leifeinar Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) har innstalert mitt første trådløse nettverk. har prøvd både med og uten kryptering. når man søker finner han nettt verk, jeg trykker koble til. men står bare henter nettverks adresse..... har NULL peiling på dette så håper noen har tid vet ikke hvilke bilder jeg trenger og laste opp, så bare si fre så gjør jeg det Endret 15. januar 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Slik det ser ut av skjermbildene er wpa-kryptering aktivert. Da må du bruke wpa-psk, både på acsesspunkt og pc, og den må være eksakt lik. Dersom du ikke kommer på med ukryptert nettverk, bør du sjekke om macfiltrering er aktivert. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 skifta kanal til 11, kom da på usikra... hvor finner jeg inntillinger for og få det til med sikra nettverk? Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 skifta kanal til 11, kom da på usikra... hvor finner jeg inntillinger for og få det til med sikra nettverk? 7730230[/snapback] Du må koble deg til ruteren. Klikk start > Kjør > cmd > ipconfig Finn adressa til ruteren, kjør den i nettlesaren din. Du må kanskje resette ruteren for å komme inn, men det står som oftest på sida til ruteren. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 har gjort det, når jeg satte opp. men det ble nevnt over at jeg måtte ha samme kryptering i begge ender.... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Dersom du ikke kommer på med ukryptert nettverk, bør du sjekke om macfiltrering er aktivert. hvor finer jeg dette? var bare på nett et lite døgn så var det borte... prøve det der tror jeg Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis du var på et døgn, er det ikke macfiltrering som hindrer. Når du fikk det til ved å bytte kanal, kan det tyde på at det er mange nettverk, eller annet utstyr på 2,4 GHz båndet som forstyrrer. Bruk for eksmpel Networkstumbler for å sjekke ut om du har mange overlappende nettverk som forstyrrer deg. Dessuten kan trådløstelefoner, mikrobølgeovner etc. forstyrre. Har du noen store bedrifter i nabolaget, med kraftig trådløsutstyr? De kan ha muligheten til å rouge andre nett, for å få best mulig forhold selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (...) men det ble nevnt over at jeg måtte ha samme kryptering i begge ender.... 7732659[/snapback] Det betyr at du må sette netverkskortet til å bruke feks. WPA istedet for WEP osv. Hvis du bruker windows til å konfigurere nettverkskortet, skriver du bare inn passordet og du trenger egentlig ikke bry deg om noe annet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) installert men skjønner lite er det rett programm? kan jeg velge annen kryptering? Endret 17. januar 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 et til bilde, kan koble fra men er ikke tilkoblet.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Maskinen din ser 4 trådløse nettverk - hvilket av dem er ditt? Zyxel? MyWLAN? Ah .. ser ovenfor at det vel er Zyxel som er ditt. I det siste bildet ditt ser det ut til at du har blit koblet til MyWLAN istedet, og det er neppe det du ønsker. Du må fortelle maskinen din at du bare vil bruke Zyxel. (Husker ikke i farten hvordan du gjør det. Er langt unna trådløse nett akkurat nå.) Endret 17. januar 2007 av nebrewfoz Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 skjønner ingen ting her, har knota rundt i forskjellige menyer. fant ut litt om sikker het osv uten og komme på nett. men så fant jeg ut hvordan man innstillte de forskjellige nettverkskorta til samme kryptering som ruter. skulle legge allt inn på nytt, prøvde 3 ganger og resette ruter men kom ikke inn.......... og da, helt uten videre var jeg på nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå