Gå til innhold

V.Kjøling <-2600kr | PetrasTech noe og stole på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er verdien under 1000,- og det sendes som gave slipper du moms og avgifter.

7807694[/snapback]

Uff da. Skal jo bestille godt over 1000kr. Må jeg betale moms da? Skal jo sende det som pakke;). Er det gratis og lage PayPal account - må jeg registrere bankkontonummer? Er litt skeptisk til sånt :no:

Lenke til kommentar
Paypal er gratis. Du kan bruke kredittkort eller bankoverføring. Petrastechshop merker den verdien du vil at de skal merke ;)

7808554[/snapback]

999,9999KR? :innocent: Ok. Noen kommentarer om oppsettet mitt? Alt passer med "barbs", slanger, radiatorer og sånt?

EDIT: Passer denne vannblokken på mitt x1950XTX kort? siden det bare står X1900XTX.. Er den så fullcover de vil ha det til, dekker ram, kjerne, cf chipsett og alt? Som antydet, ja, har Crossfire versionen av kortet (men kjører ikke crossfire da).

EDIT2: Kansje litt of-min-egen-topic, men men. Er det forskjell på S-ATA kabler og S-ATA2 Kabler?

EDIT3: Har dessverre bare et Visa ungdomskort, og kan derfor ikke brukes til PayPal. Funker det at jeg bare får et kontonummer(PTS's) som jeg setter pengene innpå?

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Mitt råd er følgende:

Send en email til Quoc ([email protected]) hvor du spør disse spørsmålene. Enkelt og greit.

7809144[/snapback]

Har nå sendt mail for 3 dager siden.. Enda ikke fått svar. Hadde klare spørsmål.. "Ekstremt bra service"? :ermm:

7836674[/snapback]

3 dager... Det er tirsdag ettermiddag i California nå. Litt mer tålmodighet kanskje.

Lenke til kommentar

Etter en liten diskusjon om betaling og sendemåte..

Thanks for the reply.  Many people want to us to mark as a gift to avoid

taxes but if you get caught, then the penalty is very large, so we can't

take many chances.  Either way, let me know if you figure out how to

make a payment to us and we can try to provide you with parts.  I will

await your next email.  Thank you.

Det var ikke bra.. Forslag?

Lenke til kommentar
Vær mann og ta konsekvensene: pass på at de fjerner sin moms på varene, og at de tydelig merker pakken med pris uten sin moms og frakt. Så får du et fint postoppkrav med moms og fortollingsgebyr når pakken ankommer Norge. ;)

7839714[/snapback]

Men det blir jo aaaaalt for dyrt.. :ermm::cry:

Lenke til kommentar

Uansett om de markerer pakken som gift kan den bli stoppet. Jeg bestilte processor fra usa, den ble stoppet i tollen selv om den var markert som 10$ gift.

Før jul bestilte jeg for 115$ fikk dem til å sette ned verdien, betalte bare 90kr i toll.

Har en pakke som kommer nå fra petra får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
115$= 724.256NOK,

25% av 724.256kr = 181kr.. Hvordan kan det stemme da? uanz, du må ha både frakt, toll OG moms, så alt-i-alt blir det nokk ganske dyrt..

7841186[/snapback]

Denne siden opererer med "For-Godt-Til-Og-Være-Sant Priser".

Da hadde jeg rett da.. Men er det sånn og sjønne at pts godt kan sende pakken som "gave", men jeg må ta konsekvensen vis jeg blir tatt? det kan jeg godt, jeg blir det jo ikke

Jeg ser ikke helt problemet.

Selvfølgelig må du betale for:

1) frakt, vis meg EN nettsjappe i Norge som sender gratis

2) mva, på bestillinger fra utlandet som er over 200kr tilkommer 25% moms. Akkurat som at 25% moms er innkludert i prisen i alle butikker i Norge.

3) Du må betale et fortollingsgebyr, ikke toll. Det er ikke toll på disse varene, kun moms. At posten tar ca 85kr for å fylle ut et skjema og sende deg en giro er ikke PTS sin skyld!

Eks: Dersom det du handler koster $200 (1300kr) og porto er $30 (195kr) vil mva på pakken koste deg 373,75 + 85 kr til posten => 1953,75

Angåene for godt til å være sant priser. Hallo! Det er snakk om en amerikansk nettbutikk som sender primært til amerikanere. De slipper unna mva, skyhøye fraktpriser og tollgebyret til posten. Å mene at prisene er for gode til å være sanne holder rett og slett ikke!

Endret av WildEye
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet.

Selvfølgelig må du betale for:

1) frakt, vis meg EN nettsjappe i Norge som sender gratis

2) mva, på bestillinger fra utlandet som er over 200kr tilkommer 25% moms. Akkurat som at 25% moms er innkludert i prisen i alle butikker i Norge.

3) Du må betale et fortollingsgebyr, ikke toll. Det er ikke toll på disse varene, kun moms. At posten tar ca 85kr for å fylle ut et skjema og sende deg en giro er ikke PTS sin skyld!

Eks: Dersom det du handler koster $200 (1300kr) og porto er $30 (195kr) vil mva på pakken koste deg 373,75 + 85 kr til posten => 1953,75

Angåene for godt til å være sant priser. Hallo! Det er snakk om en amerikansk nettbutikk som sender primært til amerikanere. De slipper unna mva, skyhøye fraktpriser og tollgebyret til posten. Å mene at prisene er for gode til å være sanne holder rett og slett ikke!

7841337[/snapback]

Det jeg mente, er at frakten er en del høyere, etter det jeg har erfart og betalt.

Hvor mye er fortollingsgebyr? Avhenger det av sendeverdi?

Joda, det er på et måte forgodttilogværesant priser, p.g.a at man får minst 600kr i frakt mva og fortollingsgebyr og andre gebyrer, etter mine utregninger :thumbdown:

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Frakt, mva og tollgebyr er noe som må legges inn i prisene fra alle utenlandske nettbutikker. Vel og merke bare dersom varen koster mer enn 200kr.

Tror tollgebyret for pakker under 1000kr er 85kr og 170kr over 1000kr. Har noe med forenklet eller ikke (spør postens kundeservice / toll direktoratet for nærmere detaljer.)

Petras Tech Shop har ikke noe med eller kan noe for hva Norge AS skal ha inn av diverse avgifter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...