phnx85 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Skal bestille en tjeneste fra en webhost i Frankriket. Ser de reklamerer med en pris VAT og en uten. Er det bare et markedsførings triks eller betaler man ikke VAT i land utenfor EU? Endret 16. januar 2007 av phoen|x Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) VAT (value added tax) er det samme som moms. Bestiller du i utlandet er det prisen uten VAT som gjelder for deg, men du må betale norsk moms når pakken kommer til landet, så sant verdien er over 200,- Edit: Nå får jo ikke du noen pakke da, så da antar jeg at du slipper unna hele momsen. Et lite smuthull der gitt. Endret 15. januar 2007 av Signatur Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 VAT (value added tax) er det samme som moms. Bestiller du i utlandet er det prisen uten VAT som gjelder for deg, men du må betale norsk moms når pakken kommer til landet, så sant verdien er over 200,- Edit: Nå får jo ikke du noen pakke da, så da antar jeg at du slipper unna hele momsen. Et lite smuthull der gitt. 7730943[/snapback] Det var nettopp det jeg tenkte, siden det er en tjeneste jeg bestiller og ikke en pakke. De trakk forresten 36€ fra Visa'en, altså pris uten VAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå