Khaya Ivorensis Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg skal bestille meg en ekstern harddisk, pga at min bærbare PC bare har 40GB intern harddisk, og jeg trenger plass til spill og musikk. Har sett på disse modellene: http://www.psdata.no/ps.asp?it=130447&pdm=mainspec Maxtor Harddisk 320GB External 7200RPM 3200 Series Retail USB2.0 til 1130,- http://www.psdata.no/ps.asp?it=131233&mlevel=060600 Maxtor OneTouch III Harddisk 320GB External 7200RPM Retail USB2.0/FireWire til 1320,- Det eneste jeg kan se skiller disse to modellene, er at den ene har mulighet for FireWire tilkobling i tillegg til USB, ser litt annerledes ut, og koster 210kr mer. Er disse harddiskene å anbefale? Jeg tar gjerne mot råd om andre disker. Mvh, -Erlend Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Anyone? Trenger hjelp ganske fort, siden jeg må få bestilt meg harddisk snart Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Anyone? Trenger hjelp ganske fort, siden jeg må få bestilt meg harddisk snart 7738885[/snapback] http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...2314&plid=32314 Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Tenkte på en sånn Western Digital, men en kamerat i klassen har en slik, og han er svært misfornøyd med den pga. ustabilitet og andre problemer. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Fikk en til jul og har ikke selv hatt problemer med den, har vært på 24/7. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Western Digital er jo noe av det mer stabile som finnes med unntak av samsung (som tåler mye vibrasjoner etc). Maxtor er jo noe av det mest ustabile man får tak i... Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Såpass? Må være en "mandags-disk" kameraten min har isåfall, han har hatt mye problemer med den siden dag 1, og påstår at Maxtor er de beste harddiskene på markedet! Pussig... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har du glemt denne, Erlend? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Oi, da hadde jeg jammenmeg glemt at jeg hadde spurt samme spørsmålet tidligere. Jaja, takk for tipset, skal lese informasjonen i den andre tråden om igjen. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Har ytelsen på en S-ATA disk versus en IDE-disk mye å si? Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 På ekstern er jeg ikke helt sikker i og med at man ikke kan utnytte overføringsfart 100%(?), men sata er ca 10% kjappere en IDE Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har et stykk WD MyBook 500GB Premium, og hadde faktisk litt problemer med den etter første dagen i bruk. Løste seg etter en lang dag med diagnostics og chkdsk (unngikk datatap), og etter det har den vært like stabil som den andre eksterne WD-disken jeg har. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Maks overføring med PATA: 133 MB/s (UDMA 133) Maks overføring med SATA: 150 og 300 MB/s Dagens raskeste disker overfører data med en toppfart på 80-90 MB/s. You do the math. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Allright. Da trenger jeg bare hjelp til å finne et harddiskkabinett som har USB 2.0, FireWire, IDE-grensesnitt, og tåler en liten støyt (siden jeg reiser mye). Helst fra PSdata eller Komplett. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hvis du er opptatt av hastighet, bør du jo satse på (e)SATA. Man får slike kort til bærbare, både til PCMCIA/Cardbus og Expresscard. Gjentar forslaget mitt her som jeg har kommet med tidligere: Denne + Denne Alternativt dette kabinettet hvis det haster, da Komplett har begge deler på lager, men det koster litt mer. Hva selve kabinettet tåler av støt, aner jeg ikke, men det skal nok lande bra hardt for å ødelegge det. Jeg tror nok det tåler en trøkk. Ser for meg at dette stiller større krav til hva disken som sitter inni tåler av støt, og da er nok Hitachi det eneste som er aktuelt. Endret 20. januar 2007 av KAS Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg ser ikke vitsen med å kjøpe harddisk og eksternt kabinett hver for seg når man kan få det sammensatt fra fabrikk til en rimeligere penge. Har en Western Digital MyBook på 250 GB og kan anbefale disse. Kjøp f.eks en 320 GB av den. Netshop har tilbud denne uken. Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har en 500GB WD MyBook selv, gått knirkefritt siden dag en. Men jeg har ikke hatt den slengene i noe bagasje eller slikt da... ikke har jeg erfaringer med andre eksterne harddisker heller. Har kun hatt en HDD som har virkelig blitt ødelagt gjennom tider, og det var en Samsung. Har er kamerat som fikk akuratt samme problemet med en Samsung disk også, og det er de eneste tilfellene jeg har vært borti med virkelig problemer med HDD'er. Så siden det har jeg selv ligget unna Samsung. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Ok, da ble det en Hitachi S-ATA disk og et Thermaltake kabinett, slik som KAS anbefalte meg. Takker for hjelpen! -Erlend Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg ser ikke vitsen med å kjøpe harddisk og eksternt kabinett hver for seg når man kan få det sammensatt fra fabrikk til en rimeligere penge. Har en Western Digital MyBook på 250 GB og kan anbefale disse. Kjøp f.eks en 320 GB av den. Netshop har tilbud denne uken. 7765855[/snapback] Jeg kjøpte et eksternt kabinett i tillegg til en harddisk fordi dette ble billigere for meg. Dessuten liker jeg å ha muligheten til å bytte ut harddisken som er inni uten å måtte trenge å styre med goop og annet dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå