Fulgu Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Tatt i tilgjengelig lys innendørs på nyttårsaften: Kommer nok til å slenge ut en litt tettere crop etterhvert, kom gjerne med forslag. Endret 16. januar 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hva vil du framheve med bildet? Et fint portrett eller mote/klærne? Det eneste jeg så var en pen jente i en svart overdel. Ellers var det pent, da jeg ikke kan mye om portretter... Marius Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Har ett bilde til som skal komme sammens med det der, som er noe mer "mote". Bildet skal ikke formidle noe som helst, det er ett portrett av jenta som ønsket seg ett bilde av seg selv. Det er ikke alle typer bilder som absolutt skal formidle ett budskap eller stemning Om du så en pen jente i en svart overdel føler jeg at jeg har lykkes Endret 15. januar 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har ett bilde til som skal komme sammens med det der, som er noe mer "mote".Bildet skal ikke formidle noe som helst, det er ett portrett av jenta som ønsket seg ett bilde av seg selv. Det er ikke alle typer bilder som absolutt skal formidle ett budskap eller stemning Om du så en pen jente i en svart overdel føler jeg at jeg har lykkes 7729301[/snapback] Helt enig ang. at bilder ikke må formidle noe spesielt. Jeg ble litt forvirret av tittelen, så jeg lurte på om du ville ha fram klærne eller jenta. Hun bør være fornøyd med valg av fotograf, det var veldig fine farger Marius Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg syntes det var et veldig godt portrett, men jeg er ikke helt begeistret for blikket hennes. Litt mer luft over hodet og samtidig litt kutting i bunn hadde gjort dette veldig flott. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Hei. Synes det var ett fint portrett. Ett portrett trenger ikke fortelle så fryktlig mye. Når det gjelder blikket kan det jo forandre bildet veldig mye alt etter hvor hun ser, men også der er det jo opp til deg hvordan du vil at bildet skal være. Det ble litt gult etter min smak, uten at jeg kan påstå at min skjerm viser korrekte farger Edit: ett triks kan være å sette hvitbalansen etter tennene Endret 15. januar 2007 av spaakh Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg syns det mangler litt blikkontakt, og det gir litt snap-shot følelse. Husk at i et portrett så er det øynene som må fange og holde betrakterens oppmerksomhet. Komposisjonen er heller ikke helt heldig i mine øyne: Hodet og blikket peker mot høyre, og da trenger du også mer luft der. Håper vi får se flere portretter. For min egen del er dette blant de bildetypene jeg liker best. (og siden mote kanskje er det jeg setter aller høyest, så ser jeg veldig frem til å se motebildet... ) Endret 15. januar 2007 av Anew Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Bildet er ett snapshot mer enn ett planlagt portrett, så der har du helt rett Anew. Nå gir du meg forresten prestansjonsangst når det gjelder det andre bildet Her er en versjon av bildet over, hvor jeg har rettet opp kurvene noe for å fjerne gulstikket. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Pen jente og pent bilde. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Utrolig fin lyssetting og fin retusjering og blikket og smilet til modellen er perfekt imo. Jeg synes det er bra at hun ikke ser rett i kamera det gjør bildet litt annerledes det ser ut som hun tenker på noe en positiv minne/opplevelse og smilet er ser ikke "fake" ut i det hele tatt veldig bra jobbet. Jeg synes den andre versjonen du la ut så bedre ut. Jeg synes bakgrunnen er uskarp nok men jeg kunne tenkt meg noe mer ensartet bakgrunn f.eks. gardin, en ensfarget vegg eller noe i den duren. Også ville jeg kanskje prøvd å ikke ha modellen i senter og plassert ansiktet mer mot venstre i bildet. Det hadde vært kjempe fint om du kunne tatt bildet av lyssettingen og kommentert litt sånn at vi andre kunne lære litt.... Bra jobbet stå på... Endret 16. januar 2007 av m3 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Noe moteportrett syns jeg ikke det er, men at det er et bra portrett er jeg helt enig i. Pent og mykt lys, og en veldig pen jente du har som modell. Blikket er jeg ikke helt komfortabel med, men pent smil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå