Testkise Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 XP'en starter ENORMT treigt. Jeg lurer litt på hva som kan være grunnen... Jeg kjører Professional-versjonen. Har nettopp reinstallert, men det går like treigt nå. Kan det ha noe med nettverksinnstillinger å gjøre? Der hvor den blå firkanten går frem og tilbake i søylen står den LENGE før noe skjer... Har noen en løsning? Lenke til kommentar
norway Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Sorry , kan ikke hjelpe deg , men har det samme problemet. MSN loader i 1 - 2 min før den kommer seg videre , men sett bort ifra det så virker maskinen supert , så jeg velger å leve med det... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Du/dere har tilfeldigvis ikke ADSL fra Telenor?? Isåfall så kan du/dere sette fast IP. Kan hende det hjelper. Win2k/WinXP Win9x/WinME [Edit: Var ment for norway] _________________ Forumet beste side finner du her. #hw.no@undernet [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-27 17:55 ] Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Denne posten kan kanskje hjelpe: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=69626&forum=25 Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har Nextgentel ADSL... Men jeg har vel ikke fast IP... Kan dette løse noe, da? En venn av meg har også NGT og XP, men hans PC starter MYE raskere... Kan det være et RAM-problem? Har bare 128... Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Prøvde å sette fast IP, men da funker ikke nettverkstilkoblingen. Jeg er altså like langt... Kan det ha noe med routeren å gjøre? Jeg har Ciscorouteren fra NGT... Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 masse ting en kan gjøre for å få raskere oppstart defrag, både av filer og mft defrag registeret sjekk oppstartsprogrammer kjør microsoft sin "oppstartsfikser" http://www.microsoft.com/hwdev/platform/pe...oot/BootVis.asp Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Ville gått inn i msconfig å byttet om på oppstartsvalg. F.eks. starter jeg med et minimalt antall programmer, ingen unødvendige skrivebordsikoner/oppgavelinjeikoner osv. Finn ut hva du trenger å starte med, pleier som vanlig å ikke være så mye :smile: Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 18:19, skrev Testkise:Prøvde å sette fast IP, men da funker ikke nettverkstilkoblingen. Jeg er altså like langt... Kan det ha noe med routeren å gjøre? Jeg har Ciscorouteren fra NGT... Har også NGT og Cisco router, men XP starter sinnsykt kjapt hos meg, så det er vel noe annet på maskinen din som roter det til skulle jeg tro... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå