på. Gi dem litt utfordringer og tenk på deg selv og ikke en "kjekk" funsjonær. Lenke til kommentar
spaneren Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg går heller til mitt faste selskap en gang i ny og ne, og spør dem rett ut. Kan vi gjøre dette billigere siden sist? Jeg har per i dag 50% bonus, og for mindre enn 2 år siden hadde jeg 0% etter en krasj. I løpet av året går jeg opp til 60% bonus, og er fornøyd med det. Selskapet stoler på meg, og jeg kan ikke akkurat klage på verken pris eller behandling. Jeg vil tro dette blir enda mer aktuelt nå etter de nye reglene. Det å ha trofaste kunder vil nok bli viktigere, og da er det enkelte som vil gjøre litt ekstra for å beholde kundene sine. Selvfølgelig så forsvarer jeg ikke prisene til de fleste selskaper, men å skifte selskap 2 ganger i året er rett og slett uetisk i mine øyne. Enkelte selskap spør vel om hvor ofte du har skiftet selskap/hvor mange selskaper du har vært hos de siste 3-5 årene etc. Og jeg kan se for meg at enkelte vil luke ut de som hopper mye fram og tilbake etterhvert hvis dette blir utbredt. Det lønner seg faktisk i enkelte tilfeller å være snill og grei, selv i 2007. Både for kunder, og for forsikringselskap 7752412[/snapback] Å skifte selskap for å oppnå bedre pris har ingenting med etikkå gjøre. Heller ikke med moral. Hvorfor tror du denne lovendringen kom? Det var for å skjerpe konkurransen i forsikringsmarkedet. Dersom selskapene setter piggene ut fordi du er en prisbevisst kunde, så fortjener ikke selskapet deg som kunde. PS. Sjekk svartelista hos forbrukerrådet før du velger selskap, og se hvilke selskaper som setter til side etikk og moral. http://forbrukerportalen.no/seksjon/forsikringssvartelista Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ikke se deg blind på rabatter og avtaler. Det er prisen som teller!! 7784189[/snapback] For meg er det beløpet som forsvinner fra bankkontoen min som teller. Og der jeg har forsikring nå er den lavere enn der jeg hadde forsikrings tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå